Opleiding in New York aan de American Ballet Theatre Jacqueline Kennedy Onassis School

Opleiding in New York aan de American Ballet Theatre Jacqueline Kennedy Onassis School 

Onderwerp van martijntje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Geweldig voor je zoon!

    Idd. bij de opleiding informeren naar een beurs.

    In Nederland kun je het volgende proberen:

    >>LINK<<

    Heel veel succes!


    Dank je wel. Bij Van den Ende foundation gaan we zeker een aanvraag bij doen. Maar ze geven een maximum bedrag wat gelijk is aan de opleidingskosten. Hij moet ook nog daar verblijven. Ik hoop eigenlijk dat de opleiding bij het DUO erkend is.
  2. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef Clara
    Gefeliciteerd! Of hij nou gaat of niet....je bent vast een hele trotse moeder! Smile


    Ja best wel Smile. Dank je.
  3. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef piera
    Wow! Gefeliciteerd! Heel knap!
    Heeft je zoon recht op studielening? Dat dekt mogelijk al een deel vd kosten.


    Dank je. Ik hoop het.
  4. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Pluk haar zoon gaat naar Amerika.. Ze hebben met alles afgerond. Ze wil je vast eea vertellen ;-)

    En gefeliciteerd!
  5. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef Anne1967

    Musicalopleiding. Julliard. Of gewoon in SOHO wonen en koffie drinken :). Onbekend zijn. Niemand die verwachtingen heeft. Een girl who never sleeps in the city that never sleeps. Zoiets Smile

    Als ze niets zeggen over een beurs zou je er ook naar kunnen vragen toch?


    De school geeft wel beurzen.maar die bieden ze aan als je wat gedaan hebt. Een meisje van zijn opleiding is gevraagd voor die opleiding na haar deelname Prix de Lausanne, met het aanbod van een beurs.
    Juilliard is ook een hele mooie opleiding. Doet jouw dochter nu iets in die richting van musicals? Zou wel mooi zijn als ook haar droom zou uitkomen.
  6. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef Mikky
    Pluk haar zoon gaat naar Amerika.. Ze hebben met alles afgerond. Ze wil je vast eea vertellen ;-)

    En gefeliciteerd!


    Dank je wel.
  7. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef kaatje
    Geen tips en ervaringen, maar wat super voor je zoon! Goed, zeg!


    Dank je wel.
  8. Sil
    retro

    Toon alleen de berichten van Sil
    Wat geweldig! Ik hoop,echt dat het gaat lukken !
  9. Basilicum
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Basilicum
    Op de site van DUO staat het uitgelegd. Ik zou maandag gelijk de formulieren invullen zodat zo snel mogelijk iets bekend is. Ooit stond er op de site van duo een lijst met opleidingen en scholen met betrekking tot het buitenland, ik had net gekeken maar die kan ik niet meer vinden. (Ik heb zelf in Engeland gestudeerd, en kon zo mijn opleiding terug vinden toen ivm omzetten van de stuffi voor een gift).

    Maar in de email die jullie ontvangen hebbn staat daar niets in over het programma? Dwz de duur van de opleiding, preciese naam van het programma (Bachelor of etc etc). Succes en gefeliciteerd!

    P.s. Volgt hij nu een HBO/WO opleiding? Het International Office heeft vaak een boekje met beurzen info. Sommige zijn heel specifiek, vb Fries zijn om maar iets te noemen. Maar ik weet dus niet hoe dat zit met wat je zoon gaat doen (kan mij best voorstellen dat er ergens een beurs is voor jongens die aan ballet doen of een kunstbeurs of iets in die richting).
  10. inka-maya
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van inka-maya
    Bij elke bieb ligt een fondsenboek (mogelijk ook cd-rom), je zou eens kunnen kijken of daar nog wat bij staat. Geen idee waar hij nu zit, maar wie weet dat een decaan ook nog mee zou kunnen denken.
    Had de belastingdienst ook geen aftrekpost voor studiegeld voor kinderen die geen stufi ontvangen? Ik mee me te herinneren dat ik daar eens iets over tegen gekomen ben.
    En gewoon eens vragen aan die opleiding of zij mee kunnen denken in financierings en huisvestings mogelijkheden.
    Gewelig gaaf deze kans :)
  11. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef Basilicum
    Op de site van DUO staat het uitgelegd. Ik zou maandag gelijk de formulieren invullen zodat zo snel mogelijk iets bekend is. Ooit stond er op de site van duo een lijst met opleidingen en scholen met betrekking tot het buitenland, ik had net gekeken maar die kan ik niet meer vinden. (Ik heb zelf in Engeland gestudeerd, en kon zo mijn opleiding terug vinden toen ivm omzetten van de stuffi voor een gift).

    Maar in de email die jullie ontvangen hebbn staat daar niets in over het programma? Dwz de duur van de opleiding, preciese naam van het programma (Bachelor of etc etc). Succes en gefeliciteerd!

    P.s. Volgt hij nu een HBO/WO opleiding? Het International Office heeft vaak een boekje met beurzen info. Sommige zijn heel specifiek, vb Fries zijn om maar iets te noemen. Maar ik weet dus niet hoe dat zit met wat je zoon gaat doen (kan mij best voorstellen dat er ergens een beurs is voor jongens die aan ballet doen of een kunstbeurs of iets in die richting).


    Dank je wel. Ik heb al op de site van DUO gekeken.
    Hij zit nu nog op het voortgezet onderwijs. In Europa zijn de dansvakopleidingen wel Bacheloropleidingen ook duren ze meestal geen 4 jaar. Maar hoe dat in Amerika is weet ik niet. Hij wordt op level 6 aangenomen. Er zijn er 7. Op de site van de opleiding kan ik niets vinden of het ook een offici?le schoolopleiding is.. Het enige wat in de mail stond waren e-mailadressen waar we met vragen terecht kunnen o.a. ook voor huisvesting.
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat we deze mail nooit verwacht hadden. Mensen uit de danswereld hier in Nederland zeggen wel dat hij getalenteerd is en dat geloof ik wel als ik het verschil zie. Maar in het buitenland heb je echt hele goede dansers op de opleidingen en zijn filmpje was nou niet heel erg geweldig. Dat moest heel snel gemaakt worden omdat we dachten dat ze dit heel snel wilde hebben. Hij was niet heel erg fit na de schooldag en na zes dagen al 19 uur gedanst te hebben. Hij kampt momenteel met een behoorlijke vitamine D tekort en voelt zich al lange tijd niet echt heel erg fit. Wij zijn dan ook nog steeds vol ongeloof.
  12. martijntje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van martijntje

    quote:
    Dit schreef inka-maya
    Bij elke bieb ligt een fondsenboek (mogelijk ook cd-rom), je zou eens kunnen kijken of daar nog wat bij staat. Geen idee waar hij nu zit, maar wie weet dat een decaan ook nog mee zou kunnen denken.
    Had de belastingdienst ook geen aftrekpost voor studiegeld voor kinderen die geen stufi ontvangen? Ik mee me te herinneren dat ik daar eens iets over tegen gekomen ben.
    En gewoon eens vragen aan die opleiding of zij mee kunnen denken in financierings en huisvestings mogelijkheden.
    Gewelig gaaf deze kans :)


    Dat is een goede tip de Bieb. Dank je.
Terug naar de lijst