Bizar verhaal ... iets voor de Rijdende Rechter

Bizar verhaal ... iets voor de Rijdende Rechter 

Onderwerp van Marnel

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Marnel zelf op 10 september 2016 om 17:54:04

Terug naar de lijst
  1. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Het was ook een hele aardige brief Smile

    Amper verwijten er in. En dat ik ook best fel was geweest. Maar dat het achterom nu van hun is en blijft. Dat is nu klaar. Duidelijkheid!
  2. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Ja ;-) Maar het zijn geen alleenstaande ouders. En ook al zouden ze meelezen. Er staat hier niets wat ze niet al weten. Het besef was er alleen niet echt. Het is exact zo gegaan irl. Ik hoop dat ze het lazen :7 Maar zal niet gebeuren. En hoeft nu ook niet meer.
  3. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Dank je.

    Ik bedacht mij bij het opstaan vandaag (ik werk niet op maandag).

    1 week geleden kreeg ik hier mensen van de WBV langs :D Echt een dieptepunt in mijn wonen hier. Met veel plezier ook, want ik heb een heel leuk huisje.

    Dan is dit echt beter. Mijn nieuwe ingang leent zich nog niet voor foto's :achja:
    Heel kaal allemaal en alsof de ziel uit mijn tuin is met die boom weg en andere planten. Maar dat komt wel weer goed.

    Het is heel oneerlijk hoe het gegaan is. Zeer kinderachtig ook met die schutting dichttimmeren. Maar soit dan maar.

    En nu weet ik niet of ik de WBV moet berichten. Zij zijn het nog aan het uitzoeken. :scheel: Het duurt lang, want er klopt ook geen ruk van met die schuur. En ik wou het schriftelijk.

    Ze hebben mij zo in de kou laten staan, dat ik ze lekker nog even in hun sop laat gaarkoken. Al hou ik wel van iets afhandelen en klaar. Maar op de een of andere manier kost dit wel moeite. Ze gaan het toch zo draaien dat hun eerdere beslissing niet zal worden gewijzigd denk ik. Wat krom is rechtpraten. Uh.... Schrijven in dit geval op verzoek.

    En misschien krijg ik wel helemaal geen antwoord meer ... Dat zou mij ook niets verbazen. Ze hebben mijn buurvrouw tegenover zich gehad. Die blijft hen stalken met telefoontjes en verhalen. Dus kozen ze de makkelijkste weg. Ik ben echt een stuk gematigder dan buuf. Echt woar. ;-)
  4. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Ja, goehoed :D

    Ik kwam thuis vanavond en heb voor het eerst wat bouwactiviteiten bij de buren gezien, nu mijn zij-ingang een feit is en de voltooiing nadert.

    In mijn brief aan hen had ik geschreven dat ze van mijn achterom wel een schuurtje kunnen maken misschien :haar: Vandaag zag ik dat het volgens mij ook echt een schuurtje gaat worden. Beter! Als die ruimte nu dan ook maar wel benut wordt na al die ellende.

    Hij heeft het flink hoog gemaakt zodat ik ze ook echt niet meer zie straks Smile

    Ik ga dit weekend weer verder met het snoeihout van de abrikozenboom invlechten in een zelfgemaakt hek voor mijn zij-ingang.

    De rust is weergekeerd.
  5. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Er ligt een brief van hen op de deurmat.
    Maar even zo geen zin neer in deze hele kwestie.

    Ik ben vandaag precies 20 jaar moeder, buur is lekker bezig met mijn achterom tot schuur maken (ik wil dat ook gewoon en bekijk dat met een glimlach), andere buur maakt ook een hoop herrie met zijn nieuwe schuur. De hele boel wordt opgepimpt achterom. Maar ik ga er even vandoor.

    Ik ga zoon ophalen van school en met hem lunchen aan zee, zodat ik de brief morgen wel open Smile

    Smile
  6. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Dank! Vandaag feest met leuke post ook die wel geopend is ;-)
  7. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    quote:
    Dit schreef Cato
    Zo, net dit hele verhaal even gelezen.
    Wat een gedoe zeg.

    En wat ben jij in je kracht gaan staan!!!!

    Ja, heel af en toe voelt dit niet zo

    Dan denk ik ... Verdikkeme, ze hebben hun zin toch gekregen. Maar wat heb ik eraan als ik aldoor sjacherijnige koppen zie met dat achterom,

    Zoon is nu aan het feesten met zijn vrienden. Dank voor de felicitaties! Dus toch de brief maar even opengemaakt.

    Als ik dit aan een jurist zou laten zien dan lacht die zich slap. U heeft geen recht meer op het recht van overpad naar uw schuur Smile

    Daarom wou ik het indertijd ook schriftelijk. Want had al zoiets verwacht. De grond is van de buren zeggen ze. En dat het hun spijt maar dat ze er verder niks van kunnen maken.

    Waar ik wel blij mee ben is de bevestiging van de zij-ingang, gezien de ontstane situatie.

    Ik vond het wat illegaal eigenlijk. Al hou ik die groenstrook ook bij als adoptant van de gemeente. Maar even zwart op wit is nu wel fijn.

