Suikervrije recepten

Suikervrije recepten 

Onderwerp van Bezoeker

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef tresie56
    Slimpie suikervrije limonadesiroop. Gaat per halve liter, en heeft allerlei smaken. Bij elke supermarkt te koop.

    SuccesSmile. Imke


    Met heel veel zoetstoffen. .waaronder aspartaam. Beter gewone ranja drinken of gewoon water hoor. Maar dat was niet de vraag van Imke.

    Maar ik denk dat Imke even duidelijk moet aangeven wat ze precies bedoeld. Geen geraffineerde suikers toevoegen of geen koolhydraten. Wel fruitsuikers?
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Imke is best heel slim. Ik denk dat ze suikervrije recepten bedoelt, als in recepten zonder toegevoegde suikers.
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Tinus
    Mijn punt was, dat suikerloos koken zinloos is, als je bij de maaltijd een glas cola neemt.
    Maar daar wordt toch helemaal niet om gevraagd? Je stuurt het draadje gewoon een heel verkeerde kant op. Best jammer.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Heerlijke roti:

    Ingredi?nten (4 personen):
    8 roti-pannenkoeken
    8 kipmedaillons
    zout
    4 teentjes knoflook
    1 ui
    1 rode peper
    4 el. kerrie masala (toko)
    7 el. olie
    450 gr. aardappels, geschild, in vieren
    250 gr. kousenband of haricot verts
    2 laurierblaadjes

    Bereidingswijze:
    Pureer in de keukenmachine de rode peper, knoflook, ui. Roer de masala en 5 el. olie erdoor. Bestrooi de kipmedaillons met zout en wrijf ze dan in met het masalamengsel. Laat een half uur marineren. Verhit 2 el. olie en bak de boutjes in 5 minuten bruin. Voeg 2 dl. water, de kousenband, de aardappelen en laurierblad toe. Laat 30 minuten stoven met het deksel op de pan, tot de aardappels en de kip goed gaar zijn. Als het vocht teveel inkookt, een beetje water toevoegen. Verwijder de laurierbladen en serveer met de rotipannenkoeken.
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Lekkere spinazieschotel:

    Ingredi?nten
    ? 600 gram spinazie (diepvries)
    ? 2 teentjes knoflook
    ? aardappelpuree
    ? 600 gram rundergehakt
    ? 1 gesnipperde ui
    ? 2 ons geraspte belegen kaas
    ? paneermeel
    ? zoete ketjap
    ? tomatenketchup
    ? peper en zout
    Bereiden
    Bereid de spinazie en breng op smaak met zout, peper en een teentje knoflook uit de pers.
    Maak de aardappelpuree en breng op smaak met nootmuskaat en wat selderiezout.
    Bak in bakboter het gehakt, de ui, een geperst teentje knoflook, peper, zout, een scheutje ketjap en wat tomatenketchup. Verwarm de oven voor op 200 graden. Vul een ovenschotel met de spinazie, dan het gehakt en ten slotte de puree. Strooi de kaas en wat paneermeel erover en leg er nog een paar klontjes boter op. Zet in de oven tot de kaas goudbruin is

    Het kan zijn dat in de ketchup en ketjap wat suiker zit, dat kan je vervangen door suikervrije varianten.
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Pasta Pesto:

    Je maakt eerst zelf de pesto:
    1 flinke bos basilicum
    - 2 teentjes knoflook
    - 2 flinke volle eetlepels pijnboompitjes
    - olijfolie
    - ong. 50 gram parmenzaanse kaas

    Beetje citroen, zout en zwarte peper toevoegen als klaar.
    ?
    Meng alle ingredi?nten, behalve de olijfolie door elkaar, bijvoorbeeld in de blender, en giet er steeds kleine beetjes olijfolie bij totdat de pesto de gewenste dikte heeft.
    Schep in een potje die goed af is te sluiten en giet er nog wat olijfolie over zodat alles onder staat. Zo is de pesto minstens een maand goed houdbaar.
    That's all!
    Deze pesto is trouwens ook goed in te vriezen (bijvoorbeeld in de ijsblokjesvorm).


