Naaimachine?

Naaimachine? 

Onderwerp van bart

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    quote:
    Dit schreef SSimone
    Die elastieken vast naaien aan het doek red je wel met een naaimachine.


    Ja maar welke dan? Zou dat werken met zo een goedkope?

    quote:
    Dit schreef SSimone
    Anders een keer een naaimiddagje organiseren. Met elkaar kussenslopen of zo naaien. Dan kun jij mooi leren hoe je met de machine om gaat. Smile


    Een naaimiddagje hoop ik te voorkomen... Smile
  2. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef SSimone
    Die elastieken vast naaien aan het doek red je wel met een naaimachine.
    En die krijg je ook wel onder het voetje van je machine.
    En naaien is niet zo moeilijk hoor.
    Je moet wel goed weten hoe je de naaimacine inspant met het garen. En dat je het spoeltje goed in de machine steekt.

    Anders een keer een naaimiddagje organiseren. Met elkaar kussenslopen of zo naaien. Dan kun jij mooi leren hoe je met de machine om gaat. Smile


    maar een paar keer te snel heen en weer raggen over de enkele stof levert ws heel snel een gat op hahahaha
  3. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    hoe vaak heb je eigenlijk een losse elastiekjes? Als het iedere vakantie weleens voorkomt, dan is het eerder tijd voor een goeie tent
  4. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    Wel nee joh, dat heb je ook met goede tenten. Wat een wegwerp maatschappij. Dit soort dingen kun je gewoon weer maken en dan is je tent weer top.
  5. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    quote:
    Dit schreef rotonde


    maar een paar keer te snel heen en weer raggen over de enkele stof levert ws heel snel een gat op hahahaha


    Welnee, je kunt prima zien hoe je het stikken moet passend bij de trekkracht.
  6. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    quote:
    Dit schreef bart


    Ja maar welke dan? Zou dat werken met zo een goedkope?



    Een naaimiddagje hoop ik te voorkomen... Smile


    Jahoor. Dat red je ook wel met goedkoop. Die stoffen van de binnententen zijn niet zo dik.

    En ik stem natuurlijk voor een naaimiddagje. Dat begrijp je natuurlijk wel! Smile
  7. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef SSimone


    Jahoor. Dat red je ook wel met goedkoop. Die stoffen van de binnententen zijn niet zo dik.

    En ik stem natuurlijk voor een naaimiddagje. Dat begrijp je natuurlijk wel! Smile


    kan ik ook wel gebruiken zo te horen
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik zou niet voor een tristar gaan. De lidl en aldi verkopen nog weleens singer naaimachines( eenvoudige types).
    Of via marktplaats een eenvoudige machine maar goed merk.

    Succes
  9. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    of alle manko's verzamelen en een zeilenmaker bezoeken?....die hebben speciale apparatuur voor dikke stoffen en zeilen. Dan zit het voorlopig weer goed vast.
  10. paul1964
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van paul1964
    Vraag me af of ik als man wel mag reageren....SmileSmile

    Maar ik zou gaan voor een wat steviger tweedehandse machine. Goedkope machines komen nauwelijks door wat dikkere stof of een dubbele naad.
    Als je een eenvoudige gebruikte machine van een merk koopt (Pfaff of Husqvarna of Leeuwenstein ofzo) kun je meer dan met een goedkope nieuwe machine.
    En van de 30 steken van zo'n nieuwe machine gebruik je er in de praktijk maar 3 (recht, zigzag en stretch)

    Succes!
  11. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Doe elastieken naai je er toch veel gemakkelijker met de hand weer aan. Stevig garen gebruiken. Voordat je zo tent onder je machine hebt liggen..
  12. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart

    Het gaat om de binnententen h?? Die heb je zo onder een machine liggen en zijn niet dik of heel groot. En zeilenmakers hebben daar niets mee te maken. 't is gewoon stof.
Terug naar de lijst