Auto aanschaffen - even meedenken

Auto aanschaffen - even meedenken 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
    Bericht van Tresie56 is op 13-04-2015 om 07:31:25 uur verwijderd door tresie56.

    Reden: Nu voorbij

     
  1. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    quote:
    Dit schreef tresie56
    D riem is dat hetzelfde dan een V snaar?


    Nee, D-riem (is distributieriem) als die kapot gaat kan je meestal je auto wegdoen. Een V-snaar drijft dynamo en dergelijke aan, wanneer die kapot gaat sta je langs de kant van de weg. Dames met nylon kousen kunnen dan soms, als ze handig zijn toch nog thuis komen.
  2. Bericht van Tresie56 is op 13-04-2015 om 07:31:41 uur verwijderd door tresie56.

    Reden: Nu voorbij

     
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef tresie56
    D riem is dat hetzelfde dan een V snaar?



    Nope.. D = van distributieriem.. = heel belangrijk.. staat in verbinding tussen de krukas en de nokkenas.. is eigenlijk de hartspier van een automotor.Smile

    V-snaar, of tegenwoordig multiriem.. drijft de dynamo aan en de airco pomp, als dat erop zit..

    V-snaar kan breken en je spant een panty om beide poelen en je kan thuis komen.
    Met een D-riem is dat erg lastig.. en een kostbare reparatie.
  4. Bericht van Tresie56 is op 13-04-2015 om 07:31:56 uur verwijderd door tresie56.

    Reden: Nu voorbij

     
  5. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    quote:
    Dit schreef tresie56
    Dank je. De v snaar moet je met 100.000 km vervangen, en hoe duur is dat??


    Verschilt per auto... als je een beetje handig bent doe je dat zelf ;)
    D-riem is vaak een ander verhaal, hoewel ik die ook zelf doe, maar dat is vaak een kostbare reparatie/vervanging.
  6. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    quote:
    Dit schreef tresie56
    Als ik naar de sport ga draag ik geen panty's. Altijd in de auto hebben liggen is dan toch ook oke?


    Dan zou ik liever een extra V-snaar in de auto leggen ;)
  7. Bericht van Tresie56 is op 13-04-2015 om 07:32:09 uur verwijderd door tresie56.

    Reden: Nu voorbij

     
  8. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    Wil niet veel zeggen maar ik weet bijna zeker dat de Corsa een distributie ketting heeft .
  9. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    quote:
    Dit schreef tresie56
    Dan de ANWB bellen kan toch ook.


    Sorry laatste vraag Deyenne.

    Kan natuurlijk ook, maar die hebben niet van 6000 verschillende auto's een V-snaar bij zich. Heb jij die wel, dan zal de beste man hem er graag voor je opzetten.
    Terug naar Deyenne! ;)
  10. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69
    quote:
    Dit schreef Dirk
    Wil niet veel zeggen maar ik weet bijna zeker dat de Corsa een distributie ketting heeft .


    Ketting of riem... blijft een K klus om die te vervangen, en dan het speciale gereedschap wat je vaak nodig hebt :(
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Dirk
    Wil niet veel zeggen maar ik weet bijna zeker dat de Corsa een distributie ketting heeft .

    Niet alle Corsa's ben ik inmiddels achter.
Terug naar de lijst