Trage laptop

Trage laptop 

Onderwerp van Marianne

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Antivirus, en of je bijvoorbeeld Pentium hebt of zo. Toch?
  2. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Ik heb geen windows 8.1, dus kan je niet gericht helpen. Maar waar je naar zou kunnen kijken is in je Taakbeheer, Task Manager. Weet niet hoe je daar precies bij komt in Windows 8.1, maar bij windows 7 kom je daar bij via: ctrl alt del (tegelijk indrukken) en in het scherm wat zich opent kiezen voor "Taakbeheer" of "Task Manager".
    Dan in het tabblad "processen" zie je welke programma's op dat moment aan het draaien zijn. Misschien staat daar iets wat opvalt wat veel processortijd vraagt (in de colom "cpu").
  3. quote:
    Dit schreef ArnoM
    Ik heb geen windows 8.1, dus kan je niet gericht helpen. Maar waar je naar zou kunnen kijken is in je Taakbeheer, Task Manager. Weet niet hoe je daar precies bij komt in Windows 8.1, maar bij windows 7 kom je daar bij via: ctrl alt del (tegelijk indrukken) en in het scherm wat zich opent kiezen voor "Taakbeheer" of "Task Manager".
    Dan in het tabblad "processen" zie je welke programma's op dat moment aan het draaien zijn. Misschien staat daar iets wat opvalt wat veel processortijd vraagt (in de colom "cpu").



    Ja, die ken ik. McAfee (meegekomen met mijn laptop bijna een jaar geleden) scoort hoog, die schop ik volgende week eruit voor AVGSmile
    En Firefox, mijn browser.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef fleurie



    Ja, die ken ik. McAfee (meegekomen met mijn laptop bijna een jaar geleden) scoort hoog, die schop ik volgende week eruit voor AVGSmile
    En Firefox, mijn browser.

    Ik zou je Avast aan raden, nadat AVG jaren geleden een cruciale fout maakte bij een update, gebruik ik alleen nog Avast. Ik vind verder Firefox ook trager werken dan bijv Opera. Maar meestal heb ik Chrome aan staan.
  5. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    McAfee staat er om bekend dat hij computers traag maakt, dus ik zou wachten met vervolg stappen tot je de nieuwe anti-virus hebt draaien.
    Firefox neemt ook veel cpu in beslag, maar dat hangt ook af van hoeveel pagina's je open hebt staan en welke enz. Bijv google chrome hoef ik op mijn werk pc niet naar de telegraaf.nl te gaan, want dan slaat na verloop van tijd de pc vast vanwege 1 of andere advertentie op die site. Kijk ik naar de telegraaf via firefox, dan is er geen probleem (en nee, op een werk pc mag ik geen add-ons als add block oid installeren).

    Dus even wachten tot je de andere anti-virus er op hebt staan.

    Let er wel op dat je alleen de gratis anti-virus installeert en niet de "gratis uitprobeer versie van ...." die heel groot in beeld komt en eigenlijk als enige optie wordt getoond, terwijl als je goed kijkt er ergens op de pagina ook nog staat van "nee bedankt, ik gebruik de meest simpele gratis versie wel". Goed oppassen dus hoe je het installeert, anders installeer je met de gratis anti-virus nog een hoop extra's mee die gaat lopen roepen dat je nu toch echt wel moet gaan betalen...
  6. Dank voor alle reacties!!

    Ik heb overigens AVG er op staan en gebruik inderdaad Firefox. Processor is 1,4 GHz.Bij de Taskmanager zie ik geen programma's die veel verbruiken.....
    Ik ga een weekend kamperen dus ff niet achter de laptop. Als iemand nog goede tips heeft, lees ik ze graag als ik weer terug ben. Smile
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Misschien een idee om de laptop terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Let op, hierna moet je weer veel updates binnen halen voordat je weer op 8.1 zit! Ik heb dit de afgelopen maanden een aantal keren gedaan voor medewerkers en ben er een dag mee zoet.
  8. quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ik zou je Avast aan raden, nadat AVG jaren geleden een cruciale fout maakte bij een update, gebruik ik alleen nog Avast. Ik vind verder Firefox ook trager werken dan bijv Opera. Maar meestal heb ik Chrome aan staan.



    Ja, die fout herinner ik me nogSmile
    Ben toen ook overgegaan op Avast maar ik herinner me dat ik toen telkens popups kreeg...

    Kan Opera ook synchroniseren, net als Firefox? Vind ik zo handig, dat ik zowel op de telefoon, de laptop als mijn werk-pc dezelfde instellingen, favorieten en zo heb. Misschien toch eens switchen...
  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Volgens mij wel, ik ga dat checken.

    Ja dat kan! Bij mij in de rechterbovenhoek staat een poppetje en dat is de synchronisatie knop. Wel een account aanmaken.
  10. quote:
    Dit schreef ArnoM
    McAfee staat er om bekend dat hij computers traag maakt, dus ik zou wachten met vervolg stappen tot je de nieuwe anti-virus hebt draaien.
    Firefox neemt ook veel cpu in beslag, maar dat hangt ook af van hoeveel pagina's je open hebt staan en welke enz. Bijv google chrome hoef ik op mijn werk pc niet naar de telegraaf.nl te gaan, want dan slaat na verloop van tijd de pc vast vanwege 1 of andere advertentie op die site. Kijk ik naar de telegraaf via firefox, dan is er geen probleem (en nee, op een werk pc mag ik geen add-ons als add block oid installeren).

    Dus even wachten tot je de andere anti-virus er op hebt staan.

    Let er wel op dat je alleen de gratis anti-virus installeert en niet de "gratis uitprobeer versie van ...." die heel groot in beeld komt en eigenlijk als enige optie wordt getoond, terwijl als je goed kijkt er ergens op de pagina ook nog staat van "nee bedankt, ik gebruik de meest simpele gratis versie wel". Goed oppassen dus hoe je het installeert, anders installeer je met de gratis anti-virus nog een hoop extra's mee die gaat lopen roepen dat je nu toch echt wel moet gaan betalen...


    Zonde dat je geen adblock mag gebruiken! Ik heb die erop staan en sindsdien is het een stuk leuker op internet ;-)

    Mijn McAfee verloopt volgende week, dus nieuwe AV is wel actueel voor me ;-)
  11. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Uh.... ik wil geen roet in het eten gooien, maar hier in huis is de gemiddelde levensduur van een laptop
    rond de 3 jaar. Dan is het op.
    Het wordt traag, trager, er wordt van alles geprobeerd, maar uiteindelijk is het op.
  12. Ik heb net Opera ge?nstalleerd, en inderdaad, dat gaat een stuk vlotter en het kan wat Firefox ook kan (in ieder geval de functies die ik graag wil, zoals synchroniseren en zo).
Terug naar de lijst