Zwartboek

Zwartboek 

Onderwerp van Miquel69


Dit onderwerp is gesloten.
door de webmaster op 17 mei 2015 om 08:54:17

Terug naar de lijst
  1. Angelie67
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Angelie67
    Je hebt binnen OA ook de mogelijkheid om een eigen club te vormen.
    Daar kun je dan toelaten wie je wilt. De club kan zelfs helemaal verborgen blijven, als je niet op aanmeldingen zit te wachten.
    Dan nodig je gewoon zelf de mensen uit die jij graag bij jouw club wilt hebben.

    Toch zou ik het algemene en openbare gedeelte ook omarmen, zoals Mikky al zegt. Daar kun je uiteindelijk het meeste uit leren.
    Of je het nu leuk vind of niet.
    Leren omgaan met je eigen instabiliteit en impulsiviteit.
    Leren omgaan met azijnpissers.... omgaan met drammers, ...omgaan met mensen die het persoonlijk maken i.p.v het bij het onderwerp houden.....

    Kortom..... zwartboek is een hulpmiddel, die je eigenlijk niet echt nodig zou moeten hebben, maar in sommige gevallen even verlichting geeft.
  2. quote:
    Dit schreef Miquel69
    Hoi,

    Ik heb een voorstel wat betreft het Zwartboek.
    Op dit moment kan je iemand in je zwartboek zetten, het enige wat je daarmee bereikt is dat je de berichten van iemand niet kan lezen.
    Maar anderen wel. En wanneer deze dan weer gequote worden lees je alsnog de opmerkingen van iemand waar je geen zin in hebt.
    Is het een idee en is het webtechnisch mogelijk, dat wanneer je iemand in je zwartboek zet deze niet meer kan reageren in de door jou gestarte draadjes?
    Je geen berichten meer kan sturen en je dus eigenlijk iemand kan blokken van jou gedeelte van OA.

    Dan moet je alleen in de eigenklep gaan schrijven.

    Maar denk niet dat het kan/wenselijk is, want dan zouden bepaalde personen nooit meer in een draadje kunnen reageren waarin jij ook schrijft.

    Wenselijker is het dat jij dingen van je af kunt laten glijden.
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Die verandering is al vaker voorgesteld en ik schat in dat Bart dat niet wil doorvoeren, als het al in te bouwen is.

    Inderdaad, als je zo stringent wilt weren, schrijf dan alleen in de eigen klep en verwijder direct een bericht als iemand daar schrijft.

    Overigens, het is niet altijd zo dat beheer pas na een dag reageert, beheer is een vrijwillige taak, en het is gewoon niet zo dat beheerders 24 uur per dag actief OA-en.. ze hebben vaak ook nog een sociaal leven, slapen, werken en hebben kinderen die aandacht vragen. Misbruikberichten gaan ook naar Bart, dus als het de klauwen uitloopt grijpt hij ook wel eens in.
  4. quote:
    Dit schreef Miquel69
    Ik zou graag de mogelijkheid hebben iemand helemaal uit mijn draadjes te weren. Ongeacht welk hoofdstuk.
    Lijkt mij ook een goed signaal naar sommige mensen. Anders komen ze wanneer je niet in eigen klep schrijft wel ergens anders rot opmerkingen maken.....


    Wat jij wellicht leest en ervaart als rotopmerkingen kan de ander wellicht goed bedoelen. Maar daar kom je alleen achter door door te vragen of ze het bedoelen zoals jij denkt of wellicht dat ze het anders bedoelen.
    Ik krijg meer de indruk dat wat jij niet wil horen je dan wil blokken dus.

    Gewoon negeren lijkt mij de beste optie, en mocht iemand je persoonlijk afbranden of je onderuit halen en grof kan doen dan is het een kwestie van de misbruikknop gebruiken.
  5. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Miquel69


    ik ben helaas niet altijd in staat op opmerkingen te negeren. Dan zou het onmogelijk maken van die opmerkingen (in jou draadje door iemand in je zwartboek te zetten) wel helpen.


    Wil je niet leren negeren?
  6. quote:
    Dit schreef -caty2


    Wil je niet leren negeren?


    ?dd wat een goeie Caty ipv vermijden.
  7. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Miquel69

    Ik denk dat er een krachtiger signaal naar mensen uit kan gaan wanneer ze geweerd worden door sommige in draadjes, ipv dat ik alleen hun opmerkingen niet kan lezen

    Dit is een forum. Jij kunt niet bepalen aan wie een signaal afgegeven moet worden.

    Er is juist voor jouw eigen opmerkingen op de misbruikknop gedrukt. Persoonlijke aanvallen en grof taalgebruik mogen niet.
    Verder werd er door de deelnemers on topic gereageerd.
    Als je dat niet wilt, start een club.
  8. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    "Als iets pijn doet, weet je dat je geraakt bent."
    "Van degeen die je als grootste vijand ziet, kun je het meeste leren, mits je ervoor open durft te staan".

    En dat is lastig ja, heel lastig. Dat weet ik, en weten veel oa'ers denk ik maar al te goed.
    Maar als iets lastig is, Miquel, ga je het dan aan, of ga je het uit de weg.
    Of ga je het nu uit de weg om het straks beter aan te kunnen gaan.
    Of ben je iemand die gewoon niet tegen een confrontatie kan

    Je zou ook kunnen overwegen de personen die het betreft een pb te sturen met de uitleg dat je nu alleen behoefte hebt aan "feed-forward" ipv aan feedback. En die actie herhalen als je voelt dat je wat steviger in je jasje zit. Op die manier houd je zelf de regie, en heb je aan de voorkant gewaarschuwd dat je minder goed in staat bent te relativeren. Of ze dan reageren in jouw draadje is aan hen, maar dan hoef je je daar dus niets van aan te trekken.

