Bizar verhaal ... iets voor de Rijdende Rechter

Bizar verhaal ... iets voor de Rijdende Rechter 

Onderwerp van Marnel

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Marnel zelf op 10 september 2016 om 17:54:04

Terug naar de lijst
  1. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    Graag advies van degenen die hier verstand van hebben :7

    Iets met achterom, recht van overpad, rare buren ...
    Haantjesgedrag en territoriumdriften
    en ik er tussenin ...

    Vanaf het begin getreiter door de buren met mijn achterom. Ik moest de deur in mijn tuin plaatsen ... Er zou nog een zijdeur komen voor henzelf (nooit gebeurd). De grond is eigenlijk van hun (de ene die dat zegt is huurder en ik ook ... Niets "is dus van ons", volgens mij). Zeer smal gangetje waar je amper doorheen kunt ... Maar ja, net verhuisd en geen zin in meteen ruzie met de buren. Ik heb nooit gedoe met buren gehad. Heb in een ghetto gewoond en kon met iedereen altijd door de bocht als het moest. En dat moest! Maar nu heb ik wel hele rare buren ... Enorm hanengedrag aldoor en uiteindelijk pik ik dat niet meer.
    Afdakjes die ze maken zodat het regenwater met bakken in mijn tuin valt. Zonder overleg. Ik heb maar dakgoten gemaakt zodat ik het regenwater opvang met regentonnen. Opgelost! Dat hadden ze wel anders kunnen treffen. Ik vind dat ik best heb meebewogen tot dusver. Schuttingen van hun die omvliegen, gestut aan mijn kant. Met de vraag wat ze er nog aan gingen doen. Goed gedaan, buuf ... niks dus. Ik heb met 5 bezemstelen een schutting gestut en het staat inderdaad nog ... Maar de andere buurman (heeft wel een koophuis) gaat een nieuwe schuur maken, aangrenzend aan mijn achterom. Dus ik vroeg of het gangetje dan meteen iets breder kon. Dat ik er amper langskan zo en ook niet met fiets of kano. Dit heb ik gevraagd toen beide buurmannen (de huurder en de koper) terplekke waren. De pleuris brak uit. Ik mocht blij zijn dat ik er langs mag lopen. Het gangetje is niet van mij. Recht van overpad. 3 stoeptegels en 90 cm. vinden zij. Laatst sprak de Rijdende Rechter uit ... Minimaal 1 tot 1.20, heb ik opgezocht. Maar de vraag is of het wel recht van overpad is ...
    Dus nu is mijn achterom eigenhandig dichtgetimmerd door de huurbuur. Politie heb ik er bij gehaald en dat het maar bekend is en "een zaak" wordt. Ik moet nu met mijn afvalcontainers door het huis heen en een heel blok omlopen om bij mijn schuurtje te komen. Recht achter "mijn" achteromgangetje die niet meer is sinds vandaag.

    Ik heb een hoekhuisje dat afwijkend is van andere hoekhuisjes. Die hebben geen achterom of niet officieel, geloof ik. Maar hebben hun schuurtjes naast hun huis. Ik pal achter mijn huis en vrijwel naast mijn achterom.
    Dus niet meer dan logisch dat ik een gangetje heb naar die schuur toch? Dat is er al 7 jaar, zolang ik hier woon. Daarvoor was er niets zeggen ze. Maar toen mijn huis leegstond hebben ze schuttingen opgetrokken.
    Omdat iedereen daar kwam kijken en ze niet wilden dat mensen door hun tuin liepen. Op zich al een vreemde situatie ... maar ze hebben dat gangetje toen dus wel zelf gecreeerd. Ik weet niet beter dan dat het gangetje er altijd al was.
    Maar er wordt mij aldoor weer gemeld dat het dus niet van mij is. Vandaag is het dichtgetimmerd door mijn buurman. Er staat een stuk schutting tegen mijn toegangsdeur aan nu en aan het eind van het gangetje is het dichtgetimmerd met wat planken :-)

    Ik plaats er even wat foto's bij ter illustratie. Heb alles vastgelegd. Meestal plaats ik mooie foto's van mijn tuin, maar dit is dus de achterkant. Schuurtje staat er ook op.
    Niet zo fraai en het ziet eruit als de tuinen van de buren, zonder planten. Er staan vijandige bordjes in hun tuinen met verboden toegang, artikel nr. zoveel ... etc.
    Twee parkeerautomaten uit het jaar 0 om het geheel een gezellige aanblik te geven. Het is een slag apart.