    De rest laat ik schieten. Behalve een briefje terug van bedankt voor het antwoord, hoe vreemd ook, maar dat ik het maar laat gaan verder. Iemand gaat nu ook van mijn kant iets dichttimmeren. Zodat ik daar een afdakje krijg. Ik heb wel gezegd dat die zijn kop dan wel eerst even over de schutting moet steken voor overleg :7 Zoals het heurt

    Dat gaat wel goed. Dit weekend hoop ik het vlechtwerk klaar te hebben. Dan plaats ik daarvan een foto hier. Ik vind het leuk dat ik van iets negatiefs zoals het neerhalen van een prachtige boom, nog weer iets positiefs maak. Dat recyclen zit in mijn bloed ... Onder alle omstandigheden. Dus ja, ik blijf daarmee ook mooi in mijn kracht staan ;-)
  8. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    De knop is bij mij omgegaan toen ik die voordeur zo hard dichtsloeg bij het buitenzetten van mijn container via de woonkamer.

    Wat had ik een hekel aan mijzelf toen :achja:
    Gatverdamme. Liggen daar mensen te slapen vlak naast. Dit gaat van kwaad tot erger, dus STOP!
  9. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Ja, het moest kennelijk even. Ik had mij echt vrij rustig en beschaafd nog gehouden ... Maar er zat opgekropte woede die er toch nog uitmoest :D

    Dat is gelukt. Zij zijn heel afhankelijk van mijn lawaai verder. Dus het ergste is bovengehaald in mij ... Maar ik verlaagde me tot hetzelfde niveau. Dat was ze dus ook nog gelukt :achja:

    Wat een geneuzel allemaal over mijn achterom. Maar ja, je leert soms veel van onbenulligheden.

    En zij zijn verder zelf niet lawaaierig. Dus ik vond ondanks alles dat ze dit niet verdiend hadden ook nog :haha: Hij rijdt echt als een muis zo stil met zijn motor weg. Het is vooral mijn buurvrouw en haar nerveuze kuchje die "lawaai" maakt en de motor is van alles. Bij de buurmannen zag ik nog iets van mededogen in hun ogen, bij haar alleen maar agressie.
  10. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Ja, ik had het echt een stuk slechter kunnen treffen. Knap hoe jij dit doet, Cato.

    Ik woonde vroeger onder een heel druk gezin. Echt extreem lawaaierig en zij liep ook nog op hakken te trippelen op het laminaat

    Van dat laatste had ik iets kunnen zeggen, niet gedaan want ik zag haar niet op sloffen lopen zoals ik. Het was een gezin waar iedereen last van had. En met erge ruzies ook. Kinderen aan het huilen in de badkamer. Kasten die om werden gegooid. Verschrikkelijk! Dus die hakken mocht ze van mij aanhouden.

    Ze deden het niet expres. Dit met dat achterom was wel expres en gezeik. Ook dat ik een keer een plant net over mijn stoepje voor het huis had gezet. Was haar erf ook, maar staat gezellig zei ze. Toen woonde ik er nog maar net en dacht huh? Stoepen zijn van de gemeente hoor. Mijn tuin is 2x zo groot, ik heb de helft erbij gepakt toen bleek bij het kadaster dat de vorige buren een hek neer hadden gezet precies naast mijn huis, maar dat er nog een heel stuk "erf" bijhoorde Smile Niet aan haar kant. Waarschijnlijk ook jaloezie. Ze zei letterlijk ... Jij wilt steeds meer. Op zich had ze daar wel een beetje gelijk in :D

    Ik probeer haar te snappen reeds ... Maar mijn vorige buren waren geen zeikers. Ook al maakten ze veel meer lawaai. Ik kon meer van ze hebben. Met ieder conflict heb je er zelf ook schuld aan. Dat vind ik echt en zelfs in dit geval ook.

    Ik had nooit moeten beginnen over het iets breder maken van mijn achterom!!! Al bood ik aan zelf het werk te doen en het had ook makkelijk gekund nu ze aan het verbouwen zijn daar.

    Smile
    10 sep '16 - 10:28:31 / 10 sep '16 - 10:42:29
  11. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Dus ik ben ook een zeikert natuurlijk met mijn 10 cm extra te vragen zodat er ook een motor doorkan bijv. Of mijn kanofietskar.

    Verder is mijn abrikozenboom nu op. Ligt op het pad of zit in het hek van de zij-ingang.
    Half af maar ik kan er nu wel door met alles.
    En gaat op in de natuur. Niet makkelijk overheen te klimmen ook.

    En dan heb ik nog een zelfgemaakte tuindeur achterin die er nu voor de show staat en geen functie meer heeft. Maar die blijft symbolisch staan. Ik wil geen contact met een schutting van hun. Er zit een stukje tussenin van ongeveer 10 cm :D

    Smile
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  12. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    quote:
    Dit schreef Inge65
    10 cm maar? Jammer. Je had anders heel wat lege potten en zo achter die deur kunnen opslaan.

    Het loopt iets schuin naar binnen bij hen.
    Ik denk dat ik er wat zakken tuingrond in kwijt kan :7
Terug naar de lijst