Brief van mijn ex.....

Brief van mijn ex..... 

Onderwerp van Jacqueline_69

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69
    Geloof maar dat ik dat allemaal uitgezocht heb. In het geval traliewerk staat hij (per ongeluk) in zijn recht. Al was het maar omdat er een afwijking van10% gedoogd wordt en het ding aan mijn kant 2,20 m is. Hij heeft al een deel van een zijgevel mogen verwijderen die hij per ongeluk op mijn muur gebouwd had en een rookafvoer van anderhalve meter die ik niet zo mooi vond. En ik heb net mijn derde bezwaarschrift over de omgevingsvergunning afgemaakt.
    Juridisch kan ik hem wel aan, dat is het probleem niet. Het probleem is dat het een wolf in schaapskleren is, die zich heel mooi kan voordoen en iedereen voor zich inneemt, maar je zonder met zijn ogen te knipperen een mes tussen je ribben duwt als hij dat nodig vindt.
    Ik vermoed dat hij met zijn nieuwe liefde in een fase belandt is waarin ze wel eens nee tegen hem zegt. Zolang hij de schone schijn wil ophouden reageert hij zich dan niet direct op haar af, maar op een ex, mij in dit geval. Been there, done that. De patronen zijn zo herkenbaar dat het bijna eng is.

    Nou ik geloof je Jacqueline. Ik heb je profiel nu ook eens bekeken en zie dat je juridisch onderlegt bent dus ik geloof zeker wel dat je het een en ander onderzocht hebt. Ik voel enorme onmacht.
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69

    Hij heeft zijn terras opgehoogd en dat wordt gebruikt als meetpunt. Omdat de tralies op zijn erf staan.


    Volgens mij klopt dit niet. Of dat moet ook in de plaatselijke verordening staan. Ik meen te hebben gelezen, bij mij althans in de gemeente, dat er altijd gemeten wordt vanuit de laagste zijde van een schutting.

    Ter illustratie:
    Mijn tuin ligt in 1 hoek hoger dan in de andere hoek en het pad achter de woningen loopt ook schuin naar beneden mee. Ik heb een deel van de tuin opgehoogd om een vlak terras te cre?ren. De schutting loopt echter wel schuin mee met het pad, omdat het verplicht is vanaf de laagste zijde de hoogte te meten. In mijn geval het pad dus. Ook al staat de schutting op mijn grond.

    Jij bent juridisch goed onderlegd. Ik zou dat dus ook nog even uitzoeken.

    En die klimop mag je dus gewoon laten staan blijkbaar, gezien jullie plaatselijke verordening. Kopietje ervan even terug mailen naar hem. Kopietje van zijn eerdere mail toevoegen waarin hij aangeeft dat hij per ongeluk de eerdere klimop heeft vernield. De rekening van de nieuwe vervangende klimop toevoegen met je rekeningnummer ter vergoeding van geleden schade en verzoeken het bedrag over te maken.

    En gelijktijdig verzoeken zijn tuin te onderhouden en alle planten terug te snoeien die nu jouw erfgrens over gaan met een foto van de situatie.
    Je zou overigens ook eens kunnen uitzoeken of er niet beschreven staat, hetzij in een plaatselijke verordening, hetzij als bepaling in jullie koopcontracten, dat een tuin onderhouden dient te worden en aangelegd moet zijn als siertuin en vrij van onkruid. Dan zou je hem hier ook nog op kunnen wijzen.

    Succes en veel sterkte ermee.
  3. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Toen ik gisteren mopperend en wel die k-klimop van de buren aan mijn kant van de schutting aan t elimineren was, moest ik aan dit draadje denken. Smile

    Wat je in jouw tuin zet is aan jou, maar je buren hoeven daar geen overlast van te ondervinden. Nu ontdekte ik dat mijn blauwe regen half in hun tuin woont dus wij staan quite, maar het is snel gedoe. Want als ik aan mijn kant iets te enthousiast terugsnoei kan dat weer effect hebben op hun kant..

    Nou vind ik alles beter dan zo n stalen vlechtwerk met stenen- veel lelijker kan niet.
  4. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    quote:
    Dit schreef Anke
    Toen ik gisteren mopperend en wel die k-klimop van de buren aan mijn kant van de schutting aan t elimineren was, moest ik aan dit draadje denken. Smile

    Wat je in jouw tuin zet is aan jou, maar je buren hoeven daar geen overlast van te ondervinden. Nu ontdekte ik dat mijn blauwe regen half in hun tuin woont dus wij staan quite, maar het is snel gedoe. Want als ik aan mijn kant iets te enthousiast terugsnoei kan dat weer effect hebben op hun kant..

