Suikervrije recepten

Suikervrije recepten 

Onderwerp van Bezoeker

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Vrucjhtensap passen dan ook niet in een dieet, en vallen onder 5% advies van de WHO.




    Maar wat als ik een hele appel met een hele kiwi in een blender donder met een scheut magere yoghurt en een drupje honing? Of is het dan geen sap?
  2. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Mikky


    Maar wat als ik een hele appel met een hele kiwi in een blender donder met een scheut magere yoghurt en een drupje honing? Of is het dan geen sap?

    >>LINK<<

    Free sugars include monosaccharides and disaccharides added to foods and beverages by the manufacturer, cook or consumer, and sugars naturally present in honey, syrups, fruit juices and fruit juice concentrates. (melk en vers fruit zijn uitgezonderd).

    In de geest van deze richtlijn zou ik zeggen, dat hele appel + hele kiwi er niet onder vallen, omdat je alles van de vrucht gebruikt -bij perssap verdwijnen de vezels en neemt de concentratie suiker toe, alsmede de snelheid waarmee je grote hoeveelheden consumeert. Dat drupje honing is natuurlijk hartstikke fout Smile
  3. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Waarom lees ik dit
  4. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Nee. Het lijkt er op, dat fruit gezond is, ondanks de suiker. Fruit met veel suikers (zoals bananen) zijn dus eigenlijk niet heel gezond. Verder; versgeperst sinasappelsap bevat WEL suiker en niet zo'n beetje ook: een verse sinasappel bevat vrijwel geen andere koolhydraten dan suiker. Vrucjhtensap passen dan ook niet in een dieet, en vallen onder 5% advies van de WHO.


    Volgens het voedingscentrum zijn het geen suikers (ik vond het ook een bijzondere >>LINK<< ). Maar ik ben het met je eens, veel vruchtensappen moet je niet drinken in een dieet. In een koolhydraatarm dieet al helem??l niet.

    quote:
    Dit schreef Tinus

    Dat is waar, maar een beetje bezijden het punt. Koolhydraatarm eten zorgt er waarschijnlijk ook voor, dat je minder eet. Verder zijn er (controversi?le maar serieuze) aanwijzingen dat koolhydraten eten ervoor zorgt dat je minder verbrandt -het is fout om te denken dat je verbranding een constant getal is.


    Ik moet zeggen, ik ben niet minder gaan eten tijdens het dieet. Sterker nog, ik ben juist meer gaan eten om aan mijn calorie?n te komen. Wel heel anders. Ik bleek heel veel (snelle) koolhydraten te eten en dat heb ik echt om moeten gooien. Ik vind het grote voordeel van koolhydraatarm eten, dat je geen 'sugerrush' en 'sugerdip' meer hebt en dus geen lekkere trek meer. Neemt niet weg dat ik het helemaal geen probleem vond om 's avonds nog een halve brie weg te werken om aan mijn vetten en eiwitten voor die dag te komen Smile
  5. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Wat betreft minder koolhydraten eten en daardoor minder verbranden, je moet dan wel ervoor zorgen dat je voldoende vetten eet.
    Even simplistisch gezegd: koolhydraten zijn de makkelijke brandstoffen voor het lichaam die als eerst aangesproken worden. Daarna worden er pas vetten aangesproken. Maar, om lichaamsvet te verbranden heb je dan wel brandstof nodig: vetten als je tussen de 20 en 25 gram koolhydraten per dag blijft. Je hebt dus vet nodig om vet te verbranden.
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Suzette
    En wat betreft je vraag, dat is nog niet zo heel simpel te beantwoorden. Een glas van 250ml Cola Light (0 gram koolhydraten, 0 gram suiker) is ongezonder dan een glas van 250ml versgeperste sinaasappelsap (21 gram koolhydraten, 0 gram suiker).
    says who?

    In cola light zitten geen calorieen. Daar is veel voor te zeggen.
  7. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef Imke
    Dank je wel voor je reacties, Suzette !
    Ik ga het straks nog eens goed lezen, staan goede tips in.


    Graag gedaan! Als je nog vragen hebt dan zie ik het wel Smile
  8. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef scar
    says who?

    In cola light zitten geen calorieen. Daar is veel voor te zeggen.


    Omdat aangetoond schijnt te zijn dat suikervervangers zoals aspartaam en zo, niet gezond voor je zijn. Er zijn ook aanwijzingen dat suikervervangers eenzelfde reactie in het lichaam oproepen als 'gewone' suikers, waardoor je je lekkere trek behoudt en je lichaam ook een grotere vetopslag behoudt.
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Maar daar is nog steeds geen enkel bewijs van. Dus kan je het niet zo beslist uitspreken.
  10. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef scar
    Maar daar is nog steeds geen enkel bewijs van. Dus kan je het niet zo beslist uitspreken.


    Heb de links zo niet bij de hand (ik lees heel veel onderzoeken, dus weet zo even niet meer welke ik waar gelezen heb), maar zal het voor je opzoeken.

    Proefondervindelijk kan ik trouwens zeggen dat het voor mij in ieder geval zo werkt, de onderzoeken die ik erover gelezen heb ondersteunden mijn gevoel daarin.
    Toen ik, nog voordat ik ging di?ten, alleen nog maar water ging drinken ipv een fles cola light per dag, had ik al een heel stuk minder trek en viel ik zelfs ook al wat af.
  11. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB
    Het basis kookboek 100% suikervrij sugarchallenge van Carola van Bemmelen heeft mij goed op weg geholpen wat betreft recepten.

    En de 12 kilo die ik ben afgevallen door het suikervrije eten.....prettige bijkomstigheid.
  12. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    Maar dan is er toch ook nog een groot verschil tussen de snelle en langzame koolhydraten? Als ik de goede bewoording gebruik?

    En daarbinnen ook weer: verschil tussen een verse banaan en een rijpere banaan (schil met bruine plekjes zeg maar). Er is momenteel zoveel informatie, dat door de koolhydraten voedingsmiddelen het bos niet meer te zien is.
Terug naar de lijst