Hulp in de huishouding/ werk(st)er

Hulp in de huishouding/ werk(st)er 

Onderwerp van Margo

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Smile
    Klinkt super. Een idee om blij van te worden.. Niet waar, Margo? Hoop dat je via die site een hele goeie treft!
  2. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    quote:
    Dit schreef Singa
    Smile
    Klinkt super. Een idee om blij van te worden.. Niet waar, Margo? Hoop dat je via die site een hele goeie treft!

    Ik heb de aanvraag naar 3 uur per 2 weken veranderd. En toch alleen soppen. Dan ruim ik tegelijkertijd gewoon op.
    Even kijken hoe dat is en of ik dan wil uitbreiden naar meer uren (nu alleen benedenverdieping)

    Ben erg benieuwd, idd nu al blij Smile
    1 nov '15 - 14:18:17 / 1 nov '15 - 18:28:53
  3. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef Marlies
    Ik zou graag iemand hebben die bij mij schoonmaakt. Werk de hele week en maak dan eigenlijk te weinig tijd vrij om schoon te maken.
    Maar, mezelf kennende, ga ik als een razende roeland door het huis om op te ruimen en wat schoon te maken, voor de hulp komt Smile

    Niet doen!

    Ik had vroeger ook wel poetshuisjes.
    Bij 1 was ik er voor de status volgens mij. Had er werkelijk niets te doen.
    Ze had een glanzend zwart dressoir... Er lag niet 1 minuscuul stofje op... Zo niks aan daar!

    Bij een ander adresje deed ik even (uit mezelf) wat extra. Vond ik leuk. Als zij dan smiddags thuiskwamen was het opgeruimd, schoon, was gevouwen en dekbed recht/strak op het bed. ( was, bed, afwas hoefde ik niet te doen)

    Wat ik niet deed was douche putjes schoonmaken en kattenbak verschonen Smile

    Wij zouden een hulp nemen maar, toen kwam ik thuis te zitten... Vind het nu niet nodig.. Alhoewel..Smile
  4. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Geanna

    Niet doen!

    Ik had vroeger ook wel poetshuisjes.
    Bij 1 was ik er voor de status volgens mij. Had er werkelijk niets te doen.
    Ze had een glanzend zwart dressoir... Er lag niet 1 minuscuul stofje op... Zo niks aan daar!

    Bij een ander adresje deed ik even (uit mezelf) wat extra. Vond ik leuk. Als zij dan smiddags thuiskwamen was het opgeruimd, schoon, was gevouwen en dekbed recht/strak op het bed. ( was, bed, afwas hoefde ik niet te doen)

    Wat ik niet deed was douche putjes schoonmaken en kattenbak verschonen Smile

    Wij zouden een hulp nemen maar, toen kwam ik thuis te zitten... Vind het nu niet nodig.. Alhoewel..Smile

    Niet doen, dus.. Goed te weten!
  5. Arno
    Help mij aan glazen. ;-)

    Toon alleen de berichten van Arno
    Ik sta ook op het punt mezelf de luxe te gunnen van een schoonmaakster. Gewoon omdat ik, naast mijn fulltime baan, mijn vrije tijd vooral wil besteden aan leuke dingen.
    Ik vind het alleen erg lastig om te bepalen wat ik, qua werkzaamheden, kan en mag verwachten in bijv. die 3 uur per 2 weken.
    Wat ik graag gedaan zou willen hebben is stoffen, stofzuigen (woonkamer, 3 slaapkamers hal en keuken), toilet schoonmaken, doucheruimte schoonmaken, vloer van (kleine)keuken dweilen.
    En dan elke week ook een (een deel van) 1 van de wat minder regelmatige schoonmaakklusjes, zoals ramen zemen, keuken extra beurt, etc.etc.
    Ik wil zeker geen slavendrijver zijn en t? veel verwachten, maar ik wil ook niet dat zij zich er te gemakkelijk vanaf maakt.
  6. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Arno
    Ik sta ook op het punt mezelf de luxe te gunnen van een schoonmaakster. Gewoon omdat ik, naast mijn fulltime baan, mijn vrije tijd vooral wil besteden aan leuke dingen.
    Ik vind het alleen erg lastig om te bepalen wat ik, qua werkzaamheden, kan en mag verwachten in bijv. die 3 uur per 2 weken.
    Wat ik graag gedaan zou willen hebben is stoffen, stofzuigen (woonkamer, 3 slaapkamers hal en keuken), toilet schoonmaken, doucheruimte schoonmaken, vloer van (kleine)keuken dweilen.
    En dan elke week ook een (een deel van) 1 van de wat minder regelmatige schoonmaakklusjes, zoals ramen zemen, keuken extra beurt, etc.etc.
    Ik wil zeker geen slavendrijver zijn en t? veel verwachten, maar ik wil ook niet dat zij zich er te gemakkelijk vanaf maakt.