    Nou vind ik alles beter dan zo n stalen vlechtwerk met stenen- veel lelijker kan niet.

    Mocht door jouw snoeiwerk hun plant kapot gaan kunnen zij jou daar aansprakelijk voor stellen en dien jij te vergoeden. Da's punt 1 en je staat het ook nog eens met tegenzin te doen, da's punt 2.
    Even goeie buur als je even aanbeld en overlegd wanneer hij/zij komt snoeien.
  5. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Geldt dat ook voor het blad van hun boom in mijn tuin?
  6. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    quote:
    Dit schreef Anke
    Geldt dat ook voor het blad van hun boom in mijn tuin?

    Ik denk niet voor 3 blaadjes en is denkelijk ook afhankelijk hoever de boom van de erfggrens afstaat. Het opruimen moet je denk ik wel zelf doen maar kan buur er wel op aanspreken.
    Mijn buur had dennenbomen in haar tuin, leuk maar de naalden verzuurden wel helemaal mijn vijver. Zij vond dat ik maar de overhangende takken moest weghalen(!) geluk bij ongeluk ging ze naar verzorgingshuis en nieuwe bewoners vonden dat dennenbos vreselijk.
    Andere buur had een prachtige boom, middenop z'n tuin. Prachtig in het voorjaar met bloemen erin maar die vielen/waaiden er in eens af en hadden wij een tapijt aan bloembladen. Vervelend, vond hij ook en bracht ieder jaar een "leuke fles wijn" voor de overlast. We hadden het dan effe over die kutboom" maar ach, ik moest toch al vegen dus die paar blaadjes van hem maakte dan toch niet uit.
    Het is maar hoe je het benader denk ik.
  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Ik heb een hele grote vlinderstruik,,
    En we hebben afgesproken mochten de takken zo ver komen
    dat de buren er last van hebben knippen ze het eraf,,
  8. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Ik heb een hele grote vlinderstruik,,
    En we hebben afgesproken mochten de takken zo ver komen
    dat de buren er last van hebben knippen ze het eraf,,

    Handig voor jouw. Maar niet boos worden als buur op gegeven moment zegt:" ik heb er geen zin meer in, doe het nu zelf maar!" Want vaak vind men zo'n buur ineens geen aardige buur meer.
  9. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Ik heb een hele grote vlinderstruik,,
    En we hebben afgesproken mochten de takken zo ver komen
    dat de buren er last van hebben knippen ze het eraf,,


    Ik heb een Catalpa tegen mijn linkerschutting en eentje tegen mijn rechterschutting. Het zijn dure bomen die er al stonden toen ik er kwam wonen.

    Ik vind ze erg mooi en heb ook tegen de buren gezegd dat ik ze zou snoeien (ik snoei ze sowieso 1x per jaar) als ze er last van hebben. Desondanks hebben mijn linkerburen de Catalpa zelf gesnoeid, zonder overleg met mij. Ik vind dat nogal a-sociaal.
  10. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef EDDEPED

    Handig voor jouw. Maar niet boos worden als buur op gegeven moment zegt:" ik heb er geen zin meer in, doe het nu zelf maar!" Want vaak vind men zo'n buur ineens geen aardige buur meer.



    Geel last van hier,,
  11. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef Mariska2


    Ik heb een Catalpa tegen mijn linkerschutting en eentje tegen mijn rechterschutting. Het zijn dure bomen die er al stonden toen ik er kwam wonen.

    Ik vind ze erg mooi en heb ook tegen de buren gezegd dat ik ze zou snoeien (ik snoei ze sowieso 1x per jaar) als ze er last van hebben. Desondanks hebben mijn linkerburen de Catalpa zelf gesnoeid, zonder overleg met mij. Ik vind dat nogal a-sociaal.



    Precies moet wel in overleg gaan,,

    Voor heb ik hele grote hortensia;s daar snoeien ze ook mocht het te gek worden aan hun kant,,
  12. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Ik heb heel veel last van de coniferen van de achterburen, dingen zijn 5 meter hoog. Op de erfgrens heb ik een schutting gezet. De coniferen hangen als een dak over de schutting een meter of 2 in mijn tuin.
    De achterburen weigeren om er iets aan te doen, ik heb ze al diverse keren aangesproken.
Terug naar de lijst