Waterschade

Waterschade 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje
    En hoe staat het hiermee?
  2. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Ja Liesbeth, mogen we een update? Hopelijk is het opgelost Smile
  3. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    Ja, hoe staat het ermee...
    mijn aandacht kon even verslappen, want vorige week kreeg ik in de wolligste brief ooit omstandig uitgelegd hoeveel gelijk het bestuur van de vve heeft en heeft gehad in de kwestie rioolwater.
    Want had ik enig idee hoeveel tijd en moeite zij hebben gedaan om dit allemaal te voorkomen en om dit allemaal te herstellen? Dat ze in de vochtige ruimte onder de vloer hebben moeten kruipen?
    Had ik daar wel eens bij stilgestaan? En hoe weinig ik hen betrokken heb bij de afwikkeling van de vorige schades? Dat dit zo ondoorzichtig voor ze is geweest?
    En dan nog drie aviertjes vol verwijten en aannames.

    Je zou bijna medelijden krijgen.
    Hoe dan ook, in dezelfde brief wordt de toezegging gedaan dat de verzekering contact op zal nemen.
    Die verzekering komt donderdagochtend langs, om de schade op te nemen en om de oorzaak van de schade te horen, dus het is belangrijk dat er iemand van het bestuur bij is want ik ga niet liegen.
  4. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef cool_lizz
    Ja, hoe staat het ermee...
    mijn aandacht kon even verslappen, want vorige week kreeg ik in de wolligste brief ooit omstandig uitgelegd hoeveel gelijk het bestuur van de vve heeft en heeft gehad in de kwestie rioolwater.
    Want had ik enig idee hoeveel tijd en moeite zij hebben gedaan om dit allemaal te voorkomen en om dit allemaal te herstellen? Dat ze in de vochtige ruimte onder de vloer hebben moeten kruipen?
    Had ik daar wel eens bij stilgestaan? En hoe weinig ik hen betrokken heb bij de afwikkeling van de vorige schades? Dat dit zo ondoorzichtig voor ze is geweest?
    En dan nog drie aviertjes vol verwijten en aannames.

    Je zou bijna medelijden krijgen.
    Hoe dan ook, in dezelfde brief wordt de toezegging gedaan dat de verzekering contact op zal nemen.
    Die verzekering komt donderdagochtend langs, om de schade op te nemen en om de oorzaak van de schade te horen, dus het is belangrijk dat er iemand van het bestuur bij is want ik ga niet liegen.


    Wat erg! Klinkt allemaal als een gevalletje Rijdende Rechter.
    Hopelijk kom je er met de verzekering uit. Sterkte met alles!
  5. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Sukses Liesbeth, heb je je dossier en foto's klaarliggen!
  6. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef elly69
    Sukses Liesbeth, heb je je dossier en foto's klaarliggen!

    De afspraak is uitgesteld naar een week later, ivm afspraken van/met de aannemer.
    Het externe schade-expert-bureau wist trouwens niet beter dan dat het alleen om beschadigde muren ging.
    Ik heb daarop gelijk gebeld met mijn geliefde beheerder van de vve. Zij zou de verzekering hierover bellen, om
    dit aan te passen.
    huil!
  7. Karin67
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Karin67
    Zucht.....

    een virtuele emmer geduld naar jou toe....
  8. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    Dankjewel Karin! Die heb ik enorm nodig gehad, en nog steeds....
  9. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef cool_lizz
    Dankjewel Karin! Die heb ik enorm nodig gehad, en nog steeds....


    Wat zijn de laatste ontwikkelingen?
  10. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    Vanavond is de algemene ledenvergadering.
    Al weken zit ik er tegenaan te hikken.
    Vanmorgen werd ik om 5 uur al wakker.
    Ik heb een brief geschreven, en die ga ik vanavond voorlezen.
    Mijn dochter gaf me een geweldig advies gistermiddag: geen verwijten, geen boosheid; bereik ik niks mee.
    Ik ga mijn verhaal vertellen, en leg uit wat mij overkomen is.

    En nog steeds overkomt; mijn vloer is droog verklaard, door een expert met een vochtmeter waarvan hij zei dat het door een houten vloer heen met een laserstraal het vochtgehalte van de betonnen vloer kon meten. Ik heb het nagevraagd bij de leverancier van het apparaat; het bestaat niet dat dit kan.
    Met gemiddeld 35 % vocht dat hij daarmee ''meette'', beschouwde hij de vloer als droog.
    Natuurlijk wilde ik dat graag geloven, ik wil namelijk helemaal geen gedoe met het eruit slopen van de vloer, de loeiende drogers in huis en het opnieuw laten leggen van een deel van de vloer die natuurlijk van tint en structuur verschilt van de rest van de vloer. De partketlegger verklaarde mij dat als er inderdaad vocht onder de houten vloer ligt, dit niet weg kan, en dus rotting zal veroorzaken met alle gevolgen van dien (loslatende vloerdelen, kromtrekken). Binnen nu en misschien enkele jaren.
    Dus het ging wringen, bij mij. Nog niet eerder ben ik zo vastberaden geweest in mijn doel; ik heb de verzekering over kunnen halen voor nog een expertise afsrpaak, nu met iemand die er verstand van heeft.
    Vanmiddag kreeg ik een telefoontje van 'mijn' parketlegger; hij komt volgende week kijken, en de schade opnemen. Hij mag, en gaat de vloer herstellen daar waar hij het nodig acht.

    Dit is geweldig nieuws, ik hoef me even geen zorgen meer te maken, dus de vergadering is wat mij betreft al geslaagd.
  11. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    Voorzichtig positief is een juiste benaming?
  12. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Rittenburg
    Voorzichtig positief is een juiste benaming?

    Ik zit te juichen als een dolle.
Terug naar de lijst