Brief van mijn ex.....

Brief van mijn ex..... 

Onderwerp van Jacqueline_69

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Jacquelien
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacquelien
    Ik zou de klimop in een mooie brede slanke pot zetten en verder op die plek laten staan. Dan kan er niks gaan woekeren en krijg jij een mooie groene muur. En mocht ik al een berichtje sturen dan wordt het in de trant van: jee ik dacht nadat jij de oude per ongeluk eruit gehaald had (weet je nog van toen en toen je berichtje) laat ik er een nieuwe neer zetten. Ik merk alleen aan je dat je het wrsch vervelend vind dat deze ondergronds gaat woekeren...daarom heb ik de klimop in een mooie pot gezet.


    Smile
  2. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef EDDEPED
    Precies. en hij mag het geeneens snoeien want hij mag niet aan andermans spullen komen, nee ook niet als het de erfgrens over gaat. hij kan jou dan wel verzoeken om je planten, struiken, bomen te snoeien en hij moet jou dan zelfs gelegenheid geven op zijn grond zodat jij zelf je groen kan onderhouden. Doet hij het toch zelf en gaat de boel dood of kapot dan kan je hem daar aansprakelijk voor stellen en om schadevergoeding vragen.

    Nu sla je door: wat overhangt mag je altijd snoeien.
  3. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    Mijn achterbuurman heeft voor het zoveelste jaar op rij mijn wingerd vergiftigd. Omdat ik die aan zijn kant van de schutting niet terugsnoeiSmile
    Die wingerd had ik al een paar jaar voordat hij er kwam wonen geplant en die was mijn trots. Nu vlak voordat ie mooi rood gaat worden is ie verschrompeld en bruin.
    Wat ik ermee wil zeggen: uitzicht op een erfafscheiding is ook zonder dreigend exengedoe al best belangrijk. Merk ik. Smile
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik heb niet het hele draadje gelezen dus misschien schrijf ik iets wat een ander al geschreven heeft.
    Hij heeft eerst jouwklimop per ongeluk kapot gemaakt en nu klaagt hij dat jij een nieuwe plant en op de manier waarop is zo kleinzielig. Wat een sneue man is het, het had mijn ex kunnen zijn.
    Formeel gezien zal hij wel gelijk hebben en ja een klimop is lastig weg te krijgen of je moet kleine cultivars hebben die vallen wat mee.
    Wat triest dat hij zo communiceert en natuurlijk ga je niet voor zoiets verhuizen. Ik snap je verdriet daarover helemaal.
    Ik zou de klimop weg halen en iets anders neerzetten
    Bv Clematis of kamperfoelie, laatste is iets groenblijvend en.hem een.zakelijke mail sturen dat aangezien hij jouw klimop eerder door hem beschadigd is je iets passends ervoor in de plaats zet
  5. hanss51
    @nd3rs

    Toon alleen de berichten van hanss51
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Ik heb niet het hele draadje gelezen dus misschien schrijf ik iets wat een ander al geschreven heeft.
    Hij heeft eerst jouwklimop per ongeluk kapot gemaakt en nu klaagt hij dat jij een nieuwe plant en op de manier waarop is zo kleinzielig. Wat een sneue man is het, het had mijn ex kunnen zijn.
    Formeel gezien zal hij wel gelijk hebben en ja een klimop is lastig weg te krijgen of je moet kleine cultivars hebben die vallen wat mee.
    Wat triest dat hij zo communiceert en natuurlijk ga je niet voor zoiets verhuizen. Ik snap je verdriet daarover helemaal.
    Ik zou de klimop weg halen en iets anders neerzetten
    Bv Clematis of kamperfoelie, laatste is iets groenblijvend en.hem een.zakelijke mail sturen dat aangezien hij jouw klimop eerder door hem beschadigd is je iets passends ervoor in de plaats zet


    Met een rekening erbij ivm de vervangingskosten van door hem vernielde eerdere aanplant.
  6. Renate1971
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Renate1971
    Wat ik me afvraag.... hij zegt dat de schutting op zijn erf staat. Maar staat deze dan meer dan 50 cm van de erfgrens? Als hij op de erfgrens staat is de schutting automatisch eigendom van jullie beiden. Dan mag je deze opleuken aan jou kant. Misschien moet je dan voor een andere plant kiezen dan klimop. Dat wel dan.

  7. Wat ik nou toch lees in de Algemene Plaatselijke Verordening van onze gemeente....

    Artikel 4:12g Afstand tot de erfgrenslijn

    De afstand als bedoeld in artikel 5:42 Burgerlijk Wetboek wordt vastgesteld op 0,5 meter voor bomen en op nihil voor heggen en heesters.

    Nou ja zeg. Dreigen en dan ook nog de wet niet kennen. Heb ik hem toch weer overschat.
  8. Floeps
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Floeps
    "Passie" bloem ?
    Smile
  9. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69
    Wat ik nou toch lees in de Algemene Plaatselijke Verordening van onze gemeente....

    Artikel 4:12g Afstand tot de erfgrenslijn

    De afstand als bedoeld in artikel 5:42 Burgerlijk Wetboek wordt vastgesteld op 0,5 meter voor bomen en op nihil voor heggen en heesters.

    Nou ja zeg. Dreigen en dan ook nog de wet niet kennen. Heb ik hem toch weer overschat.


    kopie maken van het artikel en terugsturen.......
    Of klimop weghalen (is nl inderdaad een verwoester voor die vreselijke stenen muur) en een mooi akanoubia of passiebloem plaatsen
  10. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef Jacqueline_69
    Wat ik nou toch lees in de Algemene Plaatselijke Verordening van onze gemeente....

    Artikel 4:12g Afstand tot de erfgrenslijn

    De afstand als bedoeld in artikel 5:42 Burgerlijk Wetboek wordt vastgesteld op 0,5 meter voor bomen en op nihil voor heggen en heesters.

    Nou ja zeg. Dreigen en dan ook nog de wet niet kennen. Heb ik hem toch weer overschat.


    Ff uitleggen wat het woord nihil inhoudt

    Pfffff Jacqueline wat is het toch een zakkenwasser h??
    Had ie je weer lekker op de kast Smile

  11. quote:
    Dit schreef Dianaa


    Ff uitleggen wat het woord nihil inhoudt

    Pfffff Jacqueline wat is het toch een zakkenwasser h??
    Had ie je weer lekker op de kast Smile

    Yep. Ik blijf hem slimmer inschatten dan ie is. Schijnt normaal te zijn bij mannen met deze gedragskenmerken. Ik vind het wel grappig dat veel mensen zo bezorgd zijn over de negatieve invloed van mijn mijn klimopje op de schoonheid en kwaliteit van zijn traliehek en tuin. Dit is een sfeerportret van zijn voortuin:
    Plaatje
  12. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    Wat zie ik daar rechtsonder in zijn tuin?

    KLIMOP over jouw erfgrens heen!!!
Terug naar de lijst