    Maar wel graag advies dus.
    Mijn eerste stap is de woningcorporatie, 2e de gemeente en de derde misschien wel de Rijdende Rechter.

    Foto's van Before and After en dat alles op 1 dag. Bah! Maar ook wel weer komisch toch? :D Hoe kinderachtig kan je zijn ...
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  2. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Ja, ik ben misselijk en met koppijn vandaag weer in bed gedoken.
    Gisteren (zaterdag) was de confrontatie, ben daarna nog gaan kanoen door Amsterdam, omdat dit op de planning stond
    Met asperienen mij daar doorhet gewoel heen gepeddeld ... zo van ... mij krijgen ze er niet onder, ik trek mijn plan voor vandaag

    Maar dit is mijn veilige haven ... ik ben een huismus van jewelste. Al heb ik geen eigen huis, ik huur. Dit is echt mijn home.
    Dus ik probeer rustig te blijven, ook gelukt vandaag ... Ik moet hier boven blijven staan.

    De afspraak was dat ik e.e.a. ook uit zou zoeken en het naar hen zou terugkoppelen.
    De buurman heeft aan mijn zoon gemeld dat hij de boel dicht gaat timmeren vandaag.
    Ik lag in bed op dat moment. Zoon zei ... wat is hier aan de hand? :D

    Had het gisteren niet meegekregen want was er niet.
    Dus hij heel beleefd antwoorden ... oh, ja ... ik snap het. Ik geef het door aan mijn moeder. De ziel ...

    Kort daarna was buur aan het timmeren, ik aan het foto's maken. Niemand zei iets. Dus ik meldde maar dat het overleg of de terugkoppeling nu dan maar is beeindigd zeker?

    Zijn vrouw zat er naast als een bok op de haverkist en zei dat zij hem dit heeft opgedragen vandaag. Hij mompelde nog iets met trillende handjes naar mij
    Heb nog gezegd dat dit niet verstandig is ... maar dat hij z'n gang maar gaat verder.

    Ik vind dit geen reclame voor hem namelijk. Het symboliseert e.e.a.
    Oh ja, zei ze nog ... je riep gisteren iets over de Rijdende Rechter. Daar doen wij niet aan mee.

    Okee zei ik. Dan wordt het een mededeling.

    Ik weet het niet hoor. Ze zijn zo overtuigd van hun gelijk Smile

    Als ik het niet win leg ik mij er bij neer. Maar dan moet een rechter wel de uitspraak doen en niet de buurtjes.
    De politie kon niks doen. Er werd niet gevochten. Nee, het is bekvechten inderdaad.
    Maar toch best heftig, dit.
  3. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Zij zeggen iets anders.

    Ik heb ooit al een kadastertekening opgevraagd. Dat was ivm iets anders en omdat zij altijd zo aan het zeiken waren over dat achterom heb ik daar ook even naar gekeken, maar was niet goed aangegeven. Net weer gezocht, maar even niet zo snel te vinden,

    Ja, nog wakker. Heb overdag geslapen. Vol energie nog.

    Net 2 A3's opgehangen in het donker met zaklantaarn.
    Op een trap geklommen en direct achter mijn tuindeur hebben zij een schutting gezet.

    Met houtlijm en een lange strijkkwast vanaf een trap opgehangen.

    Tekst:

    Ter info
    Dit was mijn achterom!

    De buurtjes aan uw rechterhand hebben het dichtgetimmerd

    Verboden toegang dus!?

