Auto aanschaffen - even meedenken

Auto aanschaffen - even meedenken 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dirk
    Wil niet veel zeggen maar ik weet bijna zeker dat de Corsa een distributie ketting heeft .


    Hangt per motortype af, denk ik.. De 'standaard 1400 8 klapper' heeft onderstaande sticker in de motorruimte.. Lijkt mij duidelijkSmile



    Corsa uit die generatie (van na 1997) is ook met de 1.0 3 cilinder geleverd en een 1,2 16V. Mogelijk dat die een ketting hebben..

    Maar ja, hoe zou de staat van de riemspanners zijn na 18 jaar?
    Defecte spanners bij de laatste Vectra's (de dikke motoren) kwam ook redelijk vaak voor...
  2. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Hangt per motortype af, denk ik.. De 'standaard 1400 8 klapper' heeft onderstaande sticker in de motorruimte.. Lijkt mij duidelijkSmile



    Corsa uit die generatie (van na 1997) is ook met de 1.0 3 cilinder geleverd en een 1,2 16V. Mogelijk dat die een ketting hebben..

    Maar ja, hoe zou de staat van de riemspanners zijn na 18 jaar?
    Defecte spanners bij de laatste Vectra's (de dikke motoren) kwam ook redelijk vaak voor...
    even nagekeken in mijn werkplaats almanak .


    Corsa 1,0 12v , 1,2 16v , 1,4

    Allemaal ketting .l

    Vectra heeft een riem .
  3. jelle
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jelle
    Uiteindelijk is er 1 ding echt van belang bij de aanschaf van een 2 of 3de handse auto en dat is.....geluk
    Een aantal merken zijn wat duurzamer en betrouwbaarder (en sommige zeker niet...). Maar dat zegt niet altijd alles, belangrijkste factor is hoe er mee omgesprongen is. Niet alleen wat betreft onderhoud, maar vooral in gebruik.
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dirk
    even nagekeken in mijn werkplaats almanak .


    Corsa 1,0 12v , 1,2 16v , 1,4

    Allemaal ketting .l

    Vectra heeft een riem .


    Nou, dat is dan een mooie tegenstelling, Dirk Smile

    Welk generatie Vectra heb jij nagezien?
    Van die spanners weet ik van de laatste serie en dan vooral de 2.8 V6 (en 2.2. DGI ook volgens mij)
  5. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Dirk
    even nagekeken in mijn werkplaats almanak .


    Corsa 1,0 12v , 1,2 16v , 1,4

    Allemaal ketting .l

    Vectra heeft een riem .


    Bij twee van die 1.4I advertenties staat dat de riem vervangen is. Ketting vervang je eigenlijk niet....
  6. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Wisten jullie dat de Opel Corsa vanaf 2006 eigenlijk voor het grootste deel een FIAT is . En ook dat de Ford KA van dit moment voor 80 % ook van FIAT komt .

    De Seat MII, VW upp , Skoda citygo dezelfde auto zijn met wat uiterlijke verschillen .
    De Toyota aygo, Peugeot 108 en de citroen C1 ook .
  7. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    De 3e persoon zal niet al te vaak meegaan ws. Dat van de wasstraat is een goeie.


    Neem die gele 3 deurs; is de goedkoopste, minste kilometers en ook in MRB de goedkoopste vanwege zijn net lagere gewicht. Nieuwe bandjes er op en slechts 2 eigenaren. De laatste ws 75+ zo te zien aan de km stand. Is gemiddeld 5000 per jaar.... Smile

    Klets er nog 100-150 vanaf vanwege geen inruil of zo.
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Uit het Opel forum:

    Corsa's met distriketting:

    Corsa-A:
    - 1.0 10S
    - 1.2 12NC 12SC E12GV

    Corsa-B:
    - 1.0 12V X10XE
    - 1.2 16V X12XE

    Corsa-C:
    - 1.0 12V - 1.0 12V twinport: Z10XE Z10XEP
    - 1.2 16V - 1.2 16V twinport: Z12XE Z12XEP
    - 1.4 16V twinport: Z14XEP
    - 1.3 CDTi - Z13DT Z13DTH Z13DTJ

    Bron: >>LINK<<

    Dus, de 'simpele' 1400 heeft een riem.. en die ketting van de 16 kleppers wil nog weleens gaan rammelen..
    Ik kwam al een Youtube reparatie video tegen Smile
  9. Bericht van Tresie56 is op 13-04-2015 om 07:30:54 uur verwijderd door tresie56.

    Reden: Nu voorbij

     
  10. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Bij twee van die 1.4I advertenties staat dat de riem vervangen is. Ketting vervang je eigenlijk niet....


    Verbaasde mij ook . Heb nog eens gekeken maar kan alleen ondekken dat deze Corsa een multiriem heeft voor dynamo ED
  11. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Bij twee van die 1.4I advertenties staat dat de riem vervangen is. Ketting vervang je eigenlijk niet....


    Toch wel hoor, heeft alleen vaak een langere levensduur. Maar ik heb ook al regelmatig kettingen vervangen...
    Hoewel jij bij de meeste auto's tegenwoordig wanneer de ketting versleten is je de rest van de 'auto' ook weg kan gooien
  12. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Goh, als je op dat Opel forum verder gaat lezen bij de Corsa B...

    [quote = Opel Forum uit dezelfde link als mijn eerdere post]
    Z12XE is een ketting motor, en nee die zijn niet heilig.
    We zijn nu ook een ketting aan het vervangen van een Bloedverwant van deze (Z14XEP), nog geen 100.000 op de klok.
    Kettingspanners kapot ivm Veel Sludge in Motorsmeersysteem, ik heb ook gelijk de Carterventilatie beetgepakt van deze.
    alles zat Dicht en Verstopt.

    de gene met Hoge km standen hebben hier minder tot geen last van, juist degene met weinig kilometers geven problemen..
    [/quote]
Terug naar de lijst