    Dan bak je wat kipblokjes, je kookt sperziebonen. Als de kip gaar is doe je daar
    - bakje creme fraiche in
    - pesto (naar smaak, wij houden van goede smaak)
    - sperziebonen
    - peper en zout uiteraard

    serveren met pasta en geraspte kaas.
  7. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Dit is ??n van mijn favorieten Imke, heerlijk serveren met kip of vis.

    Linguine al Limoncino (Limoncello)
    Ingredi?nten
    ? 1/5 kopje Limoncino of Limoncello (merk maakt niet uit)
    ? 500 gram linguini of een andere pasta
    ? 50 gram boter
    ? 50 gram gemalen Parmeggiano (kaas)
    ? 200 ml koksroom of lichte room
    ? 1 eetlepel geraspte citroenschil
    ? het sap van 1 citroen
    ? 3 eetlepels verse kruiden, dit kan een mix zijn van peterselie, salie, rozemarijn, jonge uitjes basilicum of wat er voorhanden is
    ? geroosterde pijnboompitten
    ? zout en peper
    Bereiding
    Breng een grote pan water met zout aan de kook en voeg de pasta toe. Kook de pasta 'al dente' volgens de informatie op de verpakking.
    Intussen smelt je de boter in een pan en laat deze daarna eventjes afkoelen. Voeg de geraspte citroenschil, de kruiden, de room en zout en peper naar smaak toe aan de gesmolten boter en roer tot het goed vermengd is. Zet de pan terug op het vuur en laat de saus enigszins inkoken. Haal de pan van het vuur en voeg al roerend langzaan het citroensap toe. Giet hierna de Limoncino di Nina in de saus die dan bijna kla ar is. Schep de saus voorzichtig door de pasta en strooi tenslotte wat kaas, vers gemalen peper en een restje achtergehouden verse kruiden en geroosterde pijnboompitten over de pasta als garnering. Het restant van de kaas apart op tafel zetten. Eventueel e en druppeltje Olio di Nina als ?finishing touch ?.
  8. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef scar
    Imke is best heel slim. Ik denk dat ze suikervrije recepten bedoelt, als in recepten zonder toegevoegde suikers.


    Ik geloof best dat Imke een heel slimme meid is, hoor! Smile
    Ik vraag het alleen voor de zekerheid na, omdat dat ik merk dat mensen zich daar nog wel eens in vergissen (niet in Imke natuurlijk, maar in het verschil geen toegevoegde suikers en koolhydraatarm Smile).

    In geval van geen toegevoegde suikers is het wat mij betreft vrij simpel; alles vers bereiden (geen pakjes en zo dus) en kom je niet onder zoetigheid uit, dan is honing een alternatief.
    11 mei '15 - 19:36:55 / 11 mei '15 - 20:18:53
  9. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    Annemarie Reuzenaar heeft hierover paar boeken geschreven met erg lekkere recepten!
  10. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Lekkere recepten Scar!Smile
  11. Bezoeker
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bezoeker

    Dank jullie wel allemaal. En wat een lekkere recepten, Scar. Ik heb ze opgeslagen.

    Pakjes en zakjes gebruik ik al lange tijd maar zelden. Ik kook vers en gebruik ook bijv. Pesto, geraspte worteltjes, bouillonblokje,mosterd etc als smaakmaker, maar daar zit dus ook suiker in. Nou dacht ik dat zelf pesto maken bijvoorbeeld, mij net te duur zou zijn en daar niet altijd de tijd voor te hebben, maar die van Scar lijkt me prima te doen. En ook nog in te vriezen !

    Ik zoek dus wat gezonde variaties op de aardappels met groenten.
    Reuzenaar ; die ga ik even googelen !
  12. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ik denk zomaar dat iedereen dat wel weet.

    Ik denk zomaar dat veel mensen onderschatten hoeveel suiker er in cola zit.
Terug naar de lijst