Van vast contract naar tijdelijk leerlingencontract.

Van vast contract naar tijdelijk leerlingencontract. 

Onderwerp van Evelyne1

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Pascal
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pascal
    quote:
    Dit schreef Mariska2


    Alleen als Evelyne dan zelf haar baan opzegt.

    Mijn advies: niet doen.


    Enige advies dat ik zou geven idd... nee doen.
  2. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    Als aanvulling kan ik me ook niet voorstellen dat je meteen een contract van drie jaar krijgt, zeker niet gezien de nieuwe ketenregeling, tenzij ze er een project van maken, dan kan het wel.

    Daarnaast ... als je de titel 'leerling' krijgt, kan ik me niet voorstellen dat dit met behoud van je huidige salaris is.

    Laat je goed informeren en probeer alle haken en ogen naar boven te halen, desnoods met hulp van de vakbond (als je geen lid bent is het nu misschien wel een mooi moment om dat te worden).
  3. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Jij het risico, en zij alle flexibiliteit.......
    Lijkt mij een no-brainer: ik zou het nooit doen.
  4. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    Niet doen tenzij terugkeergarantie in oude baan bij mislukken opleidingstraject en nieuwe functie.
  5. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Rittenburg
    Niet doen tenzij terugkeergarantie in oude baan bij mislukken opleidingstraject en nieuwe functie.

    Precies. Dat.
  6. geert26
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van geert26
    Ik vind het inderdaad een vreemde constructie. Vraag je ook af wat je kansen over drie jaar op de arbeidsmarkt zijn met de leeftijd die je dan hebt in combinatie met de kwalificatie die je dan hebt (voor het geval je niet kunt blijven). Zie je in je werkomgeving mensen met die leeftijd binnenkomen?

    Is er misschien ook een tijdelijke overstap op detacheringsbasis mogelijk? In deze opleidingsfunctie wordt je salaris toch gewoon doorbetaald? En of dat nu aan jou of aan de uitlenende organisatie is maakt volgens mij niet zoveel uit. Gebeurt bij ons met grote regelmaat.
    Jij hebt terugkeergarantie, en als je wilt, kun je daarna altijd nog weg.
  7. SSimone
    Hobby Kampvuurkok!

    Toon alleen de berichten van SSimone
    Ik hoor en overal om mij heen dat leerlingen na studieresultaat vervangen worden voor de volgende leerlingeninstroom. Vind ik zo fout omdat ze net leerlingen hebben opgeleid en dus personeel beschikbaar hebben.....
  8. Mark-met-een-K
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Mark-met-een-K
    Ligt aan Je financi?le situatie, heb je daar een slag om de arm wat dat betreft, ook over 3 jaar ( kan je wat lijden) zou ik het absoluut doen en het risico nemen. Je klinkt namelijk erg enthousiast
  9. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Normaal gesproken loopt een dienstverband toch gewoon door als je een opleiding gaat doen voor een andere functie bij je werkgever ?
    Wat gebeurt er als die boeiende opleiding tegenvalt ? Of als je tussendoor, om welke reden dan ook, uit valt ?
    Wanneer heb je dit te horen gekregen ? Geen tijd om her en der juridische informatie in te winnen ? Hoeveel bedenktijd hebben ze je gegeven, maw: hoeveel druk hebben ze op je beslissing gelegd ?
    Persoonlijk zou ik dit, onder deze voorwaarden, niet doen. Jij hebt nl ook iets te bieden; je lange ervaring bij het bedrijf, waarom vinden ze jou geschikt om deze opleiding te gaan volgen en bieden ze je dit op hun initiatief aan ? Een werkgever die wil dat een werknemer die als zo lang bij hun werkt vrijwillig ontslag neemt ?
    Na die drie jaar zijn ze je blijkbaar niets verplicht ? Als ze je graag willen houden en blijkbaar zo tevreden zijn dat ze je een opleiding met bijbehorende functie willen aanbieden houden ze ook in dienst lijkt me. Over drie jaar ben je zelf ook weer drie jaar ouder voor de arbeidsmarkt.


    15 mei '16 - 13:32:27 / 15 mei '16 - 13:56:50
  10. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef Mark-met-een-K
    Ligt aan Je financi?le situatie, heb je daar een slag om de arm wat dat betreft, ook over 3 jaar ( kan je wat lijden) zou ik het absoluut doen en het risico nemen. Je klinkt namelijk erg enthousiast

    De opleiding doen ja. Maar onder andere voorwaarden
  11. Peppie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Peppie
    Ik zie dat je in de zorg werkt. Je krijgt nu de mogelijkheid om opgeleid te kunnen worden als verpleegkundige? Ik zou die kans niet laten schieten als zij dat willen betalen voor je. Voor jou ook een stok achter de deur om door te pakken, ook als het lastig is op een gegeven moment.
  12. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Als je een vast contract als zekerheid ziet: noet doen
    Als je het ziet als kans en voldoende vertrouwen hebt in jezelf dat je het evt ook zonder deze werkgever redt: DOEN!
Terug naar de lijst