Waterschade

Waterschade 

Onderwerp van cool_lizz

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Jazz_i
    Look up!

    Toon alleen de berichten van Jazz_i
    Kun je voor de reparaties een pact sluiten met je begane grond buren om meer druk te zetten op het bestuur? Ik neem aan dat zij met hetzelfde risico op dezelfde constructie zitten?
  2. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Jazz_i
    Kun je voor de reparaties een pact sluiten met je begane grond buren om meer druk te zetten op het bestuur? Ik neem aan dat zij met hetzelfde risico op dezelfde constructie zitten?

    Ik ben in ieder geval wel bezig met een brief aan mijn buren. De meesten weten helemaal niets van de situatie, en dat maakt het ook zwaar; ik zit in mn eentje te vechten.
  3. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    Ik heb een nieuwe brief. Ik heb nl een afspraak gemaakt met 'de rechtsagent'. Er moet gewoon iemand aan mijn kant komen staan, die precies kan uitzoeken waar ik recht op heb, en die dat dan ook gedaan kan krijgen.
    Om het bestuur een kans te geven te reageren op de aansprakelijkheidsstelling, heb ik een nieuwe brief geschreven maar nog niet verzonden. Ik wacht jullie reactie en die van enkele vrienden even af.



    Geacht bestuur,

    De schade veroorzaakt aan mijn woning ten gevolge van het gezamenlijk riool is inmiddels 17 dagen geleden. Was in de eerste week nog geen zichtbaar effect buiten de badkamer, behalve de lucht van riooldampen en het geluid van water onder de vloer, nu zijn toch blaasjes en afbladderende verf zichtbaar op twee muren rond de badkamer. Ik zal enkele foto's bijvoegen. Inmiddels sluit nu ook de deur van de badkamer niet meer, waarschijnlijk vanwege uitzettend hout.
    Ik heb dhr K van H, projectmanager van D calamiteiten Diensten direct gebeld na uw mail, om opdracht te geven mijn huis zo snel mogelijk te ontdoen van het rioolwater. Zonder een schade-inspectie bleek dit niet verantwoord, en daar Dhr van H alleen uitvoerend werk organiseert, heb ik besloten om uitsluitsel van uw kant mbt aansprakelijkheid af te wachten.

    U schrijft dat u mij geadviseerd heeft om een beroep te doen op mijn inboedelverzekering. Ik kan mij dit advies niet herinneren maar buiten dat is er uitsluitend schade aan de opstal van mijn woning ontstaan ten gevolge van het rioolwater, aan mijn inboedel heb ik (vooralsnog) geen schade geconstateerd. In die zin heb ik dus ook geen melding hoeven doen bij mijn inboedelverzekering en dus ook geen advies gekregen via een expert van mijn inboedelverzekering.
    In een gesprek met W B had ik vrijdag 18 december aangegeven hoe de vork in de steel zat mbt de melding die ik heb gedaan bij Achmea.
    Vanaf het moment van de schade heb ik dagelijks telefonisch contact opgenomen met S van P van beheer, onder andere om op de hoogte te blijven van de status van de schademelding. Ik nam aan en neem nog steeds aan dat zij die schade dinsdag 15 of woensdag 16 december al gemeld heeft bij Achmea. Vrijdag 18 december belde ik wederom met beheer, want, zoals ik in eerder mails al duidelijk heb gemaakt, dit is (nog steeds!) een situatie die verre van wenselijk is en een enorme druk legt op mijn woongenot. Sterker nog, ik heb mijn huis de afgelopen week vanaf kerstavond zo veel mogelijk gemeden. De riooldampen hebben een schadelijke uitwerking op mijn luchtwegen en ogen. In het verlengde daarvan maak ik mij ook zorgen over de schade op de lange termijn mbt rioolwater dat voortdurend inwerkt op de vloeren en muren van mijn woning. Al met al geen prettige omgeving om de kerstdagen in door te brengen.
    Behalve S van P bleek niemand van beheer iets over de status van de schademelding af te weten, en dus besloot ik zelf contact op te nemen met Achmea, toen S van P die vrijdag afwezig bleek.
    Tot mijn verbazing bleek er nog geen schademelding bekend te zijn. Ik kreeg de uitnodiging om alsnog de melding te doen en het lijkt mij wel voor de hand liggend dat ik dat ook gedaan heb.

