Van vast contract naar tijdelijk leerlingencontract.

Van vast contract naar tijdelijk leerlingencontract. 

Onderwerp van Evelyne1

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Peppie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Peppie
    Een vast contract is een schijnzekerheid. Als ze van je af willen, vinden ze altijd wel een stok om je mee te slaan. Met een goede opleiding in de zorg heb je werk, desnoods 80 uur in de werk. Ook als je ruim boven de 50 bent..
  2. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Grappig, die verschillende adviezen.
    Het is helemaal hoe je zelf in elkaar steekt.
    Als ik die keuze zou hebben en de opleiding was iets waar ik helemaal warm voor liep, zou ik er voor gaan. Zeker als je werkgever die opleiding blijkbaar voor je betaalt?
  3. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    Lieve mensenSmile

    Eind vd middag ben ik door een zeer behulpzaam iemand van hier verder geholpen met goed advies.Smile
    Deze tendens om een contract van onbepaald naar bepaalde tijd te laten gaan, komt inderdaad niet overeen met de beschrijvingen en bepalingen in de CAO van mijn werkgebied.Dus dat zou mooi zijn als ik daar nog iets mee kan, dan behoud ik toch mijn zekerheid en kan ik toch voor de passie gaan.

    Dus inderdaad, Eric, dit zou dus niet mogen.
    Het initiatief om die opleiding te volgen kwam van mijn kant, er is dus geen kwade opzet geweest vanuit werk. Hoewel dit 'aanbod' niet erg charmant is.

    @Solar: inderdaad zouden ze die 'stok achter de deur ' anders moeten aanwenden en op verantwoordelijkheid van die mensen zelf, door ze eventueel zelf de studiekosten te laten betalen , ik ben het helemaal met je eens.Dank voor jouw reacties!

    Dion en Tien en Pascal jullie ook dank voor jullie reacties. Ik ga even per persoon even antwoorden waar dat kan:

    @Marcel, jij ook dank voor je reactie.. Ik voel mij ook echt toe aan een andere uitdaging/ ontwikkeling.Smile In mijn jaargesprek is opgemerkt door mijn leidingevend dat ik ' meer in mijn mars' heb..Ik probeer met het CAO verhaal verder te komen, dat ik toch op die afdeling verder zou mogen leren, zonder mijn contract kwijt te raken..

    @ Renate, jij ook dank voor je reactie! Ik ben wel een beetje ouder..53. Als ik dus klaar ben, zou ik zo 57 kunnen zijn, vandaar ook die voorzichtigheid. Maar ik denk dat er gewoon kans is om op die afdeling te blijven..Uiteraard wil ik geen risico lopen, liever onbepaald contract houden.. Hoe bedoel jij dan dat ik in 1 jaar ontslag zou krijgen?

    @ Zeeg: jij ook dank voor je reactie,
    Ja..ik ben dan wel voor de komende 3 jaar zeker.....ik denk dat de kans wel groot is dat ze mij daarna nog die baan geven, maar ik heb wel meer zekerheden nodig, ivm kinderen en hypotheek....Je hebt wel gelijk dat ik er voor moet gaan, dat ik de mogelijkheden niet moet laten liggen. Dat zou inderdaad voor de werkgever eenverkeerd beeld kunnen schetsen, goeie opmerking! Dank!

    @ Mariska, inderdaad de CAO en de vakbond! Ik ben vanavond ook geholpen met dit advies. Dank je!

    @ loekie. Klopt. Dit is inderdaad geen gelijke verantwoordelijkheid./ verhouding. Smile

    @ Rittenburg en Singa ja, lijkt mij een goed plan. daar ga ik voor, terugkeergarantie.Smile

    @ Karin: ja, inderdaad, ze kennen mij en zouden dan een andere 'stok achter de deur 'kunnen doen, in plaats van dit losse gedoe.Smile

    @ Geert: ja, detacheringsbasis, heb ik het nog over gehad. Is nu nog n?et aan de orde, maar zou ooit wel een optie kunnen zijn!

    @ Mark: Ja, ik ben inderdaad enthousiast.. Hopelijk kan ik het bezwaar goed brengen zonder ze in de haren te strijken. Ik wil het heel graag.

    @ Dingetje: jij verwoordt het precies zoals ik het ook voel en zie. En je hebt gelijk! Ik ga dit rustig en eventueel via vakbond aanpakken...hopelijk strijk ik ze niet teveel tegen de haren in..Smile

    @Peppie, opleiding in de zorg is dit niet.Wel in het verlengde er van. Absoluut aanpakken, vind ik ookSmile

    @ Anke, ja, dat vind ik ook een goed uitgangspunt. Ik hoop het via de CAO recht te kunnen trekken.

    @Inge: ja, maar niet in ruil voor mijn vaste contract. Ik heb nog hypotheek..

    Enorm bedankt allemaal dat ik mijn zorgen met jullie kan delen! Zodra ik een vervolg heb op dit verhaal laat ik het weten!
    Jelle, speciaal ook mijn dank!

    Smile
  4. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Fijn dat je zo goed geholpen bent!
  5. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    Fijn dat je zulk goed advies hebt gekregen, dat is de kracht van OA! Smile
  6. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Ik vind het nog knapper dat ze iedereen persoonlijk heeft geantwoord Smile
  7. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C
    Ik vind het nog knapper dat ze iedereen persoonlijk heeft geantwoord Smile


    Ook dat Smile
  8. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    Was Jelle me voor? :-)
  9. Joyzzz
    Move like Jagger

    Toon alleen de berichten van Joyzzz
    Succes. In de Zorg komt dit iid ook voor.
  10. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C
    Ik vind het nog knapper dat ze iedereen persoonlijk heeft geantwoord Smile


    Smile lol.
    Ik vind het echt al fijn dat iemand helemaal de moeite neemt mijn verhaal te lezen en dan ook nog mee te denken. Dat waardeer ik echt enorm en hecht aan elk antwoord per persoon dan ook veel waarde.Smile


    Ondertussen heb ik de CAO nu wat doelgerichter bestudeerd..
    De meest relevante stukken waar ik ook al op werd gewezen, opgeslagen en steeds weer alles opnieuw gelezen.

    Er is mij vrijdag in het gesprek meteen voorgelegd dat ik het vandaag moet laten weten wanneer ik niet akkoord ga met hun onzekere arbeidsvoorwaardenvoorstel. Ik begreep dat ze mij dan niet verder mee mee laten doen.
    Morgen maken ze dan een keuze uit de mensen die overblijven.

    Goed, het idee is dat ik ze zo toch maar ga schrijven.. beloofd is beloofd....
  11. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef Mikky
    Was Jelle me voor? :-)


    SmileJe mag ook reageren hoor, graag! Je tips blijven altijd welkom.!
  12. Evelyne1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Evelyne1

    quote:
    Dit schreef joyzzz
    Succes. In de Zorg komt dit iid ook voor.

    Dank je, Joyzzz
Terug naar de lijst