Suikervrije recepten

Suikervrije recepten 

Onderwerp van Bezoeker

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Pien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pien
    quote:
    Dit schreef tresie56
    Slimpie suikervrije limonadesiroop. Gaat per halve liter, en heeft allerlei smaken. Bij elke supermarkt te koop.

    SuccesSmile. Imke


    Helaas zit er in Slimpie wel aspartaam!
    Een gezondere siroop is dan Teisseire...verkrijgbaar bij AH voor ik meen 2,79
  2. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    Ketjap en ketchup is toch heel veel suiker juist? Limoncello ook.
  3. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef indigo
    Ketjap en ketchup is toch heel veel suiker juist? Limoncello ook.


    Smile
  4. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Imke


    Ik zoek dus wat gezonde variaties op de aardappels met groenten.

    Nouja, aardappels en (de meeste) groente zelf zijn suikervrij (worteltjes zijn relatief zoet); waar het dus om gaat zijn sauzen etc.

    Nou kun je je gewoon aanwennen om sausloos te eten (dat doe ik meestal), maar anders kun je jus en echte mayonaise (let wel wat er op de pot staat) gebruiken. Aardappels kun je ook opbakken ipv gekookt, dat geeft sowieso al meer smaak vind ik.
  5. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef indigo
    Ketjap en ketchup is toch heel veel suiker juist? Limoncello ook.

    Ja; ketjap is bijna stroop (45% suiker); ketchup zo'n 23% suiker.
  6. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Ja; ketjap is bijna stroop (45% suiker); ketchup zo'n 23% suiker.


    Limoncello ook zo'n 40%, met een vijfde kopje voeg je 50 gram, dus ongeveer 20 gram suiker toe. Da's geen suikervrije maaltijd. Maar wel lekker natuurlijk.
  7. Bericht van Tresie56 is op 19-05-2015 om 19:23:32 uur verwijderd door tresie56.

    Reden: Voorbij

     
  8. Quinty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Quinty
    quote:
    Dit schreef Malero



    Gatverdamme, eet jij die blaadjes zo rauw?


    Bij munt doe je toch ook rauwe blaadjes erin?
    Ik heb er 1 rauw op om te proberen, aangezien ik totaal geen suiker gebruik,
    hoef ik die blaadjes zelf niet, maar zal zo in de thee best smaken.
  9. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef indigo


    Limoncello ook zo'n 40%, met een vijfde kopje voeg je 50 gram, dus ongeveer 20 gram suiker toe. Da's geen suikervrije maaltijd. Maar wel lekker natuurlijk.


    Vandaar ook mijn vraag of het suikervrij moest in de zin van niet of nauwelijks suikers/koolhydraten in het eten, of gewoon geen schep suiker hoeven toevoegen.In het laatste geval kun je gewoon alles eten zolang je het zelf bereidt en dus weet dat er niet kunstmatig suikers toegevoegd zijn. Dat je een hoop natuurlijke suikers eet, is dan geen probleem.

    Als je echt suikervrij (suikerarm, suikervrij bestaat niet) wilt eten, dan zou je ook alle aardappels, pasta, rijst en diverse soorten groenten/fruit moeten laten staan. Dan wordt het eten een stukje ingewikkelder, omdat je dan creatiever moet zijn met ingredi?nten. Dan snap ik de vraag naar gerechten ook beter.

    Maar, dat was de vraag van Imke niet, dus Imke: alles wat in een pakje, zakje of bakje zit vermijden of eerst de achterkant goed lezen. Overal staat op hoeveel suikers erin zit als het om een gefabriceerd iets gaat. De voedingswaardentabel maakt alleen geen verschil tussen natuurlijke en toegevoegde suikers. Dat is een kwestie van training voordat je dat per eten/drinken weet.
  10. Bezoeker
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bezoeker

    Koolhydraten let ik al op. Ontbijt inmiddels vervangen door havermout, magere kwark ( ook 4gr suiker per 100 gr ) en zelfgeknutselde cupcakes zonder suiker. Aardappelen icm zoete aardappelen en niet dagelijks en als we pasta eten doen we de spelt of volkoren variant. Couscous, quinoa en zilvervliesrijst vinden we ook lekker.
    Maar wat is het soms moeilijk om wat variatie te bedenken. Op intetnet haal ik wel wat recepten weg, maar ik vind het veel op elkaar lijken. Het lijkt wel of er weinig variatie meer is als ik recepten zonder suiker zoek.
  11. Sunrise
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Sunrise
    Voor lekkere vegetarische recepten (en meestal ook suikervrij) kun je kijken op devegetarier.nl. Dit kookboek is zo'n beetje mijn bijbel. Ruim 2000 recepten en veel variaties.
  12. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Misschien kun je beter je zoektermen op internet aanpassen, Imke. Als het je niet om de koolhydraten gaat (alleen havermout is al 62 gram koolhydraten per 100 gram), maar om meer variatie in recepten zonder het uit een pakje/potje/bakje te moeten halen waar vaak veel extra toegevoegde suikers inzitten, dan kun je ook zoeken op het hoofdingredi?nt. Heb je bijvoorbeeld zin in pasta met zalm, zoek dan op die termen. Je zult merken dat je dan vele variaties vindt. Geldt ook voor andere ingredi?nten. Eventueel kun het het ook combineren met het soort keuken (hollands, aziatisch, frans, amerikaans, etc.)

    Ben je een makkelijke koker of sta je graag uren in de keuken? Ik kook bijvoorbeeld graag Thais of Indisch met alleen maar verse kruiden en groenten. Dan ben je wel lang bezig, maar als je het in grote porties doet, dan kun je weer een deel invriezen. En, je hebt weer eens iets anders dan anders Smile
    Geldt ook voor andere dingen, pesto zelf maken is makkelijk en veel lekkerder. Geldt ook voor sat?saus, brood, kruidenboter, noem maar op. Maar...je bent wel meer tijd kwijt.
Terug naar de lijst