Oud nachtkastje schilderen

Oud nachtkastje schilderen 

Onderwerp van Siep

Terug naar de lijst
  1. quote:
    Dit schreef Siep
    Ik wil trouwens dit keer geen krijtverf gebruiken. Ik ben er niet razend enthousiast over.
    Wel wil ik dat de stoeltjes een matte kleur krijgen. Wat kan ik dan het beste doen? Ik zag dat mijn nichtje grondverf had gebruikt voor haar meidenkast. Kan dat zomaar, of zal ik gewone, matte verf gaan gebruiken?


    Verf op waterbasis is veel matter dan de terpentine gedragen verven. Ik was ook begonnen met krijtverf, eraf gehaald en strak gemat in watergedragen verf.
  2. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Siep
    Ik wil trouwens dit keer geen krijtverf gebruiken. Ik ben er niet razend enthousiast over.
    Wel wil ik dat de stoeltjes een matte kleur krijgen. Wat kan ik dan het beste doen? Ik zag dat mijn nichtje grondverf had gebruikt voor haar meidenkast. Kan dat zomaar, of zal ik gewone, matte verf gaan gebruiken?



    Ik heb een aantal buitenmeubeltjes en potten geschilderd met Annie Sloan, maar de verf met water (10% water) verdund.
    Het werkt dan veel eenvoudiger en het resultaat is mooier (vind ik)

    De Off White is een hele mooie kleur.
    Je kan ervoor kiezen om het niet met was na te behandelen.
  3. quote:
    Dit schreef Carla-S



    Ik heb een aantal buitenmeubeltjes en potten geschilderd met Annie Sloan, maar de verf met water (10% water) verdund.
    Het werkt dan veel eenvoudiger en het resultaat is mooier (vind ik)

    De Off White is een hele mooie kleur.
    Je kan ervoor kiezen om het niet met was na te behandelen.


    Dat is ook nog wel een idee.
    Ik heb nog een heel blik duck egg blue. De kleur vind ik fantastisch.
    Ik heb een lege slaapkamer waar een inbouwkast staat met een gifgroene kleur op de deuren. Ze zijn van geverfd mdf. Zou ik daar die verdunde krijtverf voor kunnen gebruiken? En als ik m dan met een lakroller aanbreng, zou het dan een strak resultaat geven?
  4. quote:
    Dit schreef Ing


    Verf op waterbasis is veel matter dan de terpentine gedragen verven. Ik was ook begonnen met krijtverf, eraf gehaald en strak gemat in watergedragen verf.


    Vond je de krijtverf niet mooi?
  5. Dee53
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dee53
    quote:
    Dit schreef Siep
    Het waren de enige met houten zittingen. De meeste waren van riet of stof.
    Ik vraag me af of ze ooit in een kerk hebben gestaan.
    Het haakje aan de zijkant is om een rozenkrans aan te hangen, zei vriendlief. Hij is katholiek opgevoed.
    En het bakje aan de achterkant is om je gebeden boekje in te doen.

    Zal ik ze cr?me schilderen?


    Best leuke stoeltjes Siep! Goed afgewerkt ook. Ik zou ze eerst eens goed schuren, en dan pas een beslissing nemen. Denkelijk kunnen ze een stuk lichter worden en worden ze met blanke matte lak ook mooi, en desnoods meng je er nog wat gemalen krijt doorSmile
  6. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Siep


    Dat is ook nog wel een idee.
    Ik heb nog een heel blik duck egg blue. De kleur vind ik fantastisch.
    Ik heb een lege slaapkamer waar een inbouwkast staat met een gifgroene kleur op de deuren. Ze zijn van geverfd mdf. Zou ik daar die verdunde krijtverf voor kunnen gebruiken? En als ik m dan met een lakroller aanbreng, zou het dan een strak resultaat geven?


    Zou ik niet weten. Ik schilder nooit met een roller.
    De met water verdunde krijtverf is sneller te verwerken en je ziet ook minder kwaststrepen.
  7. quote:
    Dit schreef Siep


    Vond je de krijtverf niet mooi?


    Nope....te streperig, ik hou blijkbaar van glad :) Op alle plaatjes vind ik het schitterend tot ik het op mijn spullen toepas en dan vind ik het niets...gewoon heel persoonlijk ....smaak.
    Ik heb wel mijn salon- eet en sidetable witte poten gegeven en gewithewashed ermee. Dat vind ik dan wel weer mooi (is decoratie, je zit niet met spullen op of aan de poten zeg maar) En ik heb met de rest mijn zwarte gietijzeren bed wit gemaakt.....het werkt nl zo lekker die verf.
    Zou ik het overdoen, dan zou mijn bed met watergedragen reguliere verf gewit worden (idd gladder)
  8. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    Jagerskastje ontvet met StMarc en daarna geverfd in de kleur Paris Grey van Annie Sloan
    Plaatje
    Plaatje
  9. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Wow
  10. Judith
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Judith
    Mooi geworden, Ditty! Superleuk kastje ook. Waar heb je die op de kop getikt?
  11. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    quote:
    Dit schreef Judith
    Mooi geworden, Ditty! Superleuk kastje ook. Waar heb je die op de kop getikt?


    Marktplaats is je beste kameraadSmile
  12. quote:
    Dit schreef Ditty
    Jagerskastje ontvet met StMarc en daarna geverfd in de kleur Paris Grey van Annie Sloan

    Wat een geweldig kastje!
Terug naar de lijst