Auto aanschaffen - even meedenken

Auto aanschaffen - even meedenken 

Onderwerp van Dayenne

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Caroline
    Hier alleen Japaners en Koreanen. Suzuki Swift. Goedkoop, sterk en stoer.


    Vroeger ook Japanners etc gereden, maar die waren best wel duur in onderhoud
  2. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Tsja... 400 euro..... het onderhoudsboekje zat er nog bij.... met alle beurten tot 245.000. 4 nieuwe banden en (toen) nog bijna een heel jaar APK. Heb er ongeveer 3 maanden in gereden en staat nu stil. Binnenkort maar eens opruimen.

    Een klant van mij heeft zo'n wagentje en die heeft zonder problemen al meer dan 4 ton gelopen . Ik heb een twingo hier van 1996 die de meiden gebruiken . ding heeft een dagwaarde van ? 150,- kreeg hem in 2008 en in die 7 jaar alleen 2 stuurkogeltjes vervangen van ? 23.- per stuk en vorig jaar een beurt van 300,- . Karetje doet het altijd . Smile
  3. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Rittenburg
    Ik heb nog een Corsa staan. 260.000 kilometer gelopen. Start en rijdt prima. 1 op 15/15 met mijn rijstijl.Smile Gekocht voor 400 euro toen mijn andere auto langdurig de garage in moest. Geweldig ding. Ruimte zat met mijn 2 meter.

    Ik weet waarschijnlijk wel iemand zal het morgen even vragen .
  4. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef Caroline
    Hier alleen Japaners en Koreanen. Suzuki Swift. Goedkoop, sterk en stoer. Maar als ik vreemd zou gaan is een Corsa de schuldige.



    Hier alleen Duitsers en Fransen. Met beide hele positieve ervaringen.
    2 opel's gereden
    En Twingo (top autootjes zijn dat) en nu Citroen C3 (vanwege de goede veiligheid)
  5. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef Dirk

    Een klant van mij heeft zo'n wagentje en die heeft zonder problemen al meer dan 4 ton gelopen . Ik heb een twingo hier van 1996 die de meiden gebruiken . ding heeft een dagwaarde van ? 150,- kreeg hem in 2008 en in die 7 jaar alleen 2 stuurkogeltjes vervangen van ? 23.- per stuk en vorig jaar een beurt van 300,- . Karetje doet het altijd . Smile



    Grappig he. Ik heb paar jaar geleden voor 350 Twingo uit 1996 gekocht. Net weggedaan, omdat er lekkage in het dakraam zat. Werd te lastig, maar nog goed kunnen verkopen zelfs. Kwam 2 jaar geleden zo door de keuring heen. Echt top autootjes zijn dat.
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik heb geen referenties en daardoor ook geen 'iemand die ik vertrouw'. Maar mijn zwager was erg te spreken over de garagehouder die de geelgroene Corsa aanbiedt. Hij heeft daar zijn cabrio gekocht, maar geen auto's in onderhoud.

    >>LINK<<


    Ziet er niet verkeerd uit, Dayenne.. Model van net na de 1e facelift.
    Is wel een 3 deurs.. bedenk dat de stoel niet naar voren schuift met instappen.. Als je dat vaak moet doen, is 5 deurs wel handiger, vind ik.
    Als je een proefrit maakt.. even langs de wasbox met de auto en de spuitlans op het schuifdak zetten.. check of ie waterdicht is. Smile

    Ik zou ook even bij Rittenburg een paar foto's van zijn Corsa opvragen. Wel meer kilometers maar dat hoeft geen bewaar te zijn. Je houdt wat geld over voor het eerstvolgende onderhoud..
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef piera



    Grappig he. Ik heb paar jaar geleden voor 350 Twingo uit 1996 gekocht. Net weggedaan, omdat er lekkage in het dakraam zat. Werd te lastig, maar nog goed kunnen verkopen zelfs. Kwam 2 jaar geleden zo door de keuring heen. Echt top autootjes zijn dat.


    Mwah, je moet geluk hebben.. De laatste auto van vrouwlief, voor de scheiding, was een Twingo automaat.. uit 2000.. Leuke auto, reed plezierig maar totdat er wat motormanagement probleempjes ontstonden waardoor de automaatbak niet helemaal lekker meer schakelde en stuurbekrachtiging een moment uitviel.. Auto is vorige zomer ingeruild... op een Opel Astra G..Smile
  8. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef piera



    Grappig he. Ik heb paar jaar geleden voor 350 Twingo uit 1996 gekocht. Net weggedaan, omdat er lekkage in het dakraam zat. Werd te lastig, maar nog goed kunnen verkopen zelfs. Kwam 2 jaar geleden zo door de keuring heen. Echt top autootjes zijn dat.

    Top Smile

    Met epdm( rubber dakkit) maak je alles dicht . Heb vroeger ook twingo's beurten gegeven en ja onderdelen waren zo goedkoop dat je ze bijna gratis kreeg Smile banden rondom vernieuwen 140,-
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Je bedoelt: als de auto altijd op die LM velgen heeft gereden, zal er mogelijk slijtage zijn een de draagarmrubbers?


    Het zou kunnen.. ik vind de velgen op de foto t? groot voor het formaat auto.. Kan nooit goed zijn voor het onderstel.. Een jonge knaap zal het wel stoer gevonden hebben Smile

    Kapotte koppakkingen kunnen bij elk merk voorkomen.. je hoort het inderdaad wel 's vaker bij Fiats.. (en ja, ook de Cinquecento van ons had het euvel..)..
    Mijn AX lekt ook.. op 't hoekje.. is bekend kwaaltje van Franse TU motoren Smile

    Als je zin hebt, je kan ook gebruikservaringen lezen over een bepaald type auto.

    >>LINK<<
  10. Dirk
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dirk
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Het zou kunnen.. ik vind de velgen op de foto t? groot voor het formaat auto.. Kan nooit goed zijn voor het onderstel.. Een jonge knaap zal het wel stoer gevonden hebben Smile

    Kapotte koppakkingen kunnen bij elk merk voorkomen.. je hoort het inderdaad wel 's vaker bij Fiats.. (en ja, ook de Cinquecento van ons had het euvel..)..
    Mijn AX lekt ook.. op 't hoekje.. is bekend kwaaltje van Franse TU motoren Smile

    Als je zin hebt, je kan ook gebruikservaringen lezen over een bepaald type auto.

    >>LINK<<
    ik heb de foto vergroot en zijn bij de groene Corsa gewoon stalen velgen met sierdoppen
  11. Ik heb meegedaan met een groepsveiling. Kan je voor 259 euro per maand een nieuwe Volkswagen Up rijden. Dat is dus inclusief alle vaste lasten, maar zonder benzine. Een heel interessante deal omdat je twee jaar geen omkijken naar de maandelijkse kosten hebt.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne

    quote:
    Dit schreef Theo1970
    Ik heb meegedaan met een groepsveiling. Kan je voor 259 euro per maand een nieuwe Volkswagen Up rijden. Dat is dus inclusief alle vaste lasten, maar zonder benzine. Een heel interessante deal omdat je twee jaar geen omkijken naar de maandelijkse kosten hebt.

    Krijg je niet met een bijstandsuitkering. Er zijn ook leuke deals van 100 euro incl verz/onderhoud/wb, maar ja.... iemand in/op/rond bijstandsniveau mag niet mee doen.
Terug naar de lijst