Met een oudere auto naar Z-Frankrijk

Met een oudere auto naar Z-Frankrijk 

Onderwerp van Spyke

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Oh ja, zou dit ook zeker doen/heb dit gedaan. Je kunt je inderdaad laten ondersteunen door een anwb of soortgelijk.
    Overigens pas in 2015 helemaal zelf, met eigen auto gereden. Tussen 2010-2015 via goedkope vluchten en dan met de trein of huurauto ophalen. Dat laatste vind ik in Spanje, Frankrijk redelijk betaalbaar. Maar eigen auto is nog goedkoper. Ken je de tip al van het zendertje voor de tolpoortjes (via anwb).

    Ik heb ook een kleine (weliswaar wat nieuwere) auto. Waardeloze laadruimte, dus we zaten tussen de spullen. Zijn we wel gewend. Met dekens, dekbedden, beddengoed (jassen, handdoeken) kun je de bank verhogen..
  2. Peterr
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Peterr
    quote:
    Dit schreef Spyke
    We willen met mijn autootje naar zuid Frankrijk. Mijn auto is 15 jaar oud en heeft nog niet zo veel kilometers gemaakt, het is een Suzuki alto. Volgens mij gaat het wel lukken maar volgens de monteur is het niet verstandig ivm de "grote' van de auto en de Franse rijstijl aldaar. Nu wil ik weten of jullie ook wel eens met een oudere auto richting z- Frankrijk zijn geweest?



    Gewoon lekker gaan, wel de auto van tevoren een beurt laten geven en en zorgen dat je pech hulp in het buitenland hebt van de ANWB.
    Gewoon lekker rustig rijden, En ik adviseer je monteur om ook in Frankrijk op vakantie te gaan. De rijstijl valt best wel mee.
    Fijne vakantie!
  3. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    Ook met een nieuw autootje kan je pech hebben
  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Spyke
    Nu wil ik weten of jullie ook wel eens met een oudere auto richting z- Frankrijk zijn geweest?



    Ik, ben toen op een hele warme dag in juli gestrand in de buurt van Arnhem SmileSmileSmile
  5. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    het is niet zozeer de leeftijd van de auto of de km's die van belang zijn, maar de onderhouds toestand van de auto.

    denk aan de hogere belasting van het koelsysteem bij de zuid-franse zomer temperaturen, bejaarde brandstof slangen net niet uitgedroogd en in ons koele klimaat nog net niet de geest gegeven heeft. De uitlaat die veel heter wordt dan hier, vanwege de zware hellingen en de warme en droge lucht.

    het is niet voor niks dat juist op zo'n vakantie iets onderweg kapot gaat.
  6. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef koen
    het is niet zozeer de leeftijd van de auto of de km's die van belang zijn, maar de onderhouds toestand van de auto.

    denk aan de hogere belasting van het koelsysteem bij de zuid-franse zomer temperaturen, bejaarde brandstof slangen net njet uitgedroogd en in ons koele klimaat nog net niet de geest gegeven heeft. De uitlaat die veel heter wordt dan hier, vanwege de zware hellingen en de warme en droge lucht.

    het is niet voor niks dat juist op zo'n vakantie iets onderweg kapot gaat.

    Daar zit wat in..
  7. Spyke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Spyke

    quote:
    Dit schreef koen
    het is niet zozeer de leeftijd van de auto of de km's die van belang zijn, maar de onderhouds toestand van de auto.

    denk aan de hogere belasting van het koelsysteem bij de zuid-franse zomer temperaturen, bejaarde brandstof slangen net niet uitgedroogd en in ons koele klimaat nog net niet de geest gegeven heeft. De uitlaat die veel heter wordt dan hier, vanwege de zware hellingen en de warme en droge lucht.

    het is niet voor niks dat juist op zo'n vakantie iets onderweg kapot gaat.



    Zal dat allemaal ernstig in overweging nemen en daar waar kan de monteur erop attenderen, bedanktSmile
  8. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
  9. Ard
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Ard
    Tip: Als je de auto een beurt laat geven, laat dan niet doen op de dag voor je op vakantie gaat.
    Liefst een weekje eerder.
    Verder veel succes ,en een goede reis!Smile
  10. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef koen
    nog wat tips:

    >>LINK<<

    Wel geschreven voor leaseautorijders...
  11. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Wel geschreven voor leaseautorijders...


    Het meeste wat er vermeld wordt is weldegelijk handig om te weten, juist ook voor "gewone" bestuurders. Bijv het deel over de Peage in Frankrijk is erg belangrijk. Ook andere delen zijn van belang en echt niet alleen voor leaserijders.
  12. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Ik zou het gewoon doen. Als het mis gaat heeft oa er weet een leuk verhaal bij om te lezen en als het goed gaat ook; dus wat heb je te verliezen ?
Terug naar de lijst