Welk fototoestel?

Welk fototoestel? 

Onderwerp van Bloem

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef rotonde
    ik zeg een Panasonic lumix. Die kleine dingetjes van hen maken echt goeie foto's, gemakkelijk in gebruik en altijd mee te nemen.

    Heb ik ook
  2. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Grappig, je kan EMC's voorkeur voor merk en mijn voorkeur duidelijk zien ;-).

    Ja Smile
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef ArnoM
    Grappig, je kan EMC's voorkeur voor merk en mijn voorkeur duidelijk zien ;-).

    Let wel: het maakt geen moer uit welk merk je begint, alleen is het wel zo dat je daar dan wel vaak bij blijft. Dit doordat er ook lenzen bij gekocht worden die weer echt merk afhankelijk zijn. Ja, er zijn voor sommige merken adapters te koop, maar handig is het niet.

    Wat betreft mijn voorkeur voor systeem: spiegelreflex wordt vaak gezien als net ff wat beter, maar in hoeverre dat nog is met de huidige technieken voor de systeemcamera's valt nog maar te bezien. Systeemcamera's zijn net even wat compacter dan spiegelreflex. En ja, ook hun eigen lenzen set. Nu weet ik dat er voor de canon-serie systeemcamera's ook adapters zijn om gewone spiegelreflex lenzen op de camera te zetten. Wordt bij de camera die ik voorstelde volgens mij zelfs meegeleverd.


    Spiegelreflex IS beter en nogal veel ook. Als je ze op klein formaat bekijkt gewoon op je pc zul je dat niet merken.
    Er zijn ook compactcamera's tegenwoordig met APS-C sensor en ook full frame trouwens maar dan betaal je 2500 euro.
    Ik heb een compact met een APS-C sensor en dat kun je qua kwaliteit vergelijken met een spiegelreflex.
    De meeste compact's (vooral met veel zoom) maken nog steeds gebruik van kleine sensoren en als je eens wat wilt croppen, groter wilt afdrukken en dergelijke zie je dat echt.
    Ook de manier waarop het beeld wordt opgebouwd is heel anders heb ik het nog niet eens over de prestaties bij minder licht.
    Nogmaals, als je ze gewoon op je mobieltje bekijkt zie je het niet waarschijnlijk.
    Maar de goedkoopste spiegelreflex is nog steeds beter dan een dure compact als daar een kleine sensor inzit.
  4. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef EmC


    Spiegelreflex IS beter en nogal veel ook. Als je ze op klein formaat bekijkt gewoon op je pc zul je dat niet merken.
    Er zijn ook compactcamera's tegenwoordig met APS-C sensor en ook full frame trouwens maar dan betaal je 2500 euro.
    Ik heb een compact met een APS-C sensor en dat kun je qua kwaliteit vergelijken met een spiegelreflex.
    De meeste compact's (vooral met veel zoom) maken nog steeds gebruik van kleine sensoren en als je eens wat wilt croppen, groter wilt afdrukken en dergelijke zie je dat echt.
    Ook de manier waarop het beeld wordt opgebouwd is heel anders heb ik het nog niet eens over de prestaties bij minder licht.
    Nogmaals, als je ze gewoon op je mobieltje bekijkt zie je het niet waarschijnlijk.
    Maar de goedkoopste spiegelreflex is nog steeds beter dan een dure compact als daar een kleine sensor inzit.


    Systeemcamera's zijn ook aps-c. KIjk maar naar de Canon M-serie die ik voorstel. Vandaar dat de verschillen een stuk kleiner geworden zijn dan vroeger.
    Een systeemcamera is geen compact camera. Een normale compact camera maakt inderdaad leuke foto's voor even snel te bladeren, maar als je een specifiek deel eruit wil halen en iets wil vergroten, worden al snel de verschillende pixels zichtbaar. Bij een spiegelreflex (met aps-c sensor) en systeemcamera's met aps-c sensor heb je dit dus veel minder snel. Systeem camera's zijn spiegelreflex camera's met iets minder mogelijkheden en zonder de spiegel, waardoor hij kleiner kan zijn en er geen optische zoeker op zit.

    Tevens: mijn foto's kijk ik op mijn pc niet op klein beeld met een 24" curved monitor en mijn hobby waar ik verschrikkelijk op details moet letten (niet dat ik dat altijd doe ;-) )
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Systeemcamera's zijn ook aps-c. KIjk maar naar de Canon M-serie die ik voorstel. Vandaar dat de verschillen een stuk kleiner geworden zijn dan vroeger.


    Ja maar ze had geen voorkeur voor afmeting.
  6. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    quote:
    Dit schreef EmC


    Ja maar ze had geen voorkeur voor afmeting.

    Kuch. Woord
  7. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef EmC


    Ja maar ze had geen voorkeur voor afmeting.


    Klopt. Daarom ben ik blij dat jij spiegelreflex voorstelt, dan ziet Bloem verschillende voorstellen die (in mijn ogen) even goed zullen zijn.



    KOOP CANON SPIEGELREFLEX!!! of systeemcamera
  8. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Solar

    Kuch. Woord


    Zal tijd worden Smile
    Ik ging ook naar bed.
    Succes Bloem!
    Fotograferen is leuk en verslavend! En weet je, als je er eentje hebt welke dan ook, kom je er vanzelf wel achter wat je wel en niet bevalt en ga je eventueel op zoek naar een andere.
    Zo heb ik er ook al 30 versleten om nu mijn liefde gevonden te hebben Smile
  9. Ga gewoon eens kijken in de winkel en voelen. Sommige camera s en lenzen zijn best zwaar of liggen je niet lekker in de hand. Of hebben teveel knopjes en mogelijkheden waar je toch niks mee gaat doen en wat het alleen maar onoverzichtelijk maakt.

    Wil je je er in verdiepen of vooral gebruikersgemak?
  10. peter62
    ik-ben-ut!

    Toon alleen de berichten van peter62
    >>LINK<<

    is dit wat?...komt ook gunstiger uit voor je investeringsaftrek.

    baby L lens erbij en je bent klaar
  11. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Budget: minimaal 450,- ex btw (investeringsaftrek Smile)
    Grootte geen voorkeur.
    Veelal mensen, events en Bloems kinders.


    Eh.. houdt dan ook ff de verdeling zakelijk/priv? gebruik in de gaten m.b.t de aftrekbaarheid van zakelijke kosten die ook een priv? gebruik kennen. Smile
  12. Rene_63
    Al doende leert men

    Toon alleen de berichten van Rene_63
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Dit gaat over een nieuw toestel. Bij bijv Fotokonijnenberg kun je ook heel goede 2e hands camera's en lenzen kopen.


    Tweedehands camera niet doen , ik kom hier later even op terug.
Terug naar de lijst