update naar windows 10

update naar windows 10 

Onderwerp van Gerdy1

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Op mijn W7 laptop komt maar niks binnen.... Stond automatische updates, nu handmatig toch al 3 sessies van opnieuw opstarten gehad vanwege updates, maar het w10 logootje komt maar niet. Ik dacht toch echt een w7 sp1 laptop te hebben.

    Ja hier ook. Op mijn pc met 7 nog niks.
  2. Annyone
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Annyone
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Op mijn W7 laptop komt maar niks binnen.... Stond automatische updates, nu handmatig toch al 3 sessies van opnieuw opstarten gehad vanwege updates, maar het w10 logootje komt maar niet. Ik dacht toch echt een w7 sp1 laptop te hebben.

    Dat laatste kun je controleren.
    En ik had ook echt SP1 van Windows 7, toch duurde het een tijdje voor de aanbieding kwam.
    Ik dacht dat het kwam omdat de laptop destijds Vista had met gratis upgrade naar 7.
    Niet dus, gelukkig. Ik kan het nu eerst op de pc installeren en kijken of het voldoet :-)
    En dan eventueel ook de laptop.

    Misschien krijgen jullie het aanbod ook wel de komende dagen?
  3. Yina
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Yina
    Heb hem ook vandaag binnen gekregen en nog niet geactiveerd. Wil er eerst meer over weten.
    Op de tablet weet ik nog niet of ik hem binnen heb gehad. Zie het wel en anders wacht ik het daar even af.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Als je er nu iets mee doet is dat alleen dat je een notificatie krijgt dat je kunt gaan downloaden. Je neemt nog niks af.
  5. Annyone
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Annyone
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Als je er nu iets mee doet is dat alleen dat je een notificatie krijgt dat je kunt gaan downloaden. Je neemt nog niks af.

    Inderdaad, aanmelden kan geen kwaad!
  6. Quinty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Quinty
    Ik zie nog steeds niks en ik heb Windows 8.1
  7. Annyone
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Annyone
    quote:
    Dit schreef Helvitte
    Ik zie nog steeds niks en ik heb Windows 8.1

    En je hebt wel automatische update aan staan?
  8. Quinty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Quinty
    quote:
    Dit schreef Annyone

    En je hebt wel automatische update aan staan?



    Het is gelukt.

    Thanks.
  9. dierengek
    Gewoon Kattig

    Toon alleen de berichten van dierengek
    Op mijn pc met windows 7 nog niets binnen gekregen. Krijg altijd wel de melding updates die doe ik ook altijd meteen.

    Straks mijn laptop met w8.1 even bekijken.

    Voor mij was w8.1 echt een drama, kan er nog steeds niet goed op werken, door mijn zicht.
  10. Annyone
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Annyone
    quote:
    Dit schreef dierengek
    Op mijn pc met windows 7 nog niets binnen gekregen. Krijg altijd wel de melding updates die doe ik ook altijd meteen.

    Straks mijn laptop met w8.1 even bekijken.

    Voor mij was w8.1 echt een drama, kan er nog steeds niet goed op werken, door mijn zicht.

    Je moet de updates van Windows wel helemaal automatisch laten doen. Dus niet : de meldingen binnen krijgen en dan zelf installeren.
    Als Windows 8.1. voor jou een drama is, zou ik eerst alleen die laptop proberen met W 10. Volgens mij is dat ook een vrij druki scherm.

    (Kijk maar eens naar deze afbeeldingen: >>LINK<<)
  11. Gerdy1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Gerdy1

    Update Kassa 27 juli 2015 Smile

    Windows 10 verschijnt vanaf woensdag 29 juli. Het besturingsprogramma zal op vele miljoenen pc's, laptops, tablets en telefoons wereldwijd gaan draaien. Microsoft zelf houdt het op 1,5 miljard gebruikers in 190 landen. Omdat het zo'n veelgebruikt programma is zetten we in dit artikel alvast 12 weetjes over Windows 10 op een rij.

    1) Is Windows 10 gratis?
    Ja, het is gratis. Mits op je computer, tablet, of laptop Windows 7 of 8.1 is ge?nstalleerd. Deze upgrade-aanbieding omvat een volledige versie van Windows 10, het is geen proefversie. Een jaar lang kan (gratis) worden opgewaardeerd. Vanaf 29 juli kan er op je computer een melding verschijnen dat de upgrade klaarstaat. Het is daarna aan jezelf om het moment van installeren te bepalen.

    2) Niet voor Vista, XP (of ouder)?
    Gratis, maar... niet voor gebruikers met een oudere Windows versie zoals Vista of XP. Je moet Windows 7 of 8 op je pc of laptop hebben staan om gratis te kunnen overstappen naar Windows 10 (om precies te zijn: Windows 7 Service Pack 1 of Windows 8.1 - Update). Een rechtstreekse overgang van de verouderde programma's, zoals Vista en XP, naar 10 is niet mogelijk.

