Waterschade

Waterschade 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef elly69
    Ha Liesbeth, erg naar die situatie.
    Ik hun mail lees ik dat ze 2 dingen doen die nu belangrijk zijn
    1. schade gemeld aan de verzekering: ik zou vragen om kontaktgegevens zodat je dit zelf in de hand kunt nemen, niet via via laten lopen en bouw je dossier op: foto's aantekeningen etc etc.
    2. er komt een oplossing in de zin van een aparte riool aanleg vraag om kontaktgegevens zodat je afspraak kunt gaan maken.

    Daar zou ik me nu even op richten en de " strijd" met de VVE en wie deed wat niet of te laat de afgelopen weken even daar laten.
    Focus je op de oplossing,niet op je gelijk.
    Dat kun je wel weer es oppakken als dit voorbij is, want eens met je: dit kan veel beter.

    Sukses en groeten.

    Ha Elly, dankjewel.
    Ik heb de contactgegevens van de verzekering en ook van het loodgietersbedrijf. Wat bedoel je met een afspraak maken? Het loodgietersbedrijf duikt gewoon de kruipruimte cq de kelder in, dat is allemaal gemeenschappelijke ruimte.
    Ik denk echt niet dat ik tussen de verzekering en het bestuur in moet gaan staan, juist niet; eindelijk gaan zij ermee aan de slag; als ik er tussen ga zitten, dan trek ik verantwoordelijkheid naar me toe, die ik niet heb.
    Ik heb de mevrouw van beheer gebeld, net. Ik zal voor het gemak het verslag hier even plakken. Ik heb gevraagd om bevestiging, misschien heb ik er later iets aan.

    Beste S,

    Telefonisch hebben wij het volgende besproken:
    Loodgietersbedrijf T en E gaan in de loop van de volgende week beginnen met de herstelwerkzaamheden van het riool.
    De schademelding die ik bij Achmea gedaan heb op 18 december 2015, is op maandag 21 december geweigerd door Achmea. Daarna heb jij Achmea op de hoogte gebracht (woensdag 23 december) dat de oorzaak nog niet bekend was, en dat het dossier dus nog niet gesloten moest/kon worden. De oorzaak zou vermoedelijk pas boven water kunnen komen als het herstel aan het riool gedaan is.
    Verder heb ik gevraagd naar de reden dat vorige twee keren wel direct actie werd genomen op de overlast die ik had mbt het rioolwater in mijn huis. Je benoemde de strakke hand van het bestuur; beheer mag geen opdrachten tot herstel geven totdat daar opdracht toe is gegeven door het bestuur van de VvE.

    Wil je dit verslag bevestigen als het overeenkomt met jouw bevindingen, en naar jouw inzicht iets toevoegen/ wijzigen waar het niet klopt?

    Bij voorbaat vriendelijk bedankt,

    cool_lizz

  2. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Als ze in de gezamenlijke kruipruimte kruipen zou ik toch willen weten wanneer dat dan is, en ook es langsgaan en een praatje met die werklui maken en veel vragen stellen. In de loop van volgende week zou ik te vaag vinden.

    Vwb het verzekeringsverhaal: ik zou juist het hele dossier met wat is gebeurd onderbouwd met documentatie en foto's toesturen en een cc aan de VVE. Om zo volledig mogelijk te zijn. De VVE heeft de polis, maar als onderwerp van schade zul je toch je verhaal moeten doen. Straks vergeten die sukkels een onderdeel en krijg je maar een deel van de schade. Ik zou zelf zorgdragen voor het complete verhaal.

    Beide acties zou ik doen om zoveel mogelijk te sturen op de uitkomsten in dit ellende verhaal. Ik zou het niet (toe) vertrouwen aan een lakse beheerder.

    Maar zo ben ik Smile, het is maar een tip. Doe wat jij wilt en veel sterkte. Hopelijk is het binnenkort achter de rug. Inderdaad wat anderen ook schrijven juridische bijstand lijkt me zaak om snel te regelen nu. De eerste winst van verzekeraars is nl afpoeieren. Gewoon volhouden.
  3. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    Ik weet zo goed als zeker dat wel degelijk bekend is dat het riool verkeerd geconstrueerd is. Ik kan wel even langsgaan bij de loodgieter, ik heb zijn 06.

    Dat beheer, of liever het bestuur het nu gooit op oorzaak onbekend is in hun eigen belang. Er is geen officieel onderzoek geweest en ik ben bang dat die er ook niet gaat komen.
    Aan een kant om schadevergoeding los te krijgen, en aan de andere kant om zelf niet op te draaien voor de schade. De VEH adviseert mij pas juridische hulp in te schakelen als de extra algemene ledenvergadering geweest is (die gaat er komen op mijn verzoek, als verzekering blijft weigeren) en een meerderheid van de bewoners gestemd heeft tegen a vergoeding van schade, en b tegen onafhankelijk onderzoek.

    Lief dat je meedenkt.
  4. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    Mevr. van P. Heeft keurig haar eigen versie van ons telefoongesprek geschreven en naar mij gemaild.
    Ik zou er bijna om kunnen lachen, zoveel benauwdheid om de letter.

    Beste mevrouw C.L.,


    Het geen hieronder beschreven staat, bevestig ik niet.

