Welk fototoestel?

Welk fototoestel? 

Onderwerp van Bloem

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. BeBritty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van BeBritty
    quote:
    Dit schreef malva

    Deze Nikon dusSmile >>LINK<<
    Alleen of deze in je tas past, grote tas meenemenSmile

    Goede reviews: >>LINK<<
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef BeBritty

    Goede reviews: >>LINK<<


    Ik heb hem gehad en na 2 weken verkocht.
  3. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    quote:
    Dit schreef EmC


    Ik heb hem gehad en na 2 weken verkocht.

    Vertel?
  4. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef malva

    Vertel?


    Om heel veel redenen die voor een ander niet belangrijk zijn.
    Maar in het heel kort;
    Voor mij is het een overprized gadget.
    Had hem aangeschaft vanwege de lens met zijn 2000mm equivalent maar zo'n lens comes with a cost.
    Kwaliteit laat te wensen over en dat wordt voornamelijk softwarematig gecorrigeerd in de camera.
    Voor dat geld koop je echt veel betere camera's.
    Alleen is er geen compact in de handel met zo'n reach als het gaat om zoom maar wanneer heb je dat nodig?
    En op die 2000mm zit je op een maximale opening van f6.5 dus als het niet heel erg zonnig is, zit je op akelig lange sluitertijden.
    Ja, de OIS vangt een hoop op maar het is vooral van:"ja, inderdaad. Ik kan van dat ding of vogeltje daar heeeeeeel ver nog een foto maken"
    Bokeh word ook lelijk door de beperkte maximale opening en bij object fotografie wil ik het object kunnen isoleren.
    Ze hebben door die belachelijke zoomrange ook weer zo'n pieterpeuterig sensortje moeten gebruiken en dat vind ik echt niet kunnen in een moderne camera van bijna 600 euro.
    Hij is ook veel te groot en zwaar. Zelfs zwaarder dan een instap spiegelreflex.
    Als het je enige camera is, vind ik hem echt ongeschikt. Wil je uitsluitend van enorm ver toch nog een foto van iets kleins kunnen maken, dan is dit je camera!
    Maar dan zul je er nog steeds heel veel missers tussen hebben zitten. Bewegende objecten is niet te doen. Iso opschroeven om sluitertijden te verkorten maakt de foto's al rap slecht.
    Eind van de rit gaat het mij toch om fotokwaliteit en die kan voor dat geld echt veel beter.
    Maar ook hier geldt weer: Het is maar net waar je hem voor gebruikt.
    Voor mij is het een leuke gadget voor een ander een "Wow!!"
    Zou ik maar 1 camera mogen meenemen en ik had 600 euro dan zou ik een zeer goede compact met wat grotere sensor en een betere lens met wat minder zoombereik kopen en die zou dan in 95% van de gevallen voldoen.
  5. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    quote:
    Dit schreef EmC


    Om heel veel redenen die voor een ander niet belangrijk zijn.
    Maar in het heel kort;
    Voor mij is het een overprized gadget.
    Had hem aangeschaft vanwege de lens met zijn 2000mm equivalent maar zo'n lens comes with a cost.
    Kwaliteit laat te wensen over en dat wordt voornamelijk softwarematig gecorrigeerd in de camera.
    Voor dat geld koop je echt veel betere camera's.
    Alleen is er geen compact in de handel met zo'n reach als het gaat om zoom maar wanneer heb je dat nodig?
    En op die 2000mm zit je op een maximale opening van f6.5 dus als het niet heel erg zonnig is, zit je op akelig lange sluitertijden.
    Ja, de OIS vangt een hoop op maar het is vooral van:"ja, inderdaad. Ik kan van dat ding of vogeltje daar heeeeeeel ver nog een foto maken"
    Bokeh word ook lelijk door de beperkte maximale opening en bij object fotografie wil ik het object kunnen isoleren.
    Ze hebben door die belachelijke zoomrange ook weer zo'n pieterpeuterig sensortje moeten gebruiken en dat vind ik echt niet kunnen in een moderne camera van bijna 600 euro.
    Hij is ook veel te groot en zwaar. Zelfs zwaarder dan een instap spiegelreflex.
    Als het je enige camera is, vind ik hem echt ongeschikt. Wil je uitsluitend van enorm ver toch nog een foto van iets kleins kunnen maken, dan is dit je camera!
    Maar dan zul je er nog steeds heel veel missers tussen hebben zitten. Bewegende objecten is niet te doen. Iso opschroeven om sluitertijden te verkorten maakt de foto's al rap slecht.
    Eind van de rit gaat het mij toch om fotokwaliteit en die kan voor dat geld echt veel beter.
    Maar ook hier geldt weer: Het is maar net waar je hem voor gebruikt.
    Voor mij is het een leuke gadget voor een ander een "Wow!!"
    Zou ik maar 1 camera mogen meenemen en ik had 600 euro dan zou ik een zeer goede compact met wat grotere sensor en een betere lens met wat minder zoombereik kopen en die zou dan in 95% van de gevallen voldoen.