    Kritiek is een cadeautje, waarbij de feestelijke verpakking ontbreekt, en -voor de duidelijkheid- ik heb je persoonlijk niets anders dan feed-forward willen geven, en het is aan jou hoe jij het opgevat hebt.
  9. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Hoi Miquel,

    Fijn om even iets van je lezen.
    Ik wens je morgen alvast een leuke dag toe met Roos.Smile
  10. Miquel69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Miquel69

    Ik ga eens kijken of ik kan/mag reageren:

    - het is een forum idd, Facebook ook en die heeft de mogelijkheid w?l, ik vind dat prettig. Ondanks dat ik op FB niemand heb geblokkeerd, zo heb ik hier (nog) steeds geen mensen in mijn zwartboek staan, mede omdat het weinig zin heeft om iemand in je zwartboek te zetten.

    - Ik 'negeer' al redelijk veel, soms tijdelijk omdat ik er op dat moment niets mee kan, soms compleet omdat ik het onzin vind. Lukt helaas niet altijd.

    - Wat anderen als een 'normale reactie'' beschouwen kan voor mij wel heel anders voelen, zo ook andersom. Ik kan vrij grof zijn in mijn taalgebruik en daar heb ik geen moeite mee ook niet wanneer anderen dat naar mij toe zouden doen, ik vind juist steken onder water, denigrerende opmerkingen of nare aannames veel kwetsender. Dus daarin verschillen mensen soms. Ik vind dat mensen rekening moeten houden met elkaar. Wanneer iemand mij zou zeggen dat hij/zij mijn grove taalgebruik niet 'leuk' vind houd ik daar rekening mee, ik zou dat andersom ook op prijs stellen.

    - een beheerder kijkt met andere ogen dan ik, dus zal hij/zij nooit hetzelfde gevoel hebben als ik, en zal dus ook niet hetzelfde reageren wanneer de 'misbruikknop' gebruikt is. Of hij/zij zou wanneer ik de knop gebruik altijd de betreffende reactie moeten verwijderen. Helaas is dat (nog) niet het geval.

    - Ik merk dat ik minder snel iets schrijf op OA, om de simpele reden dat er mensen zijn die niets toevoegen of die in een draadje alleen maar hun eigen frustraties kunnen uiten waardoor een draadje 'zinloos' wordt.

    - Het komt er dus een beetje op neer dat ik niet alles kan zeggen of schrijven, maar mensen dat in een reactie dat w?l mogen doen omdat het per definitie goed bedoeld zou zijn? Daarmee wil ik niet zeggen dat ik vind dat ik w?l alles maar kan zeggen en roepen want dat vind ik niet en doe ik ook niet. Vaak houd ik mijn mond als ik niet iets zinnig te melden heb.

    - Ik geloof zeker dat de overgrote meerderheid zijn of haar reactie goed bedoeld, ook al komt dat niet altijd zo binnen (op dat moment), toch ervaar ik dat gelukkig wel zo.

    - Ik geloof ook dat er een aantal mensen zijn die er gewoon lol in hebben om olie op het vuur te gooien dan wel de knuppel in het hoenderhok. Deze mensen zou ik graag uit MIJN draadje willen kunnen weren, wat ze elders op OA doen moeten ze natuurlijk zelf weten, misschien worden ze daar juist wel vreselijk gewaardeerd?

    - Ik vind dat er soms (voornamelijk door oud gedienden) te weinig rekening wordt gehouden met het feit dat sommige mensen hier (nog) erg kwetsbaar zijn, zoals bv het 'prinsessen' draadje, daarmee jaag je mensen weg.

    - Ik heb erg veel aan OA vandaar dat ik weer terug gekomen ben. Hoewel ik zeker overwogen heb hier weg te gaan.
  11. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Dat is wel erg veel keer "ik" Miquel....

    je zou zelf een forum op kunnen zetten.... Dan ben jij de beheerder en bepaal jij...
  12. quote:
    Dit schreef Geanna
    Dat is wel erg veel keer "ik" Miquel....

    je zou zelf een forum op kunnen zetten.... Dan ben jij de beheerder en bepaal jij...

    Je was me net voor.

    Miquel, jij zegt voortdurend Ik vind, jou verhaal komt bij mij over dat jij wilt dat het forum zich gedraagt naar jou wensen en behoeften.

    Helaas zo werkt een forum niet. En actie geeft reactie, dat er mensen zijn die anders of niet reageren zoals jij zou willen dat is in het echte leven ook zo. Of je accepteert dat en negeert deze personen en zet ze in je zwartboek, of je gaat nadenken over of je nog wel op een open forum wil schrijven. Ik ben van mening dat alle mensen die op jou gereageerd hebben het met de goede bedoelingen hebben gedaan, echter jij haalt alleen de negatieve dingen ( die jij zo ervaart) eruit en daar doe je wat mee.

    Probeer het eens door een andere bril te zien, en haal de dingen eruit waar jij wat mee kan en de rest laat je voor wat het is.
Terug naar de lijst