    Bij de voordeur:
    Achterom is dichtgetimmerd door de buurtjes op nr 4

    Bij geen gehoor daar aanbellen?!

    ---

    Flauw misschien maar spread the news!

    Ik heb een achteromcultuur. Vrienden van zoon komen achterom. Sommige bekenden ook. Ben de helft van de tijd in die tuin. Hoor geen bel.

    Dus dan doe ik ook even iets :7 Ter info ;-)

    Damn! Ik mag ook best boos zijn ipv alleen maar rustig blijven. Mijn achterom gewoon dichttimmeren Smile

    Het zijn een stelletje idioten waar ik naast woon. Mijn laatste woorden waren ook tegen hen. Vergis je niet in mij .... Smile
    Met zo'n opgeheven vingertje ook nog

    Dan doe ik ook maar even zo. Er zijn best veel mensen hier die mij wel leuk en aardig vinden.
    Dus dan wordt er over gepraat en weet men er van. Verguizen wil ik ze.

    Maar ja ... Lost niks op, maar lucht wel op.

    Nu slapen.
  4. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Wat mij betreft komt heel OA hier langs Smile

    Net mijn vuilcontainer uit de tuin gehaald en met een donderend geraas voor hun huis gezet.

    Oorlog dan maar en ik hoop dat ze de politie bellen en hierover gaan klagen hogerop. Ik heb geen andere plek hiervoor dan in mijn tuin.
    En ga tot er geen andere oplossing is niet met dat ding door mijn huis heen om 'm buiten te zetten op donderdag.
  5. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Hij is lid van zo'n motorclub. Zo zit hij ook op dat ding. King of the road, maar hij is het niet.
    Afijn, het zit tegen zo'n aso clubje aan dan. Geen normale club in ieder geval. Tatoeages van onder tot boven.

    Dus ongevaarlijk is het niet met zijn achterban misschien als hij erover gaat praten in de club. Daarom heb ik de politie er ook bij gehaald. Dit moet bekend zijn. Maar ik laat mij er niet door afschrikken. Ik heb een hond en niet zo maar eentje :haar: Die verdedigt mij tot op het bot.

    Er was toch al veel agressie naar mij toe, afgelopen weekend, dus dit verandert er niet veel meer aan. Die container blijft daar staan of ik zet 'm in zijn portaal waar meer van die dingen staan. Maar daar woon ik niet. Hij veroorzaakt dit, dus dit was even de 3e actie nu. Zo meteen bellen met de woningcorporatie en foto's opsturen. Don't mess with me. Ik mess terug. Verder ga ik niks meer doen.

    Vannacht dacht ik ... Even knalhard mijn voordeur dichtgooien. Daar slapen ze naast. Maar dat doe ik dan net weer niet. Nooit gedaan ook. Veel rekening altijd met hun gehouden. Dat wil ik blijven doen, want ze hebben een rotwoninkje. Heel gehorig als ik niet wat oplet met lawaai maken.
  6. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    quote:
    Dit schreef Marlies
    Begrijp ik het goed dat jouw schuurtje dus niet aan jouw tuin grenst? Dat je dus eerst door de nietmeertuindeur moet, achterom door en dan bij je schuur bent?

    Zo te zien staan de groene schuttingen er al een poos en zijn de tegels van je achterom ook niet nieuw. Zou me verbazen als die tegels bij de koopbuurman horen(want dat is toch wat hij zegt?)

    Wat de huurbuurman er over te zeggen heeft ontgaat me.

    De koop buurman zit ook in het complot.
    Maar de huurbuurman heeft het dichtgetimmerd.

    Mijn schuurtje staat ook op de foto. Staat los van schuttingen en hun tuinen en achter mijn huis. Vlak achter mijn voorheen achterom (zie foto)

    Ik ga zo bellen met de woningbouw. Laat ze eerst nog even koffie drinken op de maandagmorgen. En dan pas dit horror verhaal :7

    En laat jullie weten hoe het is gegaan later op de dag

    Smile
  7. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    quote:
    Dit schreef SSimone
    Deze situatie zal voor jouw woning ook niet meer kloppen qua brandveiligheid. Kun je nog vluchten bij calamiteiten?