    De gewone dingen kunnen in die 3 uur, extra klus erbij is teveel hoor.
  7. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Ik weet uit ervaring dat de meeste hulpjes bijzonder bedreven zijn in ROND dingen poetsen. Ik probeer dan ook altijd zoveel mogelijk op te ruimen voordat ze komt, zodat ze niks over hoeft te slaan.
    Dat is dan voor mezelf ook een stok achter de deur :)

    Op 3 uurtjes kan er veel werk verzet worden hoor, toch zeker wat jij aangeeft, Arno!
  8. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    quote:
    Dit schreef Arno
    Ik sta ook op het punt mezelf de luxe te gunnen van een schoonmaakster. Gewoon omdat ik, naast mijn fulltime baan, mijn vrije tijd vooral wil besteden aan leuke dingen.
    Ik vind het alleen erg lastig om te bepalen wat ik, qua werkzaamheden, kan en mag verwachten in bijv. die 3 uur per 2 weken.
    Wat ik graag gedaan zou willen hebben is stoffen, stofzuigen (woonkamer, 3 slaapkamers hal en keuken), toilet schoonmaken, doucheruimte schoonmaken, vloer van (kleine)keuken dweilen.
    En dan elke week ook een (een deel van) 1 van de wat minder regelmatige schoonmaakklusjes, zoals ramen zemen, keuken extra beurt, etc.etc.
    Ik wil zeker geen slavendrijver zijn en t? veel verwachten, maar ik wil ook niet dat zij zich er te gemakkelijk vanaf maakt.



    Ik zelf ben huishoudelijke hulp, via een thuiszorgorganisatie.
    Maar het werk blijft hetzelfde, vandaar dat ik even reageer.

    Een van mijn werkhuizen lijkt op wat jij beschrijft. Ik heb mijn tijd hard nodig om in dat huis de 2 verdiepingen te stoffen, te zuigen en de douche en de wc te doen.
    Het ligt er natuurlijk aan hoeveel prulletjes je overal hebt staan Smile.

    Voor de extra werkzaamheden, zoals de ramen wassen, vragen ze me af en toe een keer extra te komen.
  9. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef EllesB



    Ik zelf ben huishoudelijke hulp, via een thuiszorgorganisatie.
    Maar het werk blijft hetzelfde, vandaar dat ik even reageer.

    Een van mijn werkhuizen lijkt op wat jij beschrijft. Ik heb mijn tijd hard nodig om in dat huis de 2 verdiepingen te stoffen, te zuigen en de douche en de wc te doen.
    Het ligt er natuurlijk aan hoeveel prulletjes je overal hebt staan Smile.

    Voor de extra werkzaamheden, zoals de ramen wassen, vragen ze me af en toe een keer extra te komen.


    Smile
  10. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    De gewone dingen kunnen in die 3 uur, extra klus erbij is teveel hoor.


    Dit.
    Ik maakte de afspraak dat als ze wat extra's deed, ze bijv bovenverdieping alleen badkamer deed en niet de slaapkamers. Dan werd er toch telkens wat extra's meegenomen. Of ik vroeg of ze extra wilde werken.
  11. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Joy
    Ik weet uit ervaring dat de meeste hulpjes bijzonder bedreven zijn in ROND dingen poetsen. Ik probeer dan ook altijd zoveel mogelijk op te ruimen voordat ze komt, zodat ze niks over hoeft te slaan.
    Dat is dan voor mezelf ook een stok achter de deur :)

    Op 3 uurtjes kan er veel werk verzet worden hoor, toch zeker wat jij aangeeft, Arno!


    Waarom praat jij over hulpjes ?
    Is dat dialect of is dat echt hoe je over ze denkt?

    Toen ik destijds nog hulp had, woonde ik in een groot vrijstaand huis. Ze kwam elke week 3 uur en die had ze echt nodig voor de normale schoonmaak. Bij extra klussen bleef ze langer. Het ligt er dus maar net aan hoe groot je huis is, hoe er in geleefd wordt, welke reguliere klussen je sowieso gedaan wilt hebben en of je zelf hebt opgeruimd of dat zij dit ook nog moet doen, wat de uiteindelijke tijd is die de hulp nodig heeft voor de normale schoonmaak.
    Verder staat of valt alles natuurlijk met in gesprek gaan en blijven met je (potenti?le) hulp en duidelijk aangeven wat je van ze verwacht en hoever ze mogen gaan, ook met betrekking tot wel of niet opruimen en daarmee wel of niet rond dingen schoonmaken. Een hulp daarentegen mag ook duidelijk aangeven hoeveel tijd iets kost en wat ze wel kan en wil doen en wat niet in de beschikbare tijd. Je wilt uiteindelijk toch een goede "werkgever/werknemer"-relatie en geen uitbuiting, opdat je hulp langdurig voor je wilt blijven werken?


    7 nov '15 - 06:28:09 / 7 nov '15 - 06:45:24
  12. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    Vanavond kennismakingsgesprek met een dame uit de buurt. Via de telefoon liep het gesprek goed. Ik ben benieuwd.
Terug naar de lijst