Klussen.. een hoofdbreker of op te lossen

Klussen.. een hoofdbreker of op te lossen 

Onderwerp van lonnekethomas

Terug naar de lijst
  1. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef SFR
    Geen idee hoe je werk / woon situatie is.. maar als tijd een eerste gebrek is.. de periode met 'extra vrije dagen' komen er weer aan (pasen / pinksteren / hemelvaart).

    Wellicht biedt dat jou wat extra tijd om te klussen.

    Wat betreft schilderwerk.. tja, dat is uiteindelijk niet heel veel tijd, die kwast er langs.. maar het is toch ook voorbereiden, schuren, laagje erop.. niet dekkend genoeg.. dus na aantal dagen nog een laagje erop (na het schuren).. > afplakken van de ruit.. telkens..

    Ik word al moe als ik eraan denk.. Smile


    Aflakken van een kozijn hoeft geen dagen te duren. Je kan ook overal een moeilijk/moeizaam punt van maken.

    Bij 2 lagen hoeft er vaak maar maximaal 12 uur tussen de lagen te zitten. Dus ene dag schuren en stofvrij maken. Eventueel afplakken wanneer je je vaste hand niet vertrouwt. En dan eerste laag verf erop zetten. Afplaktape kun je prima een dag laten zitten. Gebruik wel de betere tape. (Bij action is dat de gele). Volgende dag licht opschuren met de hand en stofvrij maken en dan tweede laklaag aanbrengen. Daarna tape gelijk voorzichtig verwijderen.
  2. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Erna


    Aflakken van een kozijn hoeft geen dagen te duren. Je kan ook overal een moeilijk/moeizaam punt van maken.

    Bij 2 lagen hoeft er vaak maar maximaal 12 uur tussen de lagen te zitten. Dus ene dag schuren en stofvrij maken. Eventueel afplakken wanneer je je vaste hand niet vertrouwt. En dan eerste laag verf erop zetten. Afplaktape kun je prima een dag laten zitten. Gebruik wel de betere tape. (Bij action is dat de gele). Volgende dag licht opschuren met de hand en stofvrij maken en dan tweede laklaag aanbrengen. Daarna tape gelijk voorzichtig verwijderen.

    +1

    Eitje
  3. quote:
    Dit schreef Erna


    Aflakken van een kozijn hoeft geen dagen te duren. Je kan ook overal een moeilijk/moeizaam punt van maken.

    Bij 2 lagen hoeft er vaak maar maximaal 12 uur tussen de lagen te zitten. Dus ene dag schuren en stofvrij maken. Eventueel afplakken wanneer je je vaste hand niet vertrouwt. En dan eerste laag verf erop zetten. Afplaktape kun je prima een dag laten zitten. Gebruik wel de betere tape. (Bij action is dat de gele). Volgende dag licht opschuren met de hand en stofvrij maken en dan tweede laklaag aanbrengen. Daarna tape gelijk voorzichtig verwijderen.


    Nou, het is wel iets meer werk hoor. Ik neem aan dat je vooraf ook oneffenheden wilt verwijderen met plamuur, dat moet ook geschuurd worden. En misschien moet de oude lak eerst verwijderd worden. Jammer dat jij en Bloem het werk zo bagatelliseren.
  4. Fantamas
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fantamas
    Iets met beste stuurlui en aan wal staan denk ik.
  5. Fantamas
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fantamas
    Er was hier ooit een clubje met handige Harries dacht ik?
  6. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Zelazny


    Nou, het is wel iets meer werk hoor. Ik neem aan dat je vooraf ook oneffenheden wilt verwijderen met plamuur, dat moet ook geschuurd worden. En misschien moet de oude lak eerst verwijderd worden. Jammer dat jij en Bloem het werk zo bagatelliseren.

