Update software

Update software 

Onderwerp van bart

Terug naar de lijst
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Maar ff hoor, je kan toch in de software code toch ook een regel opnemen in de trant van:

    "beste browser, hier ben ik, softwareversie 3.1. van OA.
    Er zijn wat zaken gewijzigd..
    Wil jij de volgende regels even verwijderen....
    .. en vervangen door de navolgende coderegels.."
    Smile

    .. en dan is het aan de achterkant gefixd en kan de gebruiker JUIST zonder gedoe verder OA'en..

    Toch?


    Nee, dat gaat nu net niet.

    Om webpagina's sneller te laten zien, wordt deze op jou pc "tijdelijk" opgeslagen. Zodat als je de betreffende pagina (of deel van pagina) opnieuw wil zien, deze sneller getoond kan worden. Hierdoor kan het dus gebeuren dat veranderingen niet doorkomen. Dan moet jij tegen je pc zeggen dat hij alle opgeslagen pagina's moet vergeten en opnieuw in moet laden als je een pagina opent.

    De code die jij voorstelt werkt dan dus niet. Want dan zou bij iedere wijziging hier bij OA (en alle andere sites) een nieuw versienummer gemaakt worden. Maw: ieder draadje moet een eigen versienummer krijgen en de veranderingen in metadata bijgehouden worden. Ik weet wel dat geheugenruimte heel goedkoop is tegenwoordig, maar zo goedkoop is het nu ook weer niet.
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Ok. dank voor je toelichting ArnoM.

    Toch blijf ik het raar vinden dat ik het hier bij OA meemaak en bij andere forums niet.. en een jaar of wat geleden tijdens een project ook niet.. waarbij toen toch ook een nieuwe software versie werd gelanceerd.

    Uit die tijd heb ik de 3 browsers op mijn laptop overgehouden.. want het moest op alle drie werken. wel in de hoogst beschikbare versie inderdaad.
  3. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Sander76

    (..)..[

    Dus via andere instelling gekozen voor 'geschiedenis wissen bij afsluiten Firefox'.. Alle default ingestelde vinkjes bij dat menuonderdeel laten staan..
    Firefox afgesloten.. en die is nu mooi van de leg.. want wil niet opstarten..
    (..).


    Nou, warempel, FireFox heeft er zin in gekregen.. doet het nu toch wel.. en inderdaad, het reactiescherm is weer zoals vanouds..

    Nu snel ff het vinkje bij geschiedenis uitzetten..Smile
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Raymond

    Dat komt omdat elke brouwser de PHP en HTML code op zijn eigen wijze leest en vervolgens de pagina opmaakt.
    De opmaak kan in verschillende brouwsers dus iets afwijken. Hier kan Bart niks aan doen.
    Dat komt omdat "ze" zich allemaal keurig houden aan de verschillende standaarden....... (niet dus)


    Nou, kennelijk houdt IE 11.1, FireFox & Chrome wel een bepaalde 'gelijke' standaard aan.. want ik zie in die browsers (Chrome via de telefoon) hetzelfde formaat 'button'.. ~zie in de afbeelding op rechts-
    Ligt toch ergens aan de codering..

    Plaatje
  5. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Even voor de zekerheid: het is niet allemaal waar wat hier in dit draadje voorbij komt. Een paar dingetjes:

    - php werkt alleen op de server. Je browser kan niets met php maar wel met html.
    - het is inderdaad mogelijk om browsers te dwingen nieuwe versies op te halen. Ik heb een beetje onderschat, hoe nodig dat is.
    - alle browsers werken net even anders. Daarom ziet het er ook net even anders uit in verschillende browsers. De verschillen worden kleiner vanwege de standaarden, maar ze zijn er nog steeds.
    - chrome doet alsof ie snel is, omdat hij bestanden vaker opslaat op je pc in plaats van ze van de server te halen. Dat laadt een stuk sneller, maar geeft de hier genoemde problemen. Dat doen alle browsers overigens, alleen chrome doet het nog wat meer.

    Ik zal eens naar die aanmeldknop kijken. Dat zijn dingen die ik normaal niet zie, dus dank voor het aanwijzen!
  6. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Mooi, dank voor de duidelijkheid Bart.
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef leeuwin70



    Chrome...



    Bij mij ook weer goed,,Smile
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    De aanmeldknop zag er nu, in Firefox al beter uit. Tekst netjes in het groene vierkant en iets meer naar rechts uitgelijnd. Nog wel kleiner dan voorheen volgens mij.
  9. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    Sinds de update worden, met name pagina's waar een foto in staat, slecht (langzaam) geladen op mijn telefoon ;Safari) en iPad merk ik.
    Op de laptop geen last van.

    Ook weer een minuscuul pop-up venster om foto's uit te selecteren.
    24 mrt '16 - 20:09:00 / 25 mrt '16 - 06:54:43
  10. Raymond
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raymond
    quote:
    Dit schreef bart
    Even voor de zekerheid: het is niet allemaal waar wat hier in dit draadje voorbij komt. Een paar dingetjes:

    - php werkt alleen op de server. Je browser kan niets met php maar wel met html.


    Klopt mijn zin was fout.
  11. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Toke

    Ook weer een minuscuul pop-up venster om foto's uit te selecteren.

    En nu wel weer normaalSmile
  12. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Toke

    En nu wel weer normaalSmile


    Dan wordt er kennelijk gewerkt aan de opmerkingen hier. Smile

    Nu op de mobiel, via Chrome (Android) ook weer een normaal reactie scherm, ik heb de geschiedenis van browser niet gewist. Top.
Terug naar de lijst