update naar windows 10

update naar windows 10 

Onderwerp van Gerdy1

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Rene_63


    Heb je een link?

    ......................


    >>LINK<<

    - 1e jaar gratis upgrade, daarna moet je betalen voor een upgrade

    - daarna wordt windows 10 waarschijnlijk als abonnement aangeboden

    je kan dus de "gratis" upgrade zien als een abonnement waarbij je het eerste jaar niet hoeft te betalen (is de bekende truc voor kranten, tijdschriften en mobiele telefoon abo's).

    deze aanbieding heeft een looptijd van 12 maanden (daarna zal er vast wel een volgende marketing-campanje komen)
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef koen


    >>LINK<<

    - 1e jaar gratis upgrade, daarna moet je betalen voor een upgrade

    - daarna wordt windows 10 waarschijnlijk als abonnement aangeboden

    je kan dus de "gratis" upgrade zien als een abonnement waarbij je het eerste jaar niet hoeft te betalen (is de bekende truc voor kranten, tijdschriften en mobiele telefoon abo's).

    deze aanbieding heeft een looptijd van 12 maanden (daarna zal er vast wel een volgende marketing-campanje komen)

    Et voil? het antwoord staat in de door jou gegeven link:
    This is more than a one-time upgrade: once a Windows device is upgraded to Windows 10, we will continue to keep it current for the supported lifetime of the device ? at no cost." Zie hier: >>LINK<<

    Maw: in dit eerste jaar kan iedereen met w7 en w8 gratis upgraden naar w10. Doe je dit niet het komende jaar, dan zul je daarna voor een upgrade moeten betalen. Dit is een marketing ding om mensen snel en masse te laten overstappen op een besturingssysteem om toestanden zoals met xp te voorkomen. Mensen die NU dus upgraden betalen niks, noppes nada, ook niet na een jaar.
  3. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Et voil? het antwoord staat in de door jou gegeven link:
    This is more than a one-time upgrade: once a Windows device is upgraded to Windows 10, we will continue to keep it current for the supported lifetime of the device ? at no cost." Zie hier: >>LINK<<

    Maw: in dit eerste jaar kan iedereen met w7 en w8 gratis upgraden naar w10. Doe je dit niet het komende jaar, dan zul je daarna voor een upgrade moeten betalen. Dit is een marketing ding om mensen snel en masse te laten overstappen op een besturingssysteem om toestanden zoals met xp te voorkomen. Mensen die NU dus upgraden betalen niks, noppes nada, ook niet na een jaar.


    klopt
    - de updates zijn (en blijven) gratis.... als je een geldige licentie hebt (jaarabo)
    - deze aanbieding loopt 12 maanden daarna loopt deze af (en komt er vast we een andere aanbieding, het nu dreigen met "dan moet je betalen" werkt zoals je merkt, het voelt het als een buitenkansje)

    windows 7 is ondersteund tot 2020....... daarna zie ik wel
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef koen


    klopt
    - de updates zijn (en blijven) gratis.... als je een geldige licentie hebt (jaarabo)



    Dat staat dus in de quote dat het gratis blijft, ook zonder abo: "we will continue to keep it current for the supported lifetime of the device ? at no cost". Ik lees niet dat je dan een abo nodig hebt.

    quote:
    Dit schreef koen

    - deze aanbieding loopt 12 maanden daarna loopt deze af (en komt er vast we een andere aanbieding, het nu dreigen met "dan moet je betalen" werkt zoals je merkt, het voelt het als een buitenkansje)

    windows 7 is ondersteund tot 2020....... daarna zie ik wel


    Hier heb je wel een punt. Hoe lang gaat je pc nog mee? Kun je misschien beter eind van het jaar een pc kopen met windows 7 erop en dan upgraden naar 10. Dan blijf je nog langer voorzien van updates zonder kosten.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    De kortste weg is om Microsoft zelf te bellen wat ik dus net heb gedaan. Ik heb gewoon gelijk Smile

    In het eerste jaar na lancering kunnen gebruikers van w7, w8 en w8.1 gratis upgraden naar w10. Doe je dit niet (dus pas na 30-06-2016) dan moet je voor de upgrade betalen. Doe je het wel, dan kun je gewoon gebruik blijven maken van w10 zonder aanvullende voorwaarden oid.

    Het is zoals ik zei: zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk om laten gaan naar het nieuwe systeem.
  6. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    [B]


    Dat staat dus in de quote dat het gratis blijft, ook zonder abo: "we will continue to keep it current for the supported lifetime of the device ? at no cost". Ik lees niet dat je dan een abo nodig hebt.
    ......



    als rechtmatige gebruiker van windows software heb je nog nooit hoeven te betalen "per update". Dat was altijd zo, en dat gaan ze niet wijzigen.

    zolang je rechtmatige gebruiker blijft, verandert er niks; Vervolgens maakt men van windows 10 een abonnementsvorm. Je betaalt per jaar voor het gebruik van windows 10 (met gratis updates).


    rara wat gebeurt er als je je abonnement niet verlengt...... daar heb ik geen glazen bol voor nodig.......
  7. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    De kortste weg is om Microsoft zelf te bellen wat ik dus net heb gedaan. Ik heb gewoon gelijk Smile

    In het eerste jaar na lancering kunnen gebruikers van w7, w8 en w8.1 gratis upgraden naar w10. Doe je dit niet (dus pas na 30-06-2016) dan moet je voor de upgrade betalen. Doe je het wel, dan kun je gewoon gebruik blijven maken van w10 zonder aanvullende voorwaarden oid.

    Het is zoals ik zei: zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk om laten gaan naar het nieuwe systeem.



    het besluit met welke licentie vorm windows 10 wordt aangeboden is nog niet bekend gemaakt. ze hebben dus jouw vraag naar waarheid (van vandaag) beantwoord.
  8. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef koen


    als rechtmatige gebruiker van windows software heb je nog nooit hoeven te betalen "per update". Dat was altijd zo, en dat gaan ze niet wijzigen.

    zolang je rechtmatige gebruiker blijft, verandert er niks; Vervolgens maakt men van windows 10 een abonnementsvorm. Je betaalt per jaar voor het gebruik van windows 10 (met gratis updates).


    rara wat gebeurt er als je je abonnement niet verlengt...... daar heb ik geen glazen bol voor nodig.......


    Je upgrade een versie die je al hebt, die wordt het eerste jaar gratis aangeboden nergens staat (zover ik het kan zien) dat je een abonnement aangaat wat het eerste jaar gratis is.

    Dus wat ik er nog steeds uit opmaak, eerste jaar na verschijning gratis daarna moet je ervoor betalen, wil je trouwens een schone installatie op je pc dan moet je je er ook voor betalen tussen de 100 en 150 euro verwacht men.

  9. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef koen



    het besluit met welke licentie vorm windows 10 wordt aangeboden is nog niet bekend gemaakt. ze hebben dus jouw vraag naar waarheid (van vandaag) beantwoord.

    Mijn glas is halfvol....
  10. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef koen


    het besluit met welke licentie vorm windows 10 wordt aangeboden is nog niet bekend gemaakt. ze hebben dus jouw vraag naar waarheid (van vandaag) beantwoord.


    Denk dat dit een wel een duidelijk antwoord op de vraag is :
    MICROSOFT KONDIGT DE PRIJS VOOR WINDOWS 10 AAN

    >>LINK<<

    Bericht is van 4 juni 2015 dus recent genoeg lijkt mij Smile
  11. Annyone
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Annyone
    De update wordt gratis aangeboden aan gebruikers van minimaal windowos 7 met SP1..
    Je moet dan wel, let op: automatische updates aan hebben staan (dus niet een vorm waarin je zelf de updates kunt bepalen.

    Mijn laptop stond ingesteld op :updates aangeven, en zelf bepalen wanneer je ze downloadt en installeert.
    Dat werkte al maanden niet goed..
    Nu dus gekozen voor automatische updates... en na uren updaten,downloaden, installeren en configureren was mijn laptop gisteren weer up to date...

    Vandaag kreeg ik dus ook de aanbieding om te updaten naar W 10

    Ze houden bij Microsoft graag de touwtjes in handen, dat is duidelijk..

    Aanbod zie je (bij W7 iig) als volgt:
    Plaatje
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Op mijn W7 laptop komt maar niks binnen.... Stond automatische updates, nu handmatig toch al 3 sessies van opnieuw opstarten gehad vanwege updates, maar het w10 logootje komt maar niet. Ik dacht toch echt een w7 sp1 laptop te hebben.
Terug naar de lijst