Elektrische fiets

Elektrische fiets 

Onderwerp van Jeli

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Petra66
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Petra66
    ik heb er onlangs een voor mijn zoon gekocht ivm lange afstanden fietsen en rugproblemen.
    Er was een zaak hier die heel degelijke union fietsen verkocht die de ns een half jaar in gebruik had gehad, voor de verhuur, maar ns bedacht zich dus heeft die fietsen eruit gegooid, en dat zaakje heeft ze overgenomen en overal nieuwe accu's in gezet.
    Heel degelijk was echt nodig voor zoon met adhd.
    Was maar 450 euro. En zo goed als nieuw! Met garantie, half jaar.
    HIj is er erg blij mee. LIcht en alles en voordrager zit erop, en in NS kleuren wat ook handig is ivm diefstal, voor hem.
  2. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Petra66
    ik heb er onlangs een voor mijn zoon gekocht ivm lange afstanden fietsen en rugproblemen.
    Er was een zaak hier die heel degelijke union fietsen verkocht die de ns een half jaar in gebruik had gehad, voor de verhuur, maar ns bedacht zich dus heeft die fietsen eruit gegooid, en dat zaakje heeft ze overgenomen en overal nieuwe accu's in gezet.
    Heel degelijk was echt nodig voor zoon met adhd.
    Was maar 450 euro. En zo goed als nieuw! Met garantie, half jaar.
    HIj is er erg blij mee. LIcht en alles en voordrager zit erop, en in NS kleuren wat ook handig is ivm diefstal, voor hem.


    Dat klinkt als een goede deal Petra!

    Ik ben al flink wat fietsenwinkels langs geweest hier in de buurt maar ik wil graag een fiets met een middenmotor en die zijn er (nog) niet of nauwelijks 2e hands.
    Ook overjarige modellen zijn meestal niet met middenmotor en anders nog steeds duur.

    En ja Ingrid, e bikes zijn duur. Vandaar dat ik me ook goed wil ori?nteren.

    Hebben jullie fietsen de motor voor, midden of achter? En wat is de ervaring daarmee?
  3. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    Jeli, ik heb er zelf geen maar mijn vader en zijn vriendin zijn idd erg blij met hun midden-motoren. Het komt de hanteerbaarheid en stabiliteit ten goede. Het zwaartepunt van de fiets ligt zo laag en in het midden.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef jeli




    Hebben jullie fietsen de motor voor, midden of achter? En wat is de ervaring daarmee?

    De Glider had midden motor, de Innergy en de Stella voorwiel. Ik merk geen verschil eigenlijk. Vaak is middenmotor gecombineerd met trapkrachtsensor en voor/achterwiel motor met rotatie sensor. Ik verwachtte met rotatiesensor dat het minder lekker zou fietsen, maar in de praktijk merk ik dat dus niet.
  5. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Rittenburg
    Jeli, ik heb er zelf geen maar mijn vader en zijn vriendin zijn idd erg blij met hun midden-motoren. Het komt de hanteerbaarheid en stabiliteit ten goede. Het zwaartepunt van de fiets ligt zo laag en in het midden.


    Dat heb ik in de winkels ook zo gehoord. Maar fijn om bevestigd te krijgen, dus dank je!
  6. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    Ik heb een tweedehands Giant met twee accus in de fietstassen voor mijn zoon.
    Hij moet elke dag bijna 40 km op de fiets naar school en dat is best lastig als je maar een halve longinhoud hebt.

    Wij zijn heel erg tevreden, 7 versnellingen, 3 ondersteuningstanden, aandrijving op het voorwiel.
    Er zijn voor mijn zoon geen nadelen aan de fiets, hij vindt het een uitkomst en zoeffffft elke dag naar school.

    Nadeel:
    Het is zwaar trappen als de accus leeg zijn.

    Het is trouwens goedkoper om de accus af en toe te laten reviseren dan om ze te vervangen voor nieuwe.
    Als je op marktplaats gaat zoeken dan loont het om buiten de randstad te zoeken, daar zijn de ebikes beduidend goedkoper.
  7. Deze fiets heb ik vandaag gekocht.
    Plaatje
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef jeli


    Dat heb ik in de winkels ook zo gehoord. Maar fijn om bevestigd te krijgen, dus dank je!

    Ik vind dat verkooppraat. Grootste nadeel van middenmotor met de bijbehorende trapkrachtsensor, is dat je vooruit schiet als je begint te fietsen. Zeker in het begin kan dat voor onbalans zorgen (ik ben met kind en al op die manier al es in de bosjes beland). Die motoren zijn niet zo zwaar meer. Bovendien hebben de nieuwe generaties ebikes ook vaak een ondersteuningsstand/vrijloop om te kunnen wandelen met de fiets zonder dat dat zwaar is, fiets beweegt zichzelf voort.

    Beste is het om dit soort verschillen te testen. Mooiste is het als je beide types een dag kunt uitproberen. Vlak na elkaar.
  9. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Wij hebben nu een jaar of 3 elk een Gazelle.. weet het type zo niet meer... (was toen ong. 2000.- (per stuk :D) )
    Maar ben er helemaal heppie de peppie mee !!

    Ik fiets alleen in de 'mooie maanden' . In de winter liggen de accu's op zolder
  10. Annemieke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Annemieke
    MOOI!!!
  11. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Ik vind dat verkooppraat. Grootste nadeel van middenmotor met de bijbehorende trapkrachtsensor, is dat je vooruit schiet als je begint te fietsen. Zeker in het begin kan dat voor onbalans zorgen (ik ben met kind en al op die manier al es in de bosjes beland). Die motoren zijn niet zo zwaar meer. Bovendien hebben de nieuwe generaties ebikes ook vaak een ondersteuningsstand/vrijloop om te kunnen wandelen met de fiets zonder dat dat zwaar is, fiets beweegt zichzelf voort.

    Beste is het om dit soort verschillen te testen. Mooiste is het als je beide types een dag kunt uitproberen. Vlak na elkaar.


    Maar een middenmotor wil toch niet automatisch zeggen dat er een trapkrachtsensor op zit? Of wel?
  12. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef elly69
    Ik heb in april 2015 hier op OA een draadje over gehad met veel reacties, als je in de zoekbalk elektrische fiets in tikt komt ie weer tevoorschijn.
    Uiteindelijk niet gedaan: problemen met stallen en " parkeren" in de stad waar ik woon: Rdam.
    Maar wel een uitvinding Smile. Succes.


    Bedankt! Zal het eens opzoeken.
Terug naar de lijst