OA 4.0: wat vind jij belangrijk?

OA 4.0: wat vind jij belangrijk? 

Onderwerp van bart

Terug naar de lijst
  1. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef JWmartin
    (...)ook zinvol om een soort cli?ntenraad te overwegen. Die kan wat objectiviteit en transparantie brengen in dit soort emotionele beslissing.


    Ik deel je behoefte om iets meer uitleg vanuit het beheer omtrent bepaalde, genomen, acties.

    Een speciaal draadje daarover is helemaal geen absurditeit in forumland.

    Een' raad' lijkt mij wel een brug te ver.


    Overigens, jammer dat ik in de reacties op JWmartin een hoop 'gelach' lees. Komt op mij als' belachelijk maken' over...Smile

    Iemand zal nog eens iets (durven) schrijven hier..Smile

    Je kan ook lachen als je op' je handen zit' hoorSmile
  2. Bindi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Bindi
    quote:
    Dit schreef SFR


    Ik deel je behoefte om iets meer uitleg vanuit het beheer omtrent bepaalde, genomen, acties.

    Een speciaal draadje daarover is helemaal geen absurditeit in forumland.

    Een' raad' lijkt mij wel een brug te ver.


    Overigens, jammer dat ik in de reacties op JWmartin een hoop 'gelach' lees. Komt op mij als' belachelijk maken' over...Smile

    Iemand zal nog eens iets (durven) schrijven hier..Smile

    Je kan ook lachen als je op' je handen zit' hoorSmile


    +1 (is ook een vorm van pesten)

    En graag nieuwsklep aanhouden
  3. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef JWmartin
    Naar aanleiding van alle commotie rond een ban is het misschien ook zinvol om een soort cli?ntenraad te overwegen. Die kan wat objectiviteit en transparantie brengen in dit soort emotionele beslissing.

    Ik vind dit een goed idee.

    Gewoon omdat voor mijzelf geldt dat niemand waar ik me in al mijn jaren op OA aan gestoord heb mij heeft doen overwegen om bij OA weg te gaan maar degenen die weg-gegaan zijn of weg moesten wel.
    Puur ter bijdrage aan "instandhouding" van deze site, omdat ik vermoed dat onderschat wordt hoe zeer mensen in