Elektrische fiets

Elektrische fiets 

Onderwerp van Jeli

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    eh.... nou, alleen als je met groene stroom laadt hoor.


    Hahaha. Ik had mijn reactie geplaatst en toen dacht ik al; waarschijnlijk komt hier ??n of andere reactie op dat een elektrische fiets ook niet zo milieuvriendelijk is.
    En zie hier! Smile

    Maaruh, @ Rittenburg, is een elektrische fiets echt alleen milieuvriendelijker dan een auto als je met groene stroom laadt? Of is dat niet wat je bedoelt?

    Ik heb geen groene stroom. (Geloof ik...)
    Kan ik wat milieuvriendelijkheid betreft dan beter auto blijven rijden? Lijkt me toch niet....

    Niet dat dat de doorslag geeft om wel of geen elektrische fiets aan te schaffen maar ik ben wel benieuwd naar de antwoorden.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Astrid
    Ik heb ook een Stella fiets sinds van de zomer. Hij fietst prima, allee de accu is snel leeg Smile Rond de 35 km, opladen duurt zo'n 5 en half uur. Ze zijn al een keer geweest, iets bijgesteld. Kan nu iets verder rijden met een accu. Als ik dit van te voren geweten had, had ik deze niet gekocht.

    Met mijn Stella en batterij fiets ik echt 60km op stand 6.
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Rene_63

    Voordeel van middenmotor is ook dat banden verwisselen in het voorwiel een stuk simpeler is.
    Smile

    Dat is absoluut waar.
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef jeli


    Hahaha. Ik had mijn reactie geplaatst en toen dacht ik al; waarschijnlijk komt hier ??n of andere reactie op dat een elektrische fiets ook niet zo milieuvriendelijk is.
    En zie hier! Smile

    Maaruh, is een elektrische fiets echt alleen milieuvriendelijker dan een auto als je met groene stroom laadt?

    Ik heb geen groene stroom. (Geloof ik...)
    Kan ik wat milieuvriendelijkheid betreft dan beter auto blijven rijden?

    Niet dat dat de doorslag geeft om wel of geen elektrische fiets aan te schaffen maar ik ben wel benieuwd naar de antwoorden.

    Het is sowieso milieuvriendelijker om groene stroom te hebben.
    Het is sowieso milieuvriendelijker om te fietsen (met of zonder ondersteuning).

    Dus nee: niet beter om met de auto te rijden (tenzij je over een elektrisch exemplaar beschikt).
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef jeli
    @twelve
    Welke Stella heb je?
    Waar zit de motor?

    Stella heeft ook een fiets met middenmotor. De Modena MPF. Is duurder dan 2000 euro. In dat geval zou ik je aanraden een fiets te kopen van een 'echt' merk en niet een Stella. Merkfietsen met middenmotor zijn in de regel duurder dan 2000 euro. Hoewel onderstaande link aantoont dat ze ook goedkoper kunnen zijn Smile

    Deze winkel is niet al te duur. Hier een selectie van ebikes met middenmotor. Ik weet je lengte niet, maar die kun je zelf nog selecteren: >>LINK<<
  6. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef jeli


    Hahaha. Ik had mijn reactie geplaatst en toen dacht ik al; waarschijnlijk komt hier ??n of andere reactie op dat een elektrische fiets ook niet zo milieuvriendelijk is.
    En zie hier! Smile

    Maaruh, is een elektrische fiets echt alleen milieuvriendelijker dan een auto als je met groene stroom laadt?

    Ik heb geen groene stroom. (Geloof ik...)
    Kan ik wat milieuvriendelijkheid betreft dan beter auto blijven rijden?

    Niet dat dat de doorslag geeft om wel of geen elektrische fiets aan te schaffen maar ik ben wel benieuwd naar de antwoorden.


    Nah... tis meer dat een kolencentrale nou eenmaal ook CO2 uitstoot dus als je echt milieuvriendelijk wilt zijn zul je er voor moeten zorgen dat de stroom die jij afneemt voor je fiets ook milieuvriendelijk is opgewekt.
    Een stilstaande auto vervuilt het milieu namelijk ook niet.