    DuidelijkSmile
    Voor mij is het inderdaad dat ik het nu leuk vind om weer meer te fotograferen en het zoombereik vind ik heel goed en leuk. Maar dit heb je zeker niet nodig bij huis-tuin en keuken foto's. En soms werkt het tegen, macrofoto moet je van een behoorlijke afstand makenSmile
    Toch.....ben ik nu erg blij met deze cameraSmile
  6. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    De Consumentenbond publiceert regelmatig tests van allerlei camera's, van goedkoop tot duur en van compact tot spiegelreflex.
    Ik lees nu vwb superzoomcamera's een enthousiast verhaal over de Sony Cybershot DSC-RX10 III (1600 Euro) en de Canon Powershot G3 X (700 Euro).

    Zelf heb ik de Panasonic Lumix DMC FZ-1000, maar ken er nog lang niet alle mogelijkheden van.
  7. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Tuwa
    De Consumentenbond publiceert regelmatig tests van allerlei camera's, van goedkoop tot duur en van compact tot spiegelreflex.
    Ik lees nu vwb superzoomcamera's een enthousiast verhaal over de Sony Cybershot DSC-RX10 III (1600 Euro) en de Canon Powershot G3 X (700 Euro).

    Zelf heb ik de Panasonic Lumix DMC FZ-1000, maar ken er nog lang niet alle mogelijkheden van.


    De FZ-1000 is ook een heel mooi ding.
    Beetje het beste van allerlei werelden.
    Grotere sensor maar ondanks dat hebben ze er toch een mooie zoomrange in weten te proppen.
    Lekker lichtsterke lens.
    Misschien wel de meest aantrekkelijke (compact)camera in zijn prijsklasse.
    Ik weet zo gauw geen camera met een betere specs/kwaliteit/prijs verhouding.
  8. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef EmC


    De FZ-1000 is ook een heel mooi ding.
    Beetje het beste van allerlei werelden.
    Grotere sensor maar ondanks dat hebben ze er toch een mooie zoomrange in weten te proppen.
    Lekker lichtsterke lens.
    Misschien wel de meest aantrekkelijke (compact)camera in zijn prijsklasse.
    Ik weet zo gauw geen camera met een betere specs/kwaliteit/prijs verhouding.


    Dankje.
    Heb ik toch een goede keuze gemaakt ondanks dat ik er (te) weinig verstand van heb.
    Nu nog alle specificaties en mogelijkheden leren ontdekken en gebruiken........ Smile
  9. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Via marktplaats mee eens. Via bijv fotokonijnenberg is het (een stuk maar niet helemaal) zekerder. Dit doordat fotokonijnenberg bekend staat als een uitstekende fotowinkel met veel kennis en ook een uitstekende 2e hands handel. Alle camera's worden door hun uitgebreid getest, nagekeken en schoongemaakt.

    En dan heb je nog het aantal "kliks" waar mee geschermd wordt met 2e hands camera's. Bij de oudste kun je er niet zomaar achterkomen, maar met nieuwere is dat beter te doen. En dat terwijl het mechanisme tegenwoordig veel meer aankan dan vroeger. Heb zelf 2 jaar terug een oude 450d (canon) gekocht bij fotokonijnenberg en hij werkt uitstekend.


    Ik zou er nog even op terug komen ;)

    Via een fotozaak is het een stuk betrouwbaarder inderdaad omdat ze nagekeken worden en er garantie op zit.
    Het aantal clicks wordt tegenwoordig volop vermeld vooral als er niet zoveel clicks opzitten, wat nog al eens vergeten wordt is dat bijna alle camera's tegenwoordig ook kunnen filmen en er valt helaas niet te achterhalen hoeveel er mee gefilmd is, het is wel leuk als de camera weinig clicks heeft maar als er veel mee gefilmd is is dit ook niet echt geweldig voor de sensor van de camera vandaar dat ik schreef tweedehands niet doen tenzij je hem voor weinig kan kopen of de eigenaar kent ;)


    @Bloem, net als Eric zou ik je ook Nikon aanraden alleen het nadeel van de instap modellen is dat ze geen motor in de Body hebben waarmee je kan scherpstellen je zal dus altijd op moeten letten dat je een lens aanschaft waar een motor inzit anders werkt het niet.
    Het voordeel van een DSLR oftewel een spiegelreflex is wel dat ga je het steeds leuker vinden je altijd wat uit kan breiden en dat kan je zelf zo duur maken als je wilt.
    Een Dslr is tegenwoordig ook niet zo groot meer maar te klein ligt ook niet altijd even lekker in de hand dus gewoon even uitproberen wat het lekkerst vasthoud voor jou.
    Kijk anders eens bij Kamera-express in Capelle aan den IJssel of Foka (onderdeel van Kamera-express) en laat je daar informeren.
  10. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    Mijn ervaring met die grote elektronica-zaken is dat de verkopers nergens verstand van hebben, ook niet als er iets aan mankeert.
  11. Tresie56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Tresie56
    Hier is gelukkig nog zo'n 'kruidenierswinkeltje om de hoek' zo'n 'stoffig' zaakje met heel veel kennis van fototoestellen. Ook van reparaties.Smile
  12. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Tuwa


    Dankje.
    Heb ik toch een goede keuze gemaakt ondanks dat ik er (te) weinig verstand van heb.
    Nu nog alle specificaties en mogelijkheden leren ontdekken en gebruiken........ Smile


    Is dit een camera waarmee je op de 'ouderwetse' manier zoekt? Ik bedoel, door je oog tegen het toestel aan te houden ipv via schermpje? Pfff, nou ja, hoop dat je snapt wat ik bedoel Smile
Terug naar de lijst