Auto aanschaffen - even meedenken

Auto aanschaffen - even meedenken 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik ga een auto kopen. Budget max 1750. Nu heb ik verschillende wensen, waaronder dat wij met 3 1.80+ mensen er redelijk fatsoenlijk in moeten kunnen zitten, alsmede de hond. In eerste instantie viel mijn blik op mooie Seicento's, maar vrees dat de persoon die achterin moet zitten dan niet lekker zit. Dus kom ik toch weer terug bij de Daewoo Matiz. Ooit een proefrit in gereden en verbaasd over de ruimte. Mijn zwager zegt echter: kies een Opel Corsa. Stabiele auto's, goed aan materiaal te komen. Met de ruimte zal het wel goed zitten. Vraag is alleen of leeftijd niet een rol speelt.

    Vraag aan kenners dus: als je uit deze 4 auto's mocht kiezen, welke kies je dan op basis van specs?

    >>LINK<<
    >>LINK<<
    >>LINK<<
    >>LINK<<
    30 mrt '15 - 17:29:42 / 30 mrt '15 - 19:33:24
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Paulus
    Ikzelf zou dan voor het model na 2001 gaan.
    Motorinhoud zou ik dan wel een minimaal 1.4 kiezen.
    Gewoon om met het verkeer mee te kunnen komen , ook als je er met 3 a 4 personen inzit.
    De oudere modellen vertonen vaak roest op de dorpels achter.
    De remleidingen roesten vaak , wielophanging is ook een punt.
    En het onderhoud natuurlijk , de boekjes maar ook de rekeningen zijn belangrijk.
    Wel een geweldige auto ,
    Succes.........................................Smile

    Dat model heeft ook mijn voorkeur, alleen daar is mijn portemonnee het niet mee eens Smile
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Sander76


    Staat in de advertentie.. dat die velgen meerprijs zijn.. Moet je niet willen..
    Vraag is ook hoelang de auto met die velgen gereden heeft... lijken mij net binnen de wielkast te vallen.. kan maar zo net wat veel wrijving op de draagarm(rubbers) gegeven hebben.. dat het snel versleten is..Smile

    Je bedoelt: als de auto altijd op die LM velgen heeft gereden, zal er mogelijk slijtage zijn een de draagarmrubbers?
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef tresie56

    Wat wil je allemaal met je auto?? Heel veel succes en plezier er strakjes van.


    Is vnl voor woon/werk verkeer. Geen grote afstanden en geen snelweg. In uitzonderlijke gevallen ritje Ikea Smile en straks zo nu en dan met de hond naar bos, hei en zwemwater. Is niet de bedoeling dat we er mee op vakantie gaan, maar sluit niks uit (dit jaar zeker niet).

    quote:
    Dit schreef tresie56

    Laat. Je nog weten wat je uitgezocht hebt?


    Uiteraard.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Sander76


    Of het nieuwere model:

    >>LINK<<

    Iets meer kilometers, hoeft niet slecht te zijn bij aantoonbaar onderhoud.



    Oh ja, deze had ik ook al es gezien. Volgens zwager hebben Fiats vaak problemen met de koppakkingen?

    Maar de teneur hier is dus: liever een oudere Corsa, dan een jongere Matiz.
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ok?, dank allen. Ik ga voor de Corsa. Zal er nog een paar bij zoeken.

    Zijn er nog andere aanraders??? Of absolute afraders?
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Ik heb geen referenties en daardoor ook geen 'iemand die ik vertrouw'. Maar mijn zwager was erg te spreken over de garagehouder die de geelgroene Corsa aanbiedt. Hij heeft daar zijn cabrio gekocht, maar geen auto's in onderhoud.

    >>LINK<<
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    Daarom had ik de Matiz er ook tussen staan. Scheelt 5 jaar met de corsa's, maar zowel zwager als hier wordt ondanks de leeftijd toch de corsa aanbevolen.
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Cleo


    ik heb jaren in een Matiz gereden - en als ik zou moeten kiezen zou ik weer voor de Matiz gaan. Zo'n volledige auto met zoveel ruimte! Tenzij je echt 30.000 per jaar gaat rijden.. maar iets zegt me dat je dat niet gaat doen..

    Smile
    Nou ben ik weer terug bij af.... Smile
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    En is duur in de wegenbelasting. Dubbel duur dus.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Theo1970
    Ik heb meegedaan met een groepsveiling. Kan je voor 259 euro per maand een nieuwe Volkswagen Up rijden. Dat is dus inclusief alle vaste lasten, maar zonder benzine. Een heel interessante deal omdat je twee jaar geen omkijken naar de maandelijkse kosten hebt.

    Krijg je niet met een bijstandsuitkering. Er zijn ook leuke deals van 100 euro incl verz/onderhoud/wb, maar ja.... iemand in/op/rond bijstandsniveau mag niet mee doen.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Dirk
    ik heb de foto vergroot en zijn bij de groene Corsa gewoon stalen velgen met sierdoppen

    Gaat over de blauwe 5-deurs Corsa.
Terug naar de lijst