Aanrijding gehad, niet eens met tegenpartij, wat te doen.

Aanrijding gehad, niet eens met tegenpartij, wat te doen. 

Onderwerp van Madam_Mikmak

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Als de schade niet overeenkomt met hun verhaal vallen ze vanzelf door de mand.
  2. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    Wat een rukverhaal is dit.

    Hoe voel je je dat ze aan de deur stonden? Kwamen ze bedreigend over? Ik zou mezelf niet tof voelen zeg...Smile
  3. Dartelin
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dartelin
    Hij kan in ieder geval nog lopen met zijn rug en nek, en voor de rest een zuur gevalletje idd.
  4. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Goed dat je niet getekend hebt
    Weet je zeker dat je dagwaarde krijgt?
    Veel verzekeraars bieden marktwaarde of aanschafwaarde voor een bepaalde periode
  5. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dianaa
    Goed dat je niet getekend hebt
    Weet je zeker dat je dagwaarde krijgt?
    Veel verzekeraars bieden marktwaarde of aanschafwaarde voor een bepaalde periode


    Fff voor het (mijn) goede begrip.. met een ondertekening van het SAF erken je toch niet direct aansprakelijkheid? Je tekent voor het juist en naar waarheid invullen van de op jou betrekking hebben zijnde gegevens, toch?. De schuldvraag is een aparte vraag welke je onbeantwoord laat.
  6. Moi76
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Moi76
    Goed dat je niet hebt getekend. Vul gewoon een eigen formulier in. Maak een eigen schets. Tevens als je foto's heb meesturen. Zijn er getuigen?

    Je kan ook nu alsnog foto's maken om jouw verhaal te onderbouwen.

    Grote kans dat het bij onduidelijkheid een gevalletje eigen schade zal kunnen worden. Het feit dat ze bij jou aan de deur komen, zal ik iig melden bij de politie als jij je hierdoor onprettig voelt.

    Sterkte!
  7. robbyrood
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van robbyrood
    Even op dat totalloss verhaal in te gaan... wat is de schade, is de auto niet meer rijdbaar?
    Wellicht dat de schade op andere manieren met andere middelen wel is op te lossen en geld krijgt met behoud van wrak...?
    Ben benieuwd..soms lijkt iets heeel erg en is het best wel goedkoop te fixen, hoef je ook niet meteen een andere te kopen..
    foto's zouden leuk zijn.
  8. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef robbyrood
    Even op dat totalloss verhaal in te gaan... wat is de schade, is de auto niet meer rijdbaar?
    Wellicht dat de schade op andere manieren met andere middelen wel is op te lossen en geld krijgt met behoud van wrak...?
    Ben benieuwd..soms lijkt iets heeel erg en is het best wel goedkoop te fixen, hoef je ook niet meteen een andere te kopen..
    foto's zouden leuk zijn.


    Ik heb nog 4 jaar rondgereden in een auto die voor de verzekering Total loss was maar technisch prima. Uiteindelijk zelfs nog verkocht voor ? 2000,-

    Laat je dus goed informeren over inderdaad behoud van het "wrak". Je krijgt dan het verschil tussen dagwaarde en restwaarde.
  9. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef SFR


    Fff voor het (mijn) goede begrip.. met een ondertekening van het SAF erken je toch niet direct aansprakelijkheid? Je tekent voor het juist en naar waarheid invullen van de op jou betrekking hebben zijnde gegevens, toch?. De schuldvraag is een aparte vraag welke je onbeantwoord laat.


    Daarmee geef je aan dat je het eens bent met zoals het doet voorkomen op het schadeformulier
    Wat uit het schadeformulier blijkt is meestal bepalend voor de schuldvraag
    Aansprakelijkheid wordt door verzekeraar getoetst aan de hand van wetgeving

    Je kan zelfs aansprakelijkheid erkennen
    Maar dat wil niet zeggen dat je het bent
  10. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef robbyrood
    Even op dat totalloss verhaal in te gaan... wat is de schade, is de auto niet meer rijdbaar?
    Wellicht dat de schade op andere manieren met andere middelen wel is op te lossen en geld krijgt met behoud van wrak...?
    Ben benieuwd..soms lijkt iets heeel erg en is het best wel goedkoop te fixen, hoef je ook niet meteen een andere te kopen..
    foto's zouden leuk zijn.



    De schade is meer dan 3500 euro. De inruilwaarde van de auto is ongeveer 2000 en dus is hij economisch total loss. De verzekering gaat dit niet repareren. En ik denk dat de auto het ook niet meer waard is, er zaten een aantal flinke reparaties aan te komen zo rond de 800 euro en dat gebeurt zowel elk jaar en dat is voor een auto van 13 jaar echt wel veel. Ik heb al voor ruim 4000 aan reparaties in de afgelopen 6 jaar ...

    Foto's hier plaatsen lukt me even niet, ben er te moe voor maar de hele bumper is kapot, de beugel er achter is op 3 plekken ingedeukt en het motorblok is een aantal centimeters naar achteren geschoven. Wiel staat klem, koeling is kapot en motorkap is ook beschadigd..

    Als ik kijk op internet dan is de waarde bij total loss 3100.

    ben benieuwd waar ze uiteindelijk op uit gaan komen.

    Heb vanmiddag de gok genomen en een andere auto gekocht. Ik heb er nou eenmaal 1 nodig voor mijn werk. Citroen C1 uit 2009. Ga er aub leeftijd en kilometers flink op vooruit..
  11. ------------
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ------------
    quote:
    Dit schreef Madam_Mikmak


    Foto's hier plaatsen lukt me even niet, ben er te moe voor maar de hele bumper is kapot, de beugel er achter is op 3 plekken ingedeukt en het motorblok is een aantal centimeters naar achteren geschoven. Wiel staat klem, koeling is kapot en motorkap is ook beschadigd..



    Ja, dat is teveel (technische) schade om even op te lappen. Vooral motorblok verschuiving betekent dat de auto recht getrokken moet worden. Was het alleen bumper, spatscherm en verlichting bijvoorbeeld was het wel te doen.

    Succes met je andere auto. Smile
  12. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef SFR


    Fff voor het (mijn) goede begrip.. met een ondertekening van het SAF erken je toch niet direct aansprakelijkheid? Je tekent voor het juist en naar waarheid invullen van de op jou betrekking hebben zijnde gegevens, toch?. De schuldvraag is een aparte vraag welke je onbeantwoord laat.


    Met ondertekenen teken je voor de juistheid van alle gegevens. Inclusief schets van de situatie en de schuldvraag, want die moet je nl aankruisen.
Terug naar de lijst