Auto aanschaffen - even meedenken

Auto aanschaffen - even meedenken 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Sander76
    Klinkt goed Dirk..

    maar ja, Fiat ... Panda... koppakking komt eraan hoor..




    (volgens sommigen dan hier h?Smile)

    Maar ehm.. het 'dikke' zat hem niet in het motorblok zeker.. Je vriendin kan de koffie onderweg malen? Smile

    De motor van de panda zit in meerdere merken en is betrouwbaar .Dat van de koffiemolen was de motor van de Fiat 127 die later ook in de marbella gebruikt werd.

    Aflever kosten zijn idd niet laag maar daar worden de leges,ternaamstelling ,verwijderingsbijdrage ,transportkosten ,volle tank ook in verwerkt .En bij alle merken die we zaterdag in de zoekdag bekeken hebben zijn de afleverkosten ongeveer gelijk.

    Tweede generatie: Ka[bewerken]De tweede generatie Ford Ka is in 2008 op de markt verschenen. Dit model is qua uiterlijk ontworpen naar het zogeheten Kinetic Design wat Ford ook al heeft gebruikt op de nieuwe Ford Fiesta en de Ford Mondeo. Het nieuwe model is ontwikkeld in samenwerking met Fiat en wordt gebouwd in dezelfde fabriek in Polen, waar de technisch vrijwel gelijke nieuwe Fiat 500 en de Panda van de band rollen. De nieuwe Ka zal voor het eerst leverbaar worden met een dieselmotor, te weten de 1.3 MultiJet diesel van Fiat met een vermogen van 75 pk. De benzinemotor is de bekende 1242cc FIRE-motor van Fiat, die ook in de Fiat Punto wordt gebruikt.

    Ik bedoel maar :-)



    Wat is capaciteit ? is dat het motorvermogen ?(60 pk) of de ruimte in de auto ?
  2. Bericht van Tresie56 is op 13-04-2015 om 07:27:00 uur verwijderd door tresie56.

    Reden: Is voorbij

     
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dirk

    De motor van de panda zit in meerdere merken en is betrouwbaar .Dat van de koffiemolen was de motor van de Fiat 127 die later ook in de marbella gebruikt werd.



    Nou, dat was een 4 cilinder..

    Ik, persoonlijk, vind de TwinAir in het voorbij gaan toch aardig als een 'koffiemolen' brommen..

    Ik heb er destijds meegereden in een Ypsilon. Niet verkeerd, zolang je het blok enigszins op toeren houdt, naar mijn mening.
  4. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef tresie56
    Nee,ik bedoel dat de motor 1.0 is en niet 1.2, 1,3, of 1.4. Is wat wenselijk is naar mijn idee.

    Tegenwoordig met de nieuwe milieu regels en bijtellingen gaan steeds meer merken over op een lichtere motor met voldoende pk .De Ford Fiesta toch 1 van de meest verkochte auto's heeft een 1.0 60 pk motor en waar komt die vandaan :-)

    Ja sander klopt een 2 cylinder en het is inderdaad een ander geluid maar karretje komt aardig van zijn plaats .En ja de motor ligt in meerdere merken .Ook een 3 cylinder wordt veel gebruikt .De Japanners kennen dat principe al jaren.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Conclusie uit eerder postings: beter een Corsa met wat hoger kilometrage kopen?
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Conclusie uit eerder postings: beter een Corsa met wat hoger kilometrage kopen?


    Nee, niet pers?. De groene 3 deurs Corsa heeft een riem, de door jou geposte 5 deurs (zilver) bij AK auto's ook.
    Dan speelt de vervuiling van de ketting (door korte stukjes rijden) niet.

    Al is, in het algemeen, stilstand achteruitgang natuurlijk..

    Mijn ervaring is wel.. als je een auto, op leeftijd, met relatief weinig kilometers koopt.. (die daardoor een gezapig leven heeft gehad) daarna meer belast met langere ritten op dagelijkse basis.. de boel lekker warm wordt en dat daardoor slijtagedelen zoals de uitlaat het laatste setje krijgen om ergens open te barsten..
    Dan kan je dus na aankoop een onvoorziene kostenpost hebben..

    Maar goed, ik begrijp dat jij de auto voor stad- en streek ritten gaat gebruiken.. dus dat risico zal niet zo snel optreden denk ik.

    Die zilveren 5 Deurs Corsa ziet er netjes uit.. lekker luxe ook met in hoogte verstelbare bestuurdersstoel. Spatlappen en trekhaak.. dat moet wel een nette berijder geweest zijn.Smile

    167 duizend kilometer delen door 16 jaar. kom je nog maar gemiddeld op 10 duizend kilometer per jaar uit.. is niet wereldschokkend, dus die kilometerstand.
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Sander76


    Die zilveren 5 Deurs Corsa ziet er netjes uit.. lekker luxe ook met in hoogte verstelbare bestuurdersstoel. Spatlappen en trekhaak.. dat moet wel een nette berijder geweest zijn.Smile


    Die trekhaak is, zoals iemand anders al opmerkte, wel handig idd. En een hoogte verstelbare stoel ook. Heeft slechts 3 eigenaren gekend.
  9. Pien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pien
    De grijze metallic 5 -deurs!
  10. marieke1971
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marieke1971
    >>LINK<<

    reviews.....

    Handig om te weten om de hoeveel km de riem vervangen moet, dat kan nogal een kostenpost zijn. Een toyota yaris heeft er geen en staat bekend als ??n van de meest betrouwbare auto's.
    Rij nu 4 jaar in een modelletje van 2001 en geen centje pijn.
    Lage km is voor een auto op leeftijd niet handig, je betaalt er wel voor en bij bijv.totalloss rijden krijg je (afhankelijk van schuld en of soort verzekering) de dagwaarde terug.
    Volgens mij moet je vooral voor betrouwbaar gaan, zowel qua auto als waar je m koopt.

    Succes!
  11. Bericht van Tresie56 is op 13-04-2015 om 07:27:23 uur verwijderd door tresie56.

    Reden: Is voorbij

     
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Toyota Yaris is er niet binnen mijn budget.
Terug naar de lijst