    Je zou reglementen hier over na kunnen zoeken op internet, of informeren bij brandweer en gemeente zelf.
    En dan de woningbouw vragen jouw vluchtwegen te garanderen.

    Dat heb ik ook tegen de politie gezegd gisteren

    Was een beetje een sukkel en ook een beetje dommig, sorry .. Maar hij verviel in wat vage opmerkingen waar ik niks mee kon verder. En dat zij hier niet over gaan, wat ik ook wel snap. Al had ik gevraagd of ze de buurman de blokkade wilden laten afbreken ... Ivm bijv de vluchtweg bij brand

    Hij zei dat hij ook geen uitgang had in zijn achtertuin. :draai:
    De agent die er naast stond was jonger en mocht niks zeggen geloof ik. Maar daar had ik meer mee. Knikte aldoor instemmend als ik iets zei.

    De politie is je beste vriend. Ik heb er niet te lang meer mee gepraat. Ze gingen ook naar de buren en heb gezegd dat ze daar een ander verhaal te horen zouden krijgen natuurlijk.

    Maar het ging mij vooral om de melding dat hier iets gaande is voor mijn veiligheid. En dat ik de registratie op kan vragen. Een officieel begin van "een zaak" ;-)

    Nu is mijn koffie op en later meer.
  8. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Al 2 mensen geweest van de Woningbouw

    Spoedgeval :D

    De eerste was aardig, maar een plaatsvervanger van de wijkmanager die op vakantie is.. Beetje mijn type, vond mijn tuin mooi etc. ;-)

    Zag hoe al mijn buren zich rondom ons verzamelden. Het kliekje dan die vlak om mij heenwoont al 30 jaar. Buuf vloog uit de bocht, het was nogal ordi. Uiteindelijk stond die man met mij alleen te praten en buuf achter de luxaflex. Die deed ze omhoog en ging met ellebogen op de vensterbank al gebarend staan kijken. Dat was na de buurtbijeenkomst en daarna ging het fout.

    Semi buurtmanager riep hulp in van het hoofdkantoor. Daar kwam een hittepetit op hoge hakken met veel flair onaangekondigd langs. Had al met buuf gesproken en meldde mij doodleuk dat het pad op de grond van buuf staat (buuf is huurder, motorman woont hier officieel niet geloof ik).

    Dame op hoge hakken vond het dus terecht dat alles was dichtgetimmerd. Niet te geloven! De semi wijkmanager vond eerst van niet, maar knikte ook vrolijk mee.

    Zij dacht deze kwestie even af te handelen in een uurtje. Had een manier van mij toespreken alsof ik de schuldige was. Mooi dan, zei ik. Dan ga ik naar de Rijdende Rechter. Want u kunt wel wijzen naar andere huisjes zonder achterom, maar die hebben daar hun schuur niet staan. Dus u accepteert het niet zei ze? Nee! Ik ga het laten uitzoeken. Hoe dat zit juridisch. Oh, zei ze ... Dan zoek ik het ook nog uit bij het kadaster. Wat zegt u mevrouw? Heeft u dat nog niet gedaan dan? En alleen naar de tekeningen van de Woningbouw gekeken? En het verhaal van buuf aangehoord. Dat is voor mij niet geldig. Er is misschien wel een fout gemaakt ooit. Ze bond wat in en gaat het beter uitzoeken nog. Tja, ging even wat te vlug met mij. Zo snel ben je niet van mij af zeg!
    Eerst je huiswerk doen. Maar dan goed. Ook raar dat je het pas goed uit gaat zoeken als ik dit niet maar zo accepteer.

    Ik heb geen boodschap aan historische verhalen.
    Ik kwam hier wonen met achterom en vraag mij af of dat zo maar ongedaan kan worden gemaakt. En of het sowieso allemaal wel klopt met dat pad dat niet van mij zou zijn.