    Jammer dat je dat zo ziet. Je kunt proberen iemand in te laten zien dat het echt prima te doen is en daarmee iemand het zelfvertrouwen geven om het dan ook te doen, of roepen dat het echt enorme klussen zijn en iemand daarmee onnodig op kosten jagen. Jammer dat jij kiest voor het laatste.

    @Fantamas: de beste stuurlui staat inderdaad aan wal. Doe er iets aan.
  7. quote:
    Dit schreef Zelazny


    Nou, het is wel iets meer werk hoor. Ik neem aan dat je vooraf ook oneffenheden wilt verwijderen met plamuur, dat moet ook geschuurd worden. En misschien moet de oude lak eerst verwijderd worden. Jammer dat jij en Bloem het werk zo bagatelliseren.

    Sorry, maar ik denk er hetzelfde over als Erna en Bloem.
    Een kozijn lakken, of dat nou met of zonder verf verwijderen is, is heel goed te doen. 't Is ook nog gewoon leuk werk.
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Jammer dat je dat zo ziet. Je kunt proberen iemand in te laten zien dat het echt prima te doen is en daarmee iemand het zelfvertrouwen geven om het dan ook te doen, of roepen dat het echt enorme klussen zijn en iemand daarmee onnodig op kosten jagen. Jammer dat jij kiest voor het laatste.
    (..).


    Zo zwart -wit is het niet, vind ik,

    Ja, je kan het rooskleurig voorstellen, in de hoop dat dat het 'zetje in de rug' is voor diegene..
    Maar ja, als het t? rooskleurig is voorgesteld en de gene die het moet uitvoeren ervaart toch dat het allemaal langer duur dan gezegd OF dat er meer handelingen bij komen.. dan valt het tegen en kan het ??ns maar nooit weer zijn.. Smile

    Volgens mij is het verstandiger om een realistische kijk op de werkzaamheden te geven.

    Daarbij, uit de openingspost en nadere berichten van de draadjes startster, maak ik op dat het omtrent de handigheid of vertrouwen in klusvaardigheden wel goed zit..maar gebrek aan tijd / planning tussen de andere (noodzakelijke) bezigheden door de weken heen meer de issue is.

    Natuurlijk speelt dan mee dat het voor de planning niet handig is als in een brein de gedachte vast zit dat een kozijn schilderen een heel weekend werk is..

    Smile
  9. Edith64
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Edith64
    Ik doe alles zelf eigenlijk. Behalve dingen zoals audio doet mijn dochter.
  10. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Zelazny


    Nou, het is wel iets meer werk hoor. Ik neem aan dat je vooraf ook oneffenheden wilt verwijderen met plamuur, dat moet ook geschuurd worden. En misschien moet de oude lak eerst verwijderd worden. Jammer dat jij en Bloem het werk zo bagatelliseren.


    Dan wil ik ook dit werk wel bagatelliseren.
    Niets zo leuk als schilderwerk!
    Gebruik wel goede materialen!
  11. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef Zelazny


    Nou, het is wel iets meer werk hoor. Ik neem aan dat je vooraf ook oneffenheden wilt verwijderen met plamuur, dat moet ook geschuurd worden. En misschien moet de oude lak eerst verwijderd worden. Jammer dat jij en Bloem het werk zo bagatelliseren.

    Wanneer er houtrot in zit wordt het meer werk maar ook dar is nog prima zelf te doen. Op internet en in de bouwmarkt is veel info te vinden. Tuurlijk kost het dan meer tijd.
    Maar het is voor 1 raam echt te doen.

    Maar als je de tijd niet hebt huur je iemand in. Als je geen geld hebt doe je t niet of zelf of je vraagt een vriend.

    Dat zijn de opties volgens mij.
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Sorry, maar ik denk er hetzelfde over als Erna en Bloem.
    Een kozijn lakken, of dat nou met of zonder verf verwijderen is, is heel goed te doen. 't Is ook nog gewoon leuk werk.


    Nou, leuk........
    Wil je die bij mij komen doen ?
Terug naar de lijst