    3) Waarom 'gratis'?
    Microsoft wil graag een zo groot mogelijk marktaandeel wereldwijd. Jarenlang was het geen probleem om de grote heerser te zijn, omdat de meeste nieuwe pc's Windows hadden 'voorge?nstallleerd'. Met de opkomst van mobiele apparaten (met Android van Google of iOS van Apple) is de concurrentie fors toegenomen. Daarom kiest Microsoft voor de vlucht naar voren, met het aanbieden van een gratis upgrade.

    4) Te koop?
    Als je pc het aankan en je hebt nog XP of Vista, of je koopt een nieuwe pc zonder besturingsprogramma, dan kun je een versie van Windows 10 aanschaffen. Kopen inderdaad. De gebruikers van oudere systemen (zoals XP of Vista) worden achtergesteld door Microsoft en moeten de portemonnee trekken. De meeste pc's of laptops van 4 jaar of jonger zullen een overgang aan kunnen. Check eerst de systeemeisen voor het besturingsprogramma. Hoeveel Windows 10 in de winkels gaat kosten is op dit moment nog niet bekend. Wel is duidelijk dat het niet alleen op dvd, maar ook op een usb-stick wordt aangeboden (veel moderne computers hebben geen discdrive meer). Ter indicatie: Windows 10 home heeft in de Verenigde Staten 119,99 dollar als vraagprijs. De Pro-editie kost daar 199,99 dollar.

    5) Raak ik bestanden kwijt?
    Je bestanden (foto's, persoonlijke files etc.) gaan gewoon mee naar de nieuwe versie. Echter, het is altijd verstandig om af en toe een back up te maken. Een goed moment is voordat je de upgrade naar Windows 10 installeert. Lees hier meer over het maken van een back up.

    6) Waarom Windows 10 gebruiken?
    Een paar veranderingen op een rij: Het startmenu, verdwenen in Windows 8, keert terug. Updates worden voortaan automatisch ge?nstalleerd. Windows 10 maakt gebruik van apps die je ook op je laptop of smartphone kan gebruiken, tegelijkertijd. Ook je documenten kun je op diverse devices raadplegen. Het systeem kent een betere standaard beveiliging. De ondersteuning is verbeterd dankzij het (spraakgestuurde) hulpprogramma Cortana. Internet Explorer keert niet terug. De vervanger heet 'Microsoft Edge' en moet de competitie aangaan met het populaire Google Chrome en Mozilla Firefox.

    7) Verplicht overstappen?
    Als je blij bent met Windows 7 of helemaal gewend bent aan Windows 8, dan is overgaan naar Windows 10 g??n must. Je kunt je huidige besturingsprogramma gewoon blijven gebruiken (en de upgrademeldingen over Windows 10 wegklikken).

    8) Ondersteuning?
    Microsoft geeft de toekomstige gebruikers van de nieuwe Windows 10 jaar lange technische ondersteuning. Tot en met oktober 2025 om precies te zijn.

    9) Waarom geen Windows 9?
    Windows 9 heeft nooit het daglicht gezien. Over het waarom laat Microsoft zich niet duidelijk uit. Waarschijnlijk wil het bedrijf een frisse herstart maken met dit besturingsprogramma, omdat Windows 8 niet bijster enthousiast is ontvangen. 10 is dan logischer dan 9.

    10) Hoe lang duurt het upgraden?
    Het installeren van Windows 10 neemt, afhankelijk van de snelheid van je pc, tussen de 20 minuten en 1 uur in beslag.

    11) Spijt?
    Wie na 29 juli Windows 10 installeert en vervolgens spijt krijgt, kan terug naar zijn vorige Windows versie 7 of 8.1. In Windows 10 komt een herstel-knop, waarmee je je vorige besturingsprogamma weer als standaard kan instellen. Je persoonlijke documenten, foto's en andere bestanden gaan hierbij niet verloren, zo belooft Microsoft.

    12) Annuleren reservering?
    Heb je op je computer de reservering geaccepteerd, maar wil je het toch niet... Je kunt je reservering op elk moment voor de installatie van Windows 10 annuleren. Klik het Windows pictogrammetje rechtsonder op de taakbalk of met de rechtermuisknop op de app Windows 10 downloaden > selecteer 'Status upgrade controleren' en selecteer 'Reservering annuleren'.


    Is je vraag over het nieuwe Windows 10 nog niet beantwoord? Kijk dan hier op de site van Microsoft, op de pagina met Veel gestelde vragen.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Duidelijk!

    Gek genoeg krijg ik op mn w7 laptop nog altijd geen reserveer melding.
Terug naar de lijst