    Wel kan ik u mijn versie van het besprokene laten weten:

    De werkzaamheden door T& E zullen naar verwachting volgende week uitgevoerd worden. Over de definitieve planning van de werkzaamheden zullen u en de overige bewoners nog worden ge?nformeerd. Het laatste hebben wij ook vermeld in de brief van 12 januari jl.

    Centraal Beheer Achmea heeft de schademelding afgewezen. Blijkbaar had u een oorzaak vermeld welke niet gedekt wordt door de verzekeraar. Woonplus VvE Beheer heeft Centraal Beheer Achmea hierna gevraagd het dossier nog niet te sluiten voor de oorzaak van de lekkage definitief vastgesteld is.

    De strakke hand van het bestuur heb ik niet benoemd. Ik heb aangegeven dat de vorige meldingen gedaan zijn in een periode dat ik niet werkzaam was bij VvE Beheer. Zodoende kan ik hier geen uitspraak over doen. Wat ik aan u heb uitgelegd is dat ons bedrijf de afspraak heeft met de VvE dat het bestuur, danwel de VvE, gekend wordt over zaken die de gemeenschappelijke zaken aangaan, alvorens wij actie ondernemen.

    Ik ga ervan uit u zo te hebben ge?nformeerd.


    Met vriendelijke groet,

    S v P
  5. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje
    Wat een zeikerds allemaal. Ik zou willen dat ze zelf in de stront zakten. Maar goed. Hier heb je wederom niks aan. Ik ben blij dat er hier anderen zijn die praktisch met je meedenken. Smile
  6. Petra4
    Leef je leven en geniet!

    Toon alleen de berichten van Petra4
    Mevr. P. is niet echt daadkrachtig. Wat een suffe reactie zeg.
    Lekker verder gaan met het charme offensief richting de buren, je hebt hun stem nodig. Gaat je lukken !
    Smile

    Enne, de Prosecco ligt koud ... Smile
  7. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef Petra4
    Mevr. P. is niet echt daadkrachtig. Wat een suffe reactie zeg.
    Lekker verder gaan met het charme offensief richting de buren, je hebt hun stem nodig. Gaat je lukken !
    Smile

    Enne, de Prosecco ligt koud ... Smile


    ligt niet aan die dame, maar mevr P voert de beheerstaak uit in opdracht van de VvE, aangestuurd door het bestuur. Zij kan niet zelfstandig handelen buiten de gemaakt beheersafspraken met het bestuur.

    zodra ze doet wat nodig is (en wat ze waarschijnlijk heel goed weet) krijgt ze het bestuur in d'r nek....
  8. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef koen


    ligt niet aan die dame, maar mevr P voert de beheerstaak uit in opdracht van de VvE, aangestuurd door het bestuur. Zij kan niet zelfstandig handelen buiten de gemaakt beheersafspraken met het bestuur.

    zodra ze doet wat nodig is (en wat ze waarschijnlijk heel goed weet) krijgt ze het bestuur in d'r nek....

    Goed gezien Koen.
  9. Claudia
    Dans je vrij, wees Liefde

    Toon alleen de berichten van Claudia
    Heb je toevallig nog gebeld met de belbus en zo ja, heb je daar nog iets aan gehad, of in dit stadium (nog) niet?

    Ik hoop zo voor je, dat het allemaal snel en goed opgelost gaat worden, maar daar ziet het nog niet meteen naar uit...

    Wat een gebed zonder eind en wat een lange adem moet je hierin hebben, zeg....Smile
  10. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Poppetje
    Wat een zeikerds allemaal. Ik zou willen dat ze zelf in de stront zakten. Maar goed. Hier heb je wederom niks aan. Ik ben blij dat er hier anderen zijn die praktisch met je meedenken. Smile

    Jouw reactie is net zo fijn. Goed voor m'n beeldend vermogen....Smile
  11. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Petra4
    Mevr. P. is niet echt daadkrachtig. Wat een suffe reactie zeg.
    Lekker verder gaan met het charme offensief richting de buren, je hebt hun stem nodig. Gaat je lukken !
    Smile

    Enne, de Prosecco ligt koud ... Smile

    Dankje lieve Petra!

    Gisteren buur 5, vandaag buur 6 gesproken.
    Buur 6 huurt en gaat voor emailadres van verhuurder zorgen.
    Van die buren heb ik nu een emailadres...ook handig om de lijntjes kort te houden.
    Nog 10 buren te gaan...
  12. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Claudia
    Heb je toevallig nog gebeld met de belbus en zo ja, heb je daar nog iets aan gehad, of in dit stadium (nog) niet?

    Ik hoop zo voor je, dat het allemaal snel en goed opgelost gaat worden, maar daar ziet het nog niet meteen naar uit...

    Wat een gebed zonder eind en wat een lange adem moet je hierin hebben, zeg....Smile

    Nee nog niet.... op papier heb ik nog steeds gelijk, en op papier is er nog steeds niets definitief vastgesteld.
    Ik denk dat ik beter kan wachten met radar of belbus totdat ik meer weet.
    Ja een gebed zonder eind...maar mijn adem is heeeeel lang. :-)

    Dankjewel Claudia!!
Terug naar de lijst