Aanrijding gehad, niet eens met tegenpartij, wat te doen.

Aanrijding gehad, niet eens met tegenpartij, wat te doen. 

Onderwerp van Madam_Mikmak

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Madam_Mikmak



    De schade is meer dan 3500 euro. De inruilwaarde van de auto is ongeveer 2000 en dus is hij economisch total loss. De verzekering gaat dit niet repareren.


    Was je dan nog casco verzekert dan?

    quote:
    Dit schreef Madam_Mikmak

    En ik denk dat de auto het ook niet meer waard is, er zaten een aantal flinke reparaties aan te komen zo rond de 800 euro en dat gebeurt zowel elk jaar en dat is voor een auto van 13 jaar echt wel veel.


    Mwah, hangt er vanaf hoeveel kilometers je rijdt en welke slijtage dingen er zijn.. ?n waar je het laat repareren (arbeidstijd en ? tarief).
    Autorijden kost nu eenmaal geld.. Smile


    quote:
    Dit schreef Madam_Mikmak

    Ik heb al voor ruim 4000 aan reparaties in de afgelopen 6 jaar ...


    .. en hoeveel kilometers heb je ervoor verreden?
    Nog geen 600 euro per jaar.. is heel niet slecht voor een niet geheel nieuwe auto waar gewoon elk jaarbeurtje wel iets extra's aan moet gebeuren. Vind ik.


    quote:
    Dit schreef Madam_Mikmak

    Citroen C1 uit 2009. Ga er aub leeftijd en kilometers flink op vooruit..

    (..).


    Netjes. Is ie waterdicht?
    >>LINK<<

    Smile
  2. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak

    quote:
    Dit schreef SFR


    Was je dan nog casco verzekert dan?



    Mwah, hangt er vanaf hoeveel kilometers je rijdt en welke slijtage dingen er zijn.. ?n waar je het laat repareren (arbeidstijd en ? tarief).
    Autorijden kost nu eenmaal geld.. Smile




    .. en hoeveel kilometers heb je ervoor verreden?
    Nog geen 600 euro per jaar.. is heel niet slecht voor een niet geheel nieuwe auto waar gewoon elk jaarbeurtje wel iets extra's aan moet gebeuren. Vind ik.




    Netjes. Is ie waterdicht?
    >>LINK<<

    Smile



    Die 4000 is reparaties en geen onderhoud met beurten. Die komen er nog bovenop. Stabilisatiebalken verrot, alle veringen moeten vernieuwen, klok van de richtingaanwijzer nu weer kapot. En dan de prijs van een gemiddelde beurt ook nog eens rond de 600.
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef SFR


    ....

    Mwah, hangt er vanaf hoeveel kilometers je rijdt en welke slijtage dingen er zijn.. ?n waar je het laat repareren (arbeidstijd en ? tarief).
    Autorijden kost nu eenmaal geld.. Smile

    .. en hoeveel kilometers heb je ervoor verreden?
    Nog geen 600 euro per jaar.. is heel niet slecht voor een niet geheel nieuwe auto waar gewoon elk jaarbeurtje wel iets extra's aan moet gebeuren. Vind ik

    ....


    Natuurlijk kost een auto geld, maar nou ook niet zoveel als jij schetst. Ligt namelijk helemaal aan het merk en type dat je rijdt. Ter illustratie: ik rijd een Suzuki Ignis uit 2001. 15 jaar oud dus. De auto wordt elk jaar door een offici?le Suzuki-dealer onderhouden. Ik bezit de auto sinds 2008. Tot 2014 reed ik zo'n 30.000 km per jaar. Sinds 2014 nog zo'n 10.000 km per jaar. Onderhoud en apk kosten, inclusief benodigde reparaties en eventuele Michelinbanden, meestal rond de ? 250 tot zo'n ? 450. Als er echt veel moet gebeuren kom ik misschien op ? 500/550. Dat is een uitzondering., dat 1 keer is voorgekomen.

    Overigens reed ik voor de Suzuki meerdere Volvo Stations. Onderhoud via dealer plus kosten lagen meestal rond de 1000 tot 1400 euro per jaar. Maar dat is dan ook een heel ander kaliber auto.

