Brief van mijn ex.....

Brief van mijn ex..... 

Onderwerp van Jacqueline_69

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef cool_lizz
    Gelukkig kun je erom lachen.
    Ik vind de verschillende reacties tav jouw takje klimop mbt de stalen/ stenen constructie van de buurman ook verbazingwekkend.
    De schutting zou scheefgetrokken worden, het is nooit meer uit te roeien...
    Smile
    En dat tegen het licht van alle misere die buurman berokkend heeft.
    Ik denk aan een schoorsteen op zijn dak, toevallig ergens in de buurt van jouw raam, een vage lap die vanaf zijn dak over jouw erfgrens hangt, het stuk grond dat jij mocht inleveren zodat jouw tuin halveerde... en dat zijn dan nog de dingen die ik me herinner, ik heb ws ook wel wat gemist....sorry hoor, het werd eens tijd dat buurman zijn stalen constructie omviel. Ter plekke, over zijn ....


    Hoezo verbazingwekkend? Smile

    Dit is de 1e keer dat ik lees dat Jacqueline een nare ex heeft.
    Ik lees niet alles op OA en volg ook niet iedereen.

    Mijn reactie dat ik me voor kan stellen dat de ex-buurman niet blij is met de klimop is dus enkel gebaseerd op het 1e bericht in dit draadje.

    Gaandeweg begreep ik dat er meer/langer iets speelt.
  2. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    Hmmm dit zegt het juridisch loket over wat jij wel en niet mag aan jouw kant van de schutting.

    >>LINK<<

    Als ik zo de foto van boven zien en er van uitga dat jouw houten scherm aan de achterkant 1.80 meter is lijkt de nieuwe schutting van de buurman wel >2 meter. Smile

    Is daar wel een vergunning voor afgegeven?

  3. quote:
    Dit schreef Rittenburg
    Hmmm dit zegt het juridisch loket over wat jij wel en niet mag aan jouw kant van de schutting.

    >>LINK<<

    Als ik zo de foto van boven zien en er van uitga dat jouw houten scherm aan de achterkant 1.80 meter is lijkt de nieuwe schutting van de buurman wel >2 meter. Smile

    Is daar wel een vergunning voor afgegeven?

    Hij heeft zijn terras opgehoogd en dat wordt gebruikt als meetpunt. Omdat de tralies op zijn erf staan.
  4. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    Nou, maar goed dan dat hij zijn terras niet een meter heeft opgehoogd....
  5. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz
    quote:
    Dit schreef Geanna


    Hoezo verbazingwekkend? Smile

    Dit is de 1e keer dat ik lees dat Jacqueline een nare ex heeft.
    Ik lees niet alles op OA en volg ook niet iedereen.

    Mijn reactie dat ik me voor kan stellen dat de ex-buurman niet blij is met de klimop is dus enkel gebaseerd op het 1e bericht in dit draadje.

    Gaandeweg begreep ik dat er meer/langer iets speelt.

    Ok?..verbazingwekkend is inderdaad ook niet het juiste woord... ik was zelf verbaasd, en schreef vanuit wat ik al wist.
  6. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69

    Hij heeft zijn terras opgehoogd en dat wordt gebruikt als meetpunt. Omdat de tralies op zijn erf staan.


    Dat wordt niet gebruikt als meetpunt, maar de gemiddelde grondhoogte van de gehele straat/wijk heb ik begrepen van bouwen en wonen gemeente hier. Anders hoogt iemand zijn tuin op en kan hij net zo hoog bouwen als hij maar wil.
  7. samsam
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van samsam
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69

    Hij heeft zijn terras opgehoogd en dat wordt gebruikt als meetpunt. Omdat de tralies op zijn erf staan.


    Dat wordt niet gebruikt als meetpunt, maar de gemiddelde grondhoogte van de gehele straat/wijk heb ik begrepen van bouwen en wonen gemeente hier. Anders hoogt iemand zijn tuin op en kan hij net zo hoog bouwen als hij maar wil.
  8. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef samsam


    Dat wordt niet gebruikt als meetpunt, maar de gemiddelde grondhoogte van de gehele straat/wijk heb ik begrepen van bouwen en wonen gemeente hier. Anders hoogt iemand zijn tuin op en kan hij net zo hoog bouwen als hij maar wil.


    Nou Jacqueline dat biedt ook nog perspectieven Smile
  9. EDDEPED
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EDDEPED
    quote:
    Dit schreef samsam


    Dat wordt niet gebruikt als meetpunt, maar de gemiddelde grondhoogte van de gehele straat/wijk heb ik begrepen van bouwen en wonen gemeente hier. Anders hoogt iemand zijn tuin op en kan hij net zo hoog bouwen als hij maar wil.

    Dit vind ik heel logisch klinken.
    Dus gelijk bezwaar maken, niet via zo'n lullig bericht maar zakelijk, via brief. Termijn in vastzetten dat schutting word verlaagd en anders neem je stappen, uiteraard stel je hem verantwoordelijk voor alle kosten.

  10. Geloof maar dat ik dat allemaal uitgezocht heb. In het geval traliewerk staat hij (per ongeluk) in zijn recht. Al was het maar omdat er een afwijking van10% gedoogd wordt en het ding aan mijn kant 2,20 m is. Hij heeft al een deel van een zijgevel mogen verwijderen die hij per ongeluk op mijn muur gebouwd had en een rookafvoer van anderhalve meter die ik niet zo mooi vond. En ik heb net mijn derde bezwaarschrift over de omgevingsvergunning afgemaakt.
    Juridisch kan ik hem wel aan, dat is het probleem niet. Het probleem is dat het een wolf in schaapskleren is, die zich heel mooi kan voordoen en iedereen voor zich inneemt, maar je zonder met zijn ogen te knipperen een mes tussen je ribben duwt als hij dat nodig vindt.
    Ik vermoed dat hij met zijn nieuwe liefde in een fase belandt is waarin ze wel eens nee tegen hem zegt. Zolang hij de schone schijn wil ophouden reageert hij zich dan niet direct op haar af, maar op een ex, mij in dit geval. Been there, done that. De patronen zijn zo herkenbaar dat het bijna eng is.
    Plaatje
  11. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Het is ook eng
    Smile
    Smile
  12. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Salome



    Ja zeg, dan moet ik over mijn schutting heen hangen en in zijn tuin gaan staan, nee hangen snoeien.
    Wat aan zijn kant hangt, is volgens mij gewoon zijn verantwoordelijkheid hoor.


    Nee dat is niet zo. Ed heeft gelijk. Jij moet en bent zelfs verplicht dit aan de kant van de buurman te snoeien. De buurman dient je hiervoor wel normale toegang tot zijn tuin te geven. Even in overleg gaan dus en vragen wanneer je in zijn tuin kan om jouw klimop terug te snoeien en het afval ervan op te ruimen.
Terug naar de lijst