Welk fototoestel?

Welk fototoestel? 

Onderwerp van Bloem

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Mn laatste cameraatje was van het Kruitvat, een Canon voor iets van 50 euro, een klein plat dingetje wat makkelijk in je tas of jaszak past.
    Ik was stomverbaasd over de prijs.
    Nu ik de iPhone 6 heb gebruik ik eigenlijk alleen nog maar deze telefoon als camera, ik vind de foto's prima.
    Het is voor mij meer de momenten vastleggen.
    Zo professioneel er mee omgaan als EMC ofzo dat hoeft voor mijzelf niet.

    O je wil juist een dure zie ik, ik zou es bij de mediamarkt gaan kijken dan.
  2. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty
    quote:
    Dit schreef peter62
    >>LINK<<

    is dit wat?...komt ook gunstiger uit voor je investeringsaftrek.

    baby L lens erbij en je bent klaar

    SmileSmile
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef SFR
    Eh.. houdt dan ook ff de verdeling zakelijk/priv? gebruik in de gaten m.b.t de aftrekbaarheid van zakelijke kosten die ook een priv? gebruik kennen. Smile
    welnee voor priv? heeft Bloem haar mobiel.
  4. Leonard
    100% GMO free

    Toon alleen de berichten van Leonard
    quote:
    Dit schreef rotonde
    ik zeg een Panasonic lumix. Die kleine dingetjes van hen maken echt goeie foto's, gemakkelijk in gebruik en altijd mee te nemen.

    Heb ik ook, de foto's van de Doorn BBQ zijn ermee gemaakt >>LINK<<
    Je hebt ze ook voor meer dan 450 euro >>LINK<<
  5. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Ik neig naar een spiegelreflexcamera. Maar weet niet precies waarom.
  6. waterMan
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van waterMan
    Het antwoord op de vraag wat, wil je fotograferen, is vooral belangrijk voor de lenzen die je daarvoor moet gebruiken. Ik heb onlangs een beginnerscursus gedaan en me voor een toestel laten adviseren door de docent. Zijn advies: 1) spiegelreflex heeft de meeste (uitbreidings)mogelijkheden t.o.v. en compact- of systeemcamera. 2) De lenzen zijn belangrijker dan het toestel. Een instap model is prima, als je geld over hebt kun je dat beter aan een goede lens besteden en 3) Canon en Nikon krijgen de voorkeur omdat hiervan heel veel tweedehandse lenzen van rond gaan.

    Succes en vooral veel plezier!
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik neig naar een spiegelreflexcamera. Maar weet niet precies waarom.


    Zou ik ook doen. Ik heb een Panasonic Lumix, maar wil graag over op een spiegelreflex.
  8. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik neig naar een spiegelreflexcamera. Maar weet niet precies waarom.

    Ik heb zowel een spiegelreflex, een systeemcamera en een oud compactje. Ik weet niet precies waarom:-) De eerste vraag die je je volgens mij moet stellen is of je een toestel wil verwisselbare lenzen. Of wil je een toestel met vaste lens waarmee je flink kunt inzoomen? Wil je het makkelijk kunnen mee nemen in je grote damestas, of wil je een extra fototas aan je schouder+schoudertas+plus armpjes kleine Bloem. En dan hebben we nog gewicht. Mijn systeemcamera is een Panasonic Lumix, die neem ik mee op zwerftochten, lekker licht. Mijn Nikon is stuk zwaarder, dat zwerft wat minder makkelijk. Panasonic Lumix compact camera is hier al genoemd, prima camera voor jouw wensen.
    Wil je veel opties of weinig opties op je camera? Of vind je op de automaat foto's schieten prima? Ik zou sowieso een fotowinkel binnen gaan, kijken wat lekker in de hand ligt, wat goed voelt qua gewicht, en dan weer naar huis gaan en er rustig over nadenken.
    Succes. Het kan een enorme puzzeltocht zijn waarbij je door de bomen het bos niet meer ziet.
  9. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Sinds kort heb ik een Nikon Coolpix P900 , alle lenzen zitten al in de camera, dus geen lenswissels die tijd kosten.
    Er kan veel met deze camera, behalve macro, en op een andere manier toch weer wel. Ik ben nog aan het ontdekken wat er mogelijk is.
    De scherpte van de foto's is zeer goed.
    Plaatje
  10. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Ik neig naar toestel met vaste lens en goede zoom. Maar een losse lens vind ik ook niet erg. Zou fijn zijn als hij in mijn tas past, sleep zowel voor werk als priv? al zoveel zooi mee. Een goed toestel dat op Auto-stand lekker schiet is top.

    Ik ga even naar CoolBlue straks.
  11. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Rene_63


    Tweedehands camera niet doen , ik kom hier later even op terug.


    Via marktplaats mee eens. Via bijv fotokonijnenberg is het (een stuk maar niet helemaal) zekerder. Dit doordat fotokonijnenberg bekend staat als een uitstekende fotowinkel met veel kennis en ook een uitstekende 2e hands handel. Alle camera's worden door hun uitgebreid getest, nagekeken en schoongemaakt.

    En dan heb je nog het aantal "kliks" waar mee geschermd wordt met 2e hands camera's. Bij de oudste kun je er niet zomaar achterkomen, maar met nieuwere is dat beter te doen. En dat terwijl het mechanisme tegenwoordig veel meer aankan dan vroeger. Heb zelf 2 jaar terug een oude 450d (canon) gekocht bij fotokonijnenberg en hij werkt uitstekend.
  12. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik neig naar toestel met vaste lens en goede zoom. Maar een losse lens vind ik ook niet erg. Zou fijn zijn als hij in mijn tas past, sleep zowel voor werk als priv? al zoveel zooi mee. Een goed toestel dat op Auto-stand lekker schiet is top.

    Ik ga even naar CoolBlue straks.

    Deze Nikon dusSmile >>LINK<<
    Alleen of deze in je tas past, grote tas meenemenSmile
Terug naar de lijst