    Dus ik weet niet wat jouw referentiekader is maar het is in ieder geval niet echt doorsnee danwel gemiddeld.
  4. robbyrood
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van robbyrood
    Economisch totalloss op basis van nieuwe onderdelen is makkelijk, maar er wordt steeds meer met 2e hands delen gerekend en is een auto die er niet goed meer uit ziet met een paar delen van een sloop wagen zo weer op te lappen.
    De 2e hands auto markt floreerd op deze besluiten om maar af te schuiven...
    En die andere wagen was ook niet gratis..
    Citroen C1 staat gelijk aan een Toyota Aygo. calculeer maar een koppeling vervangen in na 60.000km...
  5. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef Madam_Mikmak
    Ik heb gisteren een aanrijding gehad met een andere auto en beide auto's hebben schade. De tegenpartij heeft het schadeformulier ingevuld en een schets gemaakt van het ongeval maar ik ben het daar absoluut niet mee eens. technisch is ook te bewijzen dat het niet zo kan zijn gegaan. Maar ik ga liever niet met de tegenpartij in discussie want dat kon dan nog wel eens vervelend aflopen denk ik. ( de tegenpartij trommelde binnen 20 min 6 mensen op na het ongeval die nogal intimiderend richting mij waren)
    ik ben verzekerd bij de HEMA en dat is allemaal goed geregeld maar ik kan hun dus niet bellen voor advies wat ik nu moet doen met het schadeformulier. Omdat het allemaal per mail gaat kan het 5 dagen duren voordat ik antwoord krijg...

    Weet iemand hier of er 2 schadeformulieren kunnen worden ingeleverd of hoe ik het anders moet doen.


    Heb ik in januari gehad heel gedoe nu net afgelopen vrijdag bericht we moeten beidde de schade betalen zij reden achterop en toch g ik in schade vrije jaren erop achteruit. Ik moet nog bezwaar maken maar het is een heel gedoe
  6. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef ikke71


    Heb ik in januari gehad heel gedoe nu net afgelopen vrijdag bericht we moeten beidde de schade betalen zij reden achterop en toch g ik in schade vrije jaren erop achteruit. Ik moet nog bezwaar maken maar het is een heel gedoe


    Waarom ben jij mede schuldig dan?
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Waarom ben jij mede schuldig dan?


    Vraag ik me ook af. Misschien is Ikke daardoor tegen een voorganger of iets anders aangereden?
  8. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Vraag ik me ook af. Misschien is Ikke daardoor tegen een voorganger of iets anders aangereden?


    Wat een probleem kan zijn: aantoonbaarheid
    Dat wat uit schadeformulier, getuigenverklaringen blijkt.. komt niet altijd overeen met hoe het werkelijk was
  9. Bericht van Madam_Mikmak is op 09-10-2016 om 23:41:21 uur verwijderd door Madam_Mikmak.

    Reden: foutje

     
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Waarom ben jij mede schuldig dan?


    Plotseling voor overstekende eendjes geremd?
  11. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Waarom ben jij mede schuldig dan?


    De tegenpartij zegt dat ik achteruit reed. Ik stond stil op parkeer terrein wachtend op auto die parkeerplaats afreed. Hun reden achterop gun woord tegen de mijne ik had getuige en hun opeens ook duurde ook erg lang tot ze eruit waren. Nu ga ik bezwaar maken of dat effect heeft en welke schade ik precies moet betalen of ik ben al risk waarschijnlijk alleen in treden achteruit maar dat is dan ook een flinke strop
  12. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef ikke71


    De tegenpartij zegt dat ik achteruit reed. Ik stond stil op parkeer terrein wachtend op auto die parkeerplaats afreed. Hun reden achterop gun woord tegen de mijne ik had getuige en hun opeens ook duurde ook erg lang tot ze eruit waren. Nu ga ik bezwaar maken of dat effect heeft en welke schade ik precies moet betalen of ik ben al risk waarschijnlijk alleen in treden achteruit maar dat is dan ook een flinke strop


    Ai, dat zijn de vervelende inderdaad. Meestal is dan 50/50 omdat de maatschappijen de waarheid niet kunnen achterhalen.. hoe onterecht ook soms.
Terug naar de lijst