    Ik lees in uw mail dat u als VvE niet als opdrachtgever kan fungeren. Mijn vraag is nu: Wat kunt u wel voor mij en mijn woning doen?
    In een vorige mail noemde u het voorbarig dat ik de VvE aansprakelijk stel voor de schade ontstaan door een disfunctioneren van het gezamenlijk riool. Daarbij heb ik verwezen naar artikelen opgesteld en door ons allen ondertekend in de splitingsakte.
    Ik vraag u nu om een inhoudelijke reactie daarop.

    Met vriendelijke groet,

    cool_lizz
  4. Poppetje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Poppetje
    Vreselijk zo'n eenzaam gevecht tegen zo'n log niet meewerkend orgaan. Ik heb met je te doen. Van de zotte dit. Je zou eigenlijk een dikke vette schadevergoeding voor de dagen en nachten dat je uit je eigen woning vlucht, moeten krijgen. Kutzooi.
  5. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Prima brief. Stel wel een deadline. Datum noemen, waarop je 1) inhoudelijk reactie wil (ik zou zeggen per ommegaande, maar uiterlijk 4 jan 12.00 uur), en 2) een deadline/datum waarop je de boel geregeld wil hebben, en daarbij concreet benoemen wat, en welke kosten voor wie zijn.. niet langer dan 10 werkdagen vanaf nu..

    Zijn ze nou helemaal..

    Sterkte
  6. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Poppetje
    Vreselijk zo'n eenzaam gevecht tegen zo'n log niet meewerkend orgaan. Ik heb met je te doen. Van de zotte dit. Je zou eigenlijk een dikke vette schadevergoeding voor de dagen en nachten dat je uit je eigen woning vlucht, moeten krijgen. Kutzooi.

    He jij kan goed woorden geven aan mijn frustratie...
    dankje Pop.
    Een echt kerstvakantiegvoel is er niet bij dit jaar idd.
  7. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Mikky
    Prima brief. Stel wel een deadline. Datum noemen, waarop je 1) inhoudelijk reactie wil (ik zou zeggen per ommegaande, maar uiterlijk 4 jan 12.00 uur), en 2) een deadline/datum waarop je de boel geregeld wil hebben, en daarbij concreet benoemen wat, en welke kosten voor wie zijn.. niet langer dan 10 werkdagen vanaf nu..

    Zijn ze nou helemaal..

    Sterkte

    Goeie, tnx!.
    Liefst zou ik de kosten al willen noemen, maar die weet ik nog niet. Maar jij bedoelt ws dat ik de onderdelen moet benoemen en hen voor alles daarvoor aanspreken ; de schade-inspectie, schoonmaakbedrijf, het ontsmetten, drogen, renoveren/ beschadigde delen herstellen?
  8. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    Moedeloos word ik ervan...
    mijn kerstvakantie is voorbij.
    Koelbloedig ben ik afgelopen zaterdag naar de nieuwjaarsborrel van mijn flat gegaan.
    Ergens kreeg ik medeleven, aan de andere kant geen enkele steun, als het gaat om de kosten of het werk.
    Heel dubbel....Toch ben ik blij dat ik gegaan ben; ik woon er per slot van rekening nog steeds en niemand zat hier op te wachten. Dat is in ieder geval wel duidelijk.

    heb ik een jurist op bezoek gehad.
    Hij dringt aan op het onderzoeksrapport van het loodgietersbedrijf, waaruit moet blijken wat de werkelijke oorzaak is van de verstopping.
    Als dat duidelijk is kunnen we alsnog naar de verzekering ermee, of anders uitzoeken in hoeverre de VvE aansprakelijk kan worden gesteld.

    Ik heb nog nooit een jurist in de arm genomen... dat vind ik enorm cool van mezelf, ook al doet het pijn in mn portemonnee.
  9. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Ik hoop zo dat die jurist zijn geld vijf keer opbrengt voor je.
    Het wordt gewoon tijd dat iemand eens zijn best voor je gaat doen.
  10. quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Ik heb nog nooit een jurist in de arm genomen... dat vind ik enorm cool van mezelf, ook al doet het pijn in mn portemonnee.


    Stoer ja, zo goed als je een expert in de arm neemt om je te helpen. Doen we veel te weinig.
  11. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Salome
    Ik hoop zo dat die jurist zijn geld vijf keer opbrengt voor je.
    Het wordt gewoon tijd dat iemand eens zijn best voor je gaat doen.

    Nou inderdaad!

    Dankjewel.
  12. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz

    quote:
    Dit schreef Cherry_xyz


    Stoer ja, zo goed als je een expert in de arm neemt om je te helpen. Doen we veel te weinig.

    Ik hoop zo dat het goed uitpakt.
Terug naar de lijst