Trage laptop

Trage laptop 

Onderwerp van Marianne

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    quote:
    Dit schreef Marianne


    Processor is 1,4 GHz.


    Er zit dus een budgetprocessor in. Waarschijnlijk heeft die ook maar weinig cachegeheugen.
    Een intel atom of iets dergelijks of zelfs een AMD-E-Series-E1-1200-Notebook-Processor

    door de lage snelheid van de processor en het weinige cache geheugen (2 x 512kb) hebben dit soort laptops er problemen mee om te multitasken.
    Nu zal je zeggen maar ik zit alleen op internet. Alleen op de achtergrond draaien allerlei programma's mee. Word zal nooit echt snel opstarten op zo'n laptop.
  2. ErikD
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ErikD
    Mijn advies is:

    1. Verwijder zeker AVG
    bekend probleem ivm vertragingen en storingen.
    2. Zet alle overbodige programma's uit in opstarten.
    type msconfig in zoekbalk en ga naar tabblad opstarten.
    Hier kan je meestal bijna alle opstarts uit zetten.
    3. Installeer geen gratis AV maar een betaalde.
    want je ben zeker naar internet niet goed beveiligd.
    beste programma's momenteel zijn Eset en Kaspersky.
    4. Ga naar scancircle.com en scan je computer.
    je krijgt vervolgens een volledig overzicht plus adviezen waar er problemen zijn op je computer.
    5. Verwijder Advanced System Protector.
    want je hebt of 2 antivirus programma's draaien.
    of dit is een maleware versie ervan.
    Deze bestaan namelijk.
    6. Voor defragmentatie... google even filehippo, defragler.
    instaleer de laatste versie.

    Succes
  3. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Blijf ook je download map in de gaten houden alles wat je download komt ook daar terecht,,,
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik ben het niet met ErikD eens dat gratis niet goed is. Prima ervaringen hier met Avast free. Wel regelmatig virusdefinities bijwerken, maar dat geldt voor elk AV programma.
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik ben het niet met ErikD eens dat gratis niet goed is. Prima ervaringen hier met Avast free. Wel regelmatig virusdefinities bijwerken, maar dat geldt voor elk AV programma.



    Smile Dat dacht ik net zo,,
  6. ErikD
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ErikD
    En ik baseer dit op basis van de statistieken die wij als computerservicebedrijf in de praktijk zien aan besmettingen die we moeten verwijderen.
    En daar mag iedereen zelf van denken wat hij wil.
    Voor ons zijn het de beste klanten 😊😉
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik gebruik al jaaaaaaren gratis AV's en ben geen heilige. Enige wat als troep binnen komt (met name via de kinderen) is malware en dat houdt een AV niet tegen (tenzij je een internet security pakket hebt) en moet je dus via andere anti malware programma's bijhouden (spybot, malwarebytes enz). Als je dat niet doet heb je voor je gevoel een 'ge?nfecteerde' pc, terwijl het 'slechts' (niet minder lastig trouwens) om malware gaat en ongewenste zoekbalken/startpagina's enzo.

    De 'statistieken' bij jouw bedrijf ErikD zegt mogelijkerwijs niks over het gebruikte programma, maar meer over de mate van deskundigheid van de gebruiker en in hoeverre deze het AV bijhoudt (updaten, virusdefinities bijwerken). Maar snap best dat het verkopen van een betaalde variant voor jullie leuk is en een gebruiker is je eeuwig dankbaar want die heeft zijn pc/laptop weer terug.... ik vind het pure geldklopperij
  8. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Hoe verwijder ik dat gratis AVG. Volgens mij werkt hij niet meer.Na dertig dagen wordt hij uitgeschakeld.
    ik heb sinds kort een Windows laptop enorm KLOTEDING ivg tot een MacBook nooit virusgeziek . Ook totaal onbegrijpelijk dat Windows voor mij. Dus zit nu ook te kutten met die virussen .ik heb nu geen virusscanner
    Ik ga E riks tip opvolgen denk ik . Als ik het snap

    En wat is een internet Security pakket. is dat handig voor een digibeet als ik?
    Raar he met Apple heb je dat gezeik nooit
    25 mei '15 - 11:00:30 / 25 mei '15 - 11:16:58
  9. ErikD
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ErikD
    Iedereen is vrij in zijn mening.
    Geen probleem.
    Malwarebytes is overigens prima.
    zet ik er ook altijd bij voor noodgevallen.
    Maar ook daar geeft de gratis versie geen continu bescherming en moet je handmatig scannen.
    En je wil niet weten hoeveel digibeten er zijn.
    Die mensen moet je behoeden hiervoor.
    Voor die mensen het advies om een goed av te installeren.
    Statistieken zijn overigens landelijk via 30 aangesloten bedrijven bepaald.
    Dus een redelijk oprecht beeld van wat er gebeurd.
    stichting pcdokters.nl
  10. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef ErikD
    Iedereen is vrij in zijn mening.
    Geen probleem.
    Malwarebytes is overigens prima.
    zet ik er ook altijd bij voor noodgevallen.
    Maar ook daar geeft de gratis versie geen continu bescherming en moet je handmatig scannen.
    En je wil niet weten hoeveel digibeten er zijn.
    Die mensen moet je behoeden hiervoor.
    Voor die mensen het advies om een goed av te installeren.
    Statistieken zijn overigens landelijk via 30 aangesloten bedrijven bepaald.
    Dus een redelijk oprecht beeld van wat er gebeurd.
    stichting pcdokters.nl

    Een digibeet kun je beter blij maken een met compleet internet security pakket, dat ben ik met je eens.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Linda
    Hoe verwijder ik dat gratis AVG. Volgens mij werkt hij niet meer.Na dertig dagen wordt hij uitgeschakeld.
    ik heb sinds kort een Windows laptop enorm KLOTEDING ivg tot een MacBook nooit virusgeziek . Ook totaal onbegrijpelijk dat Windows voor mij. Dus zit nu ook te kutten met die virussen .ik heb nu geen virusscanner
    Ik ga E riks tip opvolgen denk ik . Als ik het snap

    En wat is een internet Security pakket. is dat handig voor een digibeet als ik?
    Raar he met Apple heb je dat gezeik nooit

    Volgens mij had je McAfee er op staan, dat wordt vrijwel overal 'gratis' meegeleverd. Ik kan wel kijken of ik je op weg kan helpen via OA, maar dan moet ik wel weten of je windows 7 of 8 hebt.
  12. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Ok bedankt . En welke dan? toen ik dat ding kocht stond Macqfee erop. Maar die werkt ook niet meer. Daar las ik ook rare dingen over op OA dacht ik.
    Weet nu niet welke ik moet nemen
Terug naar de lijst