    U hoort nog van ons ... Ik ga erachteraan zei ze. Dat wacht ik even af nu.
    Maar had er al rekening mee gehouden dat zo'n woningbouwclub hier snel vanaf wil.

    Ik moet zelf ook nog naar dat kadaster. Maar ook al staat het ook niet goed in het kadaster ... Dan nog geef ik het niet op.

    Ik blijf volgens mij gewoon recht van overpad houden. Misschien ook niet, maar opgeven ook niet. Stel dat ik uiteindelijk gelijk krijg. Dan wil ik ook nog ern schadeclaim wergens bederven woongenot :haar:

    Dat denk ik nu, maar misschien morgen niet meer. De tegenpartij is inmiddels de Woningbouwvereniging. Ik mag wel eens informeren naar goedkope juridische bijstand als de Rijdende Rechter dit niet doet, omdat daar volgens mij meerdere bewoners bij moeten zijn. Anders is het geen leuke tv
    29 aug '16 - 13:52:02 / 29 aug '16 - 14:02:40
  9. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Het maakt mij nu niet meer uit.

    Sfeer is toch al verziekt. O ja, die vuilnisbak nog. Daar deed eerste meneer wat moeilijker over dat ik die pal voor de buren heb gezet. Zij niet.

    Heb gezegd dat die vuilnisbak daar blijft staan totdat ze dit oplossen. Zij zou ook niet met een vuilnisbak door haar woonkamer gaan denk ik.
    Of ze dacht ... Ik ga niet meer in discussie met deze mevroi. :scheel:

    Hij staat er nog.

    Ik werk niet vandaag. Mijn vrije dag. Dit was het voorlopig.
    Triest gedoe allemaal maar ik gun het die mensen nu niet dat ik opgeef.

    Ga even naar het strand uitwaaien. Morgen weer over tot de orde van de werkdag.

    Smile
  10. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Maar ze willen schuttingtaal in dat programma. Tussen de woningbouw en mij gaat het heel saai worden.

    Al weet ik zeker als de Rijdende Rechter hier komt ... De buren hun hoofd over de schutting steken.
    Dat zal ik melden. Als er geen tegemoetkoming komt van de buren of de corporatie, ga ik als eerste wel de foto's opsturen naar dat programma.
    Dat hebben ze nog niet eerder zo meegemaakt misschien

    Ik kan niet alle vragen hier verder beantwoorden. Had om advies gevraagd en anders wordt het een dagtaak ;-) Het staat er allemaal wel in nu hier.

    Genoeg om advies te geven. Maar ik kom zelf ook een heel eind met stug volhouden. Ik ken een paar juristen die ik ook kan aanschieten later.

    Ik hou jullie wel op de hoogte van het verdere verloop.
  11. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    quote:
    Dit schreef Inge65
    Wat een drama. Heb je je originele huurcontract nog ergens? Staat daar misschien iets in?
    Of foto's van het begin, waarmee je kunt aantonen dat deze situatie al jaren zo is?

    O deze nog niet geschreven.

    Nee staat niets van in het huurcontract

    Ik maak veel foto's maar nooit van die lelijke schuttingen aan de achterkant. Maar dit is al bevestigd door de buren, dus geen punt meer. Ze weten dat het al ruim 7 jaar zo is.

    Dank allemaal nog voor het meedenken :-)
  12. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel

    Er zijn een hoop wetten, dat had ik al gezien

    Vandaag is er een aangetekende brief en ook mail gegaan naar de WBV dat ik geen mondelinge of telefonische mededelingen meer wil over deze kwestie maar alles op schrift :haar:

    Tot zover speel ik mijn eigen advocaatje nog even, maar morgen heb ik de beschikking over een aantal juristen voor advies.

    Ik heb in de brief ook een klacht staan over onzorgvuldig handelen van 1 van hun medewerkers. Van de afd. Klachten kreeg ik hier al een bevestiging van terug :D

    Laat mij maar schuiven. Ik ga door.
Terug naar de lijst