Naaimachine?

Naaimachine? 

Onderwerp van bart

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef bart
    Het gaat om de binnententen h?? Die heb je zo onder een machine liggen en zijn niet dik of heel groot.

    Ja maar je had het in je opening ook over scheurtjes in de binnentent. Als jij het nou zo weet te regelen dat die scheurtjes alleen nabij de zoom zitten, dan zal het wel gaan. Zitten de scheurtjes meer naar het midden (zeg maar ' het dak' van de binnentent) dan moet je dus een halve binnentent onder de machine proppen. Dat gaat vast niet passen.
  2. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    Wat is er trouwens mis met het ouderwetse handwerk?
    Voordeel : geen stroom nodig en je hoeft niet een halve tent onder de naaimachine te frotten.
  3. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Boep

    Ja maar je had het in je opening ook over scheurtjes in de binnentent. Als jij het nou zo weet te regelen dat die scheurtjes alleen nabij de zoom zitten, dan zal het wel gaan. Zitten de scheurtjes meer naar het midden (zeg maar ' het dak' van de binnentent) dan moet je dus een halve binnentent onder de machine proppen. Dat gaat vast niet passen.

    Ok?, maar die binnententen, dat is allemaal niet zo dik. Dunner dan een T-shirt.

    Maar goed. Als het nou net helemaal aan de achterkant zit, dan moet inderdaad de helft er doorheen...
  4. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef bart

    Ok?, maar die binnententen, dat is allemaal niet zo dik. Dunner dan een T-shirt.

    Maar goed. Als het nou net helemaal aan de achterkant zit, dan moet inderdaad de helft er doorheen...

    Hoeveel persoonstenten zijn het dan?
    Nee dat die stof er voor de helft doorheen moet is vervelend maar dat bedoel ik niet. Je hebt dan ook een hele dikke prop binnentent die onder de naaimachine-behuizing zit. Dat kan nergens naartoe he. En het is ook nog eens geen rechte lap stof. Visualiseer het ff.
    Krijg het niet anders uitgelegd. Wie?
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef paul1964
    Vraag me af of ik als man wel mag reageren....SmileSmile

    Maar ik zou gaan voor een wat steviger tweedehandse machine. Goedkope machines komen nauwelijks door wat dikkere stof of een dubbele naad.
    Als je een eenvoudige gebruikte machine van een merk koopt (Pfaff of Husqvarna of Leeuwenstein ofzo) kun je meer dan met een goedkope nieuwe machine.
    En van de 30 steken van zo'n nieuwe machine gebruik je er in de praktijk maar 3 (recht, zigzag en stretch)

    Succes!


    Fijn dat je beaamt wat ik ook schrijf

    Smile
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef bart

    Ok?, maar die binnententen, dat is allemaal niet zo dik. Dunner dan een T-shirt.

    Maar goed. Als het nou net helemaal aan de achterkant zit, dan moet inderdaad de helft er doorheen...


    Dat is een gedoe, maar met dunne stof krijg je er een hoop onderdoor .
    Evt kun je er een stukje plakvieseline opstrijken, dan blijft de stof mooi bij elkaar, vooral handig als je al te maken hebt met een prop stof.
    Dan het scheurtje zigzaggen.
    Wel even controleren of de stof te strijken is ;)
    Anders smelt de stof weg
  7. Anoesjka
    Sja...

    Toon alleen de berichten van Anoesjka
    quote:
    Dit schreef rotonde
    hoe vaak heb je eigenlijk een losse elastiekjes? Als het iedere vakantie weleens voorkomt, dan is het eerder tijd voor een goeie tent


    Ik zou de Waardtenten gebruiken.
    Geen gedoe met binnententen lipjes etc.
    Tweede hands best betaalbaar.
    De RollsRoyce onder de tenten.
    Prima kwaliteit Smile
  8. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Kortom:

    - een goede naaimachine
    - een naaimiddagje
    - of met de hand naaien
    - of alle tenten weggooien en andere tenten kopen.

    Een handnaaimachine werkt waarschijnlijk niet h??
  9. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef Boep

    Hoeveel persoonstenten zijn het dan?
    Nee dat die stof er voor de helft doorheen moet is vervelend maar dat bedoel ik niet. Je hebt dan ook een hele dikke prop binnentent die onder de naaimachine-behuizing zit. Dat kan nergens naartoe he. En het is ook nog eens geen rechte lap stof. Visualiseer het ff.
    Krijg het niet anders uitgelegd. Wie?


    Probleem is denk ik vooral dat ik dan een bocht moet maken. 180 graden draaien en weer terug. is dat het?
  10. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef bart
    Kortom:

    - een goede naaimachine
    - een naaimiddagje
    - of met de hand naaien
    - of alle tenten weggooien en andere tenten kopen.

    Een handnaaimachine werkt waarschijnlijk niet h??

    Naaiatelier vragen?
  11. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef bart


    Probleem is denk ik vooral dat ik dan een bocht moet maken. 180 graden draaien en weer terug. is dat het?

    Ook ja. Kijk nog eens naar de afbeelding. Als je rondom vrije bewegingsruimte had was het geen probleem. Afstand tussen naaivoetje en behuizing is maar heel beperkt. Tijdens het naaien zit daar dan een prop stof ?n daar moet je ook nog mee manouvreren.
  12. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef Solar

    Naaiatelier vragen?

    Volgens mij wil Bart ter plaatse de ontstane schades repareren zodat de tent voor de volgende gebruiker weer gefatsoeneerd is.
Terug naar de lijst