Klussen.. een hoofdbreker of op te lossen

Klussen.. een hoofdbreker of op te lossen 

Onderwerp van lonnekethomas

Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Batavus


    Nee, maar kost wel tijd.

    Vloer leggen kost tijd, true, maar een kozijn lakken is uurtje werk.
  2. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Vloer leggen kost tijd, true, maar een kozijn lakken is uurtje werk.


    Klopt.
    Het lastige is denk ik gebrek aan ervaring, waardoor het nog meer tijd kost. Ik kan zelf een vloer leggen, maar ben dan lang bezig. Vriend van mij doet dat dan in een paar uur...
  3. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Kozijn lakken is niet zo veel werk, dat is in een middagje gebeurd. Ik heb zelf 7 jaar geleden een verwaarloosde woning gekocht. Veel zelf gedaan, zoals laminaat op de bovenverdieping gelegd. Beneden heb ik duurder laminaat laten leggen. Ik vond mijn eigen werk boven niet perfect om zelf beneden laminaat te leggen. Ook heb ik mazzel gehad met buurman. Die heeft poort en overkapping in de tuin gemaakt. Zij waren blij dat t lege huis verkocht was..
    Vaak zijn er ook klusdiensten voor ouderen misschien zo een dienst bellen of tegen een leuk bedrag klusjes willen klaren.
    Een lijstje maken per ruimte wat er moet gebeuren. Dat geeft overzicht.
  4. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Batavus


    Klopt.
    Het lastige is denk ik gebrek aan ervaring, waardoor het nog meer tijd kost. Ik kan zelf een vloer leggen, maar ben dan lang bezig. Vriend van mij doet dat dan in een paar uur...

    Maar als je het daarom niet doet, zul je de ervaring ook nooit krijgen. En niets geeft meer voldoening dan een klus die je lastig leek zelf doen.
  5. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    een vloer leggen, zoals laminaat moet je met een z'n 2-en doen, de ene zagen en de ander leggen, tapijt kan je beter in je uppie.

    belangrijk is dat je de kamer van tevoren helemaal leeg hebt en dat de vloer goed voorbereid is (schoon en vlak)

    vaak is het leeg maken van de kamer meer werk dan het leggen,
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Cato

    Ja die tuin tegelen zie ik ook niet zitten. Ik sla het nog maar even over. Zo zonde in een huurhuis.


    Dat heb ik een hele lieve vriend laten doen :) samen met mijn familie g hebben we een weekend gebuffeld en nu is het netjes
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Voor laminaat leggen heb.Ik iemand van marktplaats geplukt, die heeft alles netjes gelegd in zijn eentje voor een vaste prijs.
    Er zijn ook sites waar je een klusoproep kunt doen.
    Ik doe ook veel zelf, soms vraag ik iemand. Ik heb redelijk wat gereedschap en wat ik niet heb( bv zware boor) leen ik of huur ik.
    Als ik niet weet hoe ik iets moet doen google ik, zo heb ik mijn wasmachine tig keer zelfs gemaakt.
  8. Meisje69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Meisje69
    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Als ik niet weet hoe ik iets moet doen google ik, zo heb ik mijn wasmachine tig keer zelfs gemaakt.


    Dit dus.....

    Soms lijken klussen zo moeilijk maar zijn ze best te doen en ben je minder tijd kwijt aan het zelf repareren dan aan het vinden van iemand die het voor je doet.
  9. lonnekethomas
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van lonnekethomas

    Heel fijn om te lezen wat de klus kan klaren.

    Ik lees..

    Overzicht maken
    Daar een budget aan koppelen
    Op bepaalde websites kun je een oproep plaatsen
    Ik ben benieuwd welke dat zijn

    Heel fijn

    om te lezen dat ik niet de enige ben die zijn huishouden in zijn eentje opknapt

    Dank je wel
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Het is werkspot.nl. Ik ken het alleen van de reclame, geen persoonlijke ervaring mee.

    Er zijn er best veel die alles alleen doen.
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Geen idee hoe je werk / woon situatie is.. maar als tijd een eerste gebrek is.. de periode met 'extra vrije dagen' komen er weer aan (pasen / pinksteren / hemelvaart).

    Wellicht biedt dat jou wat extra tijd om te klussen.

    Wat betreft schilderwerk.. tja, dat is uiteindelijk niet heel veel tijd, die kwast er langs.. maar het is toch ook voorbereiden, schuren, laagje erop.. niet dekkend genoeg.. dus na aantal dagen nog een laagje erop (na het schuren).. > afplakken van de ruit.. telkens..

    Ik word al moe als ik eraan denk.. Smile
  12. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef koen
    een vloer leggen, zoals laminaat moet je met een z'n 2-en doen, de ene zagen en de ander leggen, tapijt kan je beter in je uppie.

    belangrijk is dat je de kamer van tevoren helemaal leeg hebt en dat de vloer goed voorbereid is (schoon en vlak)

    vaak is het leeg maken van de kamer meer werk dan het leggen,


    Laminaat leggen is prima in je eentje te doen. Ook hoeft juist niet de hele kamer leeg. Alles naar een kant van de kamer verplaatsen. De kant waar je begint leeghalen, goed stofvrij maken, gewenste/noodzakelijke ondervloer leggen (vaak strenge eisen aan in een huurwoning ivm geluidsoverlast) en dan laminaat leggen. Wanneer je halverwege bent kun je alle spullen op het gelegde laminaat zetten en de andere kant van de kamer goed stofvrij maken en verder gaan maar.
Terug naar de lijst