Met een oudere auto naar Z-Frankrijk

Met een oudere auto naar Z-Frankrijk 

Onderwerp van Spyke

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    vooral de tip om je reserveband te controleren vond ik goed..... je zal maar op de vluchtstrook staan en dat kreng zit vastgeroest....
  2. Spyke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Spyke

    quote:
    Dit schreef koen
    vooral de tip om je reserveband te controleren vond ik goed..... je zal maar op de vluchtstrook staan en dat kreng zit vastgeroest....





    Tja das typisch iets voor mijSmile
  3. Spyke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Spyke

    quote:
    Dit schreef Dingetje
    Ik zou het gewoon doen. Als het mis gaat heeft oa er weet een leuk verhaal bij om te lezen en als het goed gaat ook; dus wat heb je te verliezen ?



    Niks, dus doen, met alle mogelijke voorbereidingen die ik hier heb geleerd..........ik schrijf mijn bevindingen wel op hoorSmile
  4. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef indigo
    Vroeger ging iedereen met een Renault4 occasion naar ZuidFrankrijk, toch? Die kwamen bij lange na niet boven de 50pk met minder dan een liter cilinderinhoud. De Alto's zijn 1,1L en 63pk. Bij glooiing gewoon iets eerder terugschakelen :-)

    Wij (mijn ouders en ik) zijn indertijd regelmatig ingehaald door vrachtwagens op de A1 tussen Lille en Parijs.... Idd, Renault 4.
  5. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel
    De eerste vakantie van OA in Die, is er een man met zijn Eend daarheen gereden.
    Samen met zijn dochter. Ze hebben wel de binnenwegen genomen en er wat langer over gedaan.
  6. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Wij (mijn ouders en ik) zijn indertijd regelmatig ingehaald door vrachtwagens op de A1 tussen Lille en Parijs.... Idd, Renault 4.

    Toen reed wel iedereen in zo'n soort auto. De gemiddelde snelheid lag ook lager.
  7. jieke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van jieke
    Als je er toch langer over wilt doen ivm de snelheid dan zou je kunnen overwegen de RN wegen te nemen. Zijn ook prima, bespaart je de tol en je ziet ook nog wat onderweg.
    In het verleden ook regelmatig gedaan en altijd goed bevallen
  8. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef jieke
    Als je er toch langer over wilt doen ivm de snelheid dan zou je kunnen overwegen de RN wegen te nemen. Zijn ook prima, bespaart je de tol en je ziet ook nog wat onderweg.

    Maar je rijdt er gemiddeld echt wel een stuk langzamer. Vooral omdat die prachtige RN- en D-wegen soms zomaar plots ophouden bij de dorpsgrens, waarna je je door wat straatjes moet persen en wat gyratoires moet omcirkelen.
  9. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    quote:
    Dit schreef jieke
    Als je er toch langer over wilt doen ivm de snelheid dan zou je kunnen overwegen de RN wegen te nemen. Zijn ook prima, bespaart je de tol en je ziet ook nog wat onderweg.
    In het verleden ook regelmatig gedaan en altijd goed bevallen

    Aangezien Ik het alleen best wel een eindvind ga ik toch maar voor de meest snelle variant.
    Tolweg dus en op 700/750 km een B&B.

    O, ja met zwembad Smile
  10. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Maar je rijdt er gemiddeld echt wel een stuk langzamer. Vooral omdat die prachtige RN- en D-wegen soms zomaar plots ophouden bij de dorpsgrens, waarna je je door wat straatjes moet persen en wat gyratoires moet omcirkelen.


    Dat is nou juist de charme Smile
  11. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Spyke





    Tja das typisch iets voor mijSmile

    En zorg er dan ook gelijk voor dat je reserveband de juiste bandenspanning heeft. Mensen vergeten vaak wanneer ze de banden van hun auto op spanning controleren/brengen om dat ook regelmatig voor hun reserveband te doen. Nogal lullig als je die reserveband nodig hebt en deze is ook plat of te zacht.

    Met een zwaar beladen auto moet je overigens je banden doorgaans op een hogere spanning brengen dan wanneer je in een onbeladen auto rijdt. Check dit dus ook.

    En ja ik zou gewoon met een oude kleine auto naar Zuid-Frankrijk rijden. Ik reed ook met mijn Ignis (weliswaar wat groter dan een Alto) van 15 jaar oud en vouwwagen er achter naar Zuid-Frankrijk of Itali?. Ik laat mijn auto wel altijd door de garage onderhouden, maar doe geen extra beurt voor de vakantie. Is ook niet echt nodig als de auto gewoon goed wordt onderhouden. Je kunt zelf immers heel simpel je oliepeil controleren en je banden op de juiste spanning brengen en of ruitensproeiervloeistof toevoegen.
  12. Cato
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Cato
    O ja, bandenspanning reserveband, dat is wel handig.

    Of zo'n sputibus meenemen waar je die band mee vult. Schijnt ook handig te zijn.
Terug naar de lijst