    Voor het vervoer van 1 persoon op een elektrische fiets is in ieder geval minder energie nodig dan hetzelfde vervoer in een auto.
  7. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Stella heeft ook een fiets met middenmotor. De Modena MPF. Is duurder dan 2000 euro. In dat geval zou ik je aanraden een fiets te kopen van een 'echt' merk en niet een Stella. Merkfietsen met middenmotor zijn in de regel duurder dan 2000 euro. Hoewel onderstaande link aantoont dat ze ook goedkoper kunnen zijn Smile

    Deze winkel is niet al te duur. Hier een selectie van ebikes met middenmotor. Ik weet je lengte niet, maar die kun je zelf nog selecteren: >>LINK<<


    Interessante link Dayenne. Dank je!
  8. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Rittenburg


    Nah... tis meer dat een kolencentrale nou eenmaal ook CO2 uitstoot dus als je echt milieuvriendelijk wilt zijn zul je er voor moeten zorgen dat de stroom die jij afneemt voor je fiets ook milieuvriendelijk is opgewekt.
    Een stilstaande auto vervuilt het milieu namelijk ook niet.

    Voor het vervoer van 1 persoon op een elektrische fiets is in ieder geval minder energie nodig dan hetzelfde vervoer in een auto.


    Ik ga binnenkort kijken hoe het zit met 'mijn' stroom. En ga hier zeker over nadenken en eventueel switchen.
    Want je hebt in deze natuurlijk gelijk. Smile
  9. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    Is er nog iemand die ervaring heeft met ebike4all of iemand weet die daar een fiets van heeft?
  10. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef cootje
    Het belangrijkste is natuurlijk.......wat zegt jou portemonnee.
    Ik heb eerst een tweedehands gekocht.
    Een Sparta voor 600 euro.
    Motor in het midden . 3 standen.
    Prima fiets. Accu in het frame. Je trapt je alleen een ongeluk wanneer de accu leeg is.
    Heb nu net een maand geleden een spiksplinter nieuwe gekocht.
    Zalig.Een Sinus met afneembaar accu van Bosch en motor in het midden.
    8 versnellingen en 4 hulp standen. Kan ik 65 km ver mee komen.
    2300 euro maar ik ben er super blij mee.
    Wel een heel goed slot erbij kopen waarbij je de fiets aan iets vast kan maken.( ik kreeg hem hem er gratis bij. Service van de zaak)
    E-bikes zijn roofgoed.


    Ik heb nog nooit gehoord van een Sinus. (Niet dat dat wat zegt Smile).
    Hoort het bij een bepaald merk of is het een merk op zich?
  11. Jeli
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jeli

    quote:
    Dit schreef Willemijn
    Ik heb een tweedehands Giant met twee accus in de fietstassen voor mijn zoon.
    Hij moet elke dag bijna 40 km op de fiets naar school en dat is best lastig als je maar een halve longinhoud hebt.

    Wij zijn heel erg tevreden, 7 versnellingen, 3 ondersteuningstanden, aandrijving op het voorwiel.
    Er zijn voor mijn zoon geen nadelen aan de fiets, hij vindt het een uitkomst en zoeffffft elke dag naar school.

    Nadeel:
    Het is zwaar trappen als de accus leeg zijn.

    Het is trouwens goedkoper om de accus af en toe te laten reviseren dan om ze te vervangen voor nieuwe.
    Als je op marktplaats gaat zoeken dan loont het om buiten de randstad te zoeken, daar zijn de ebikes beduidend goedkoper.


    Thanks voor de tips!
    Gelukkig woon ik niet in de randstad Smile
  12. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    quote:
    Dit schreef jeli


    Ik heb nog nooit gehoord van een Sinus. (Niet dat dat wat zegt Smile).
    Hoort het bij een bepaald merk of is het een merk op zich?


    >>LINK<<
Terug naar de lijst