update naar windows 10

update naar windows 10 

Onderwerp van Gerdy1

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. bmw
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van bmw
    Mensen mensen wat een drukte om niets,je hebt een jaar lang de tijd om te upgraden naar W10.Niet iedereen kan gelijk upgraden per 29-07 dit wordt gefaseerd uit gerold,dus geen paniek als je het tekentje nog niet hebt onderin je scherm(ruitje)Ms doet dit gratis omdat ze meer marktaandeel willen verkrijgen op apparaten als tel/tablets ed met de verkoop van apps.Het is ook het eerste Windows systeem die Minder belastend is(ruimte in neemt op je harde schijf) als vorige versies en is ook de laatste Windows versie die verschijnt.W10 wordt continu bijgewerkt met updates zodat het up to date blijft ook voor de toekomst,vandaar geen W9 maar W10 er komt geen versie 11of 12,W10 blijft ook straks W10.

    Dat je na een jaar moet betalen lijkt mij logisch je hebt tenslotte ruim de tijd gehad om je keuze te maken.Je kan als je dat wilt ook W10 als dubbel booth op je pc zetten om eens te kijken wat het allemaal inhoud(als je schijf vrijeruimte genoeg heeft)Dus bv W7 met W10 en bevalt het je dan hou je W10 en verwijder je W7.
    Nog een misverstand uit de weg helpen: Als je upgrade na W10 vanuit W7-8/81 kun je altijd terug naar je vorige versie middels een herstel knop in W10.

    Maar maak voor je gaat updaten Altijd eerst een systeem backup.Ik ga er van uit dat je elke week je bestanden al backup na een andere schijf of USB stikkie.Wat ik altijd het eerste doe zoals nu met m,n nieuw gekochte laptop gelijk een systeem back maken want het systeem is schoon want er staan nog geen bestanden op(van mij)Doe je dit later vooral als je wel eens errors of foutmeldingen van Windows hebt gehad dan worden die ook mee gekopieerd en blijf je zitten met die fout meldingen ondanks dat je Windows opnieuw hebt ge?nstalleerd.

    Heb in mei de presentatie mogen bijwonen van de mogelijkheden van het nieuwe systeem.
  2. Gerdy1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Gerdy1

    Laatste update van Kassa, uitkijken dus!

    Ik stop met verdere info mbt updaten naar Windows 10 voor verdere info kan je kijken in de nieuwsbrief van Kassa!

    Consumenten die gesteld zijn op hun privacy moeten goed opletten met Windows 10, waarschuwt de Consumentenbond. Bij de standaardinstallatie wordt een reeks internettoepassingen op de pc gezet die toegang krijgen tot veel persoonlijke gegevens. De bond probeerde alvast het nieuwe besturingssysteem van Microsoft uit. Vandaag wordt Windows 10 wereldwijd uitgebracht.

    'Behandelen als Facebook'
    Directeur Bart Comb?e van de Consumentenbond: 'De tijd dat al je documenten en bestanden alleen maar op je pc thuis staan, lijkt met Windows 10 echt voorbij. Het systeem is nauw verweven met internet en dus moet je het behandelen als een soort Facebook. Daarbij bepaal je via privacy-instellingen wat wel en niet zichtbaar is'.

    'Gegevens standaard gedeeld'
    Volgens de bond worden o.a. deze gegevens standaard gedeeld:
    - Windows 10 stuurt getypte en ingesproken tekst door naar Microsoft, zodat de persoonlijke assistent Microsoft Cortana in Windows 10 jou 'beter leert kennen'
    - De inhoud van je adresboek wordt ge?pload naar deze internetdienst zonder dat je vrienden in jouw adresboek iets is gevraagd.
    - Windows 10 stuurt elke bezochte webpagina door naar Microsoft voor een veiligheidsanalyse met SmartScreen-technologie
    - Windows 10 laat ingevoerde wifi-wachtwoorden eenvoudig delen met 'vrienden' op sociale netwerken
    - De nieuwe browser Edge toont gepersonaliseerde advertenties
    - Je computer zal je locatie doorlopend opslaan ?n de locatiegeschiedenis delen aan alle programma's (apps) op de pc die daarom vragen

    Privacy zelf instellen
    Echter, in Windows 10 zijn de instellingen voor je privacy wel redelijk eenvoudig aan te passen. Windows 10 beschikt over een Privacymenu waarin alle opties op een rij staan. Je vindt dit menu via: Start > Instellingen > Privacy. Hier kun je zelf aangeven hoe ver je computer mag gaan met het delen van privacygevoelige info.

    Zie ook: Consumentenbond - Privacyopties aanpassen na installatie
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Even voor de goede orde: Je moet altijd uitkijken als je iets (een app of programma) installeert, controleer altijd de privacy instellingen, of het nou op je pc, tablet of telefoon is, het maakt niet uit.
  4. Gerdy1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Gerdy1

    quote:
    Dit schreef scar
    Even voor de goede orde: Je moet altijd uitkijken als je iets (een app of programma) installeert, controleer altijd de privacy instellingen, of het nou op je pc, tablet of telefoon is, het maakt niet uit.


    Daar heb je gelijk in maar als je hier niet goed oplet hebben anderen toegang tot al je documenten etc. die op je pc staan dat lijkt mer toch niet wenselijk Smile
  5. Nou heb t gedownload, maar nu werkt mijn mail niet meer, kan het niet openen. Dik rood kruis die zegt dat het programma niet kan worden gestart omdat MSVCR110.dll ontbreekt op uw computer.
    Begrijp er niks van..wie wel?
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Duidelijk!

    Gek genoeg krijg ik op mn w7 laptop nog altijd geen reserveer melding.


    Ik heb die reserveermelding van de week wel gehad, maar weg geklikt Smile De dag erna hoorde en las ik van alles over W10. Wat nu?
  7. Zeeg
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zeeg
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ik heb die reserveermelding van de week wel gehad, maar weg geklikt Smile De dag erna hoorde en las ik van alles over W10. Wat nu?


    Komt wel weer terug, meissie...
    Ik had hem in Itali?, en drukte hem ook weg, om dat ik 'bang' was, dat-ie direct zou gaan downloaden via mijn wifi aldaar (max 2Gb).
    Later kwam die hier in Nederland gewoon terug, en heb ik hem gereserveerd.
  8. Werkt op de laptop!

    Mijn oude peeceetje heeft wel de melding om te reserveren gehad, die popt nog steeds op, het is me niet goed duidelijk of ik nou werkelijk aangemeld ben. We gaan het afwachten.
  9. >>LINK<<

    Op deze manier heb ik gisteren W10 gedownload en ge?nstalleerd, hoef je niet te wachten. Ik heb wel alle privacy instellingen meteen erna veranderd (W10 is nogal scheutig in het "delen" van je privacy)
  10. quote:
    Dit schreef Ing
    >>LINK<<

    Op deze manier heb ik gisteren W10 gedownload en ge?nstalleerd, hoef je niet te wachten. Ik heb wel alle privacy instellingen meteen erna veranderd (W10 is nogal scheutig in het "delen" van je privacy)



    Bedankt, dat ga ik binnenkort eens op mijn oude peeceetje proberen!
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik heb m draaien en ben er wel content mee. Moet nog wel even wennen aan de andere geluidjes.
  12. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    En mn w7 laptop is nu bezig met de download van w10 dankzij tooltje hierboven.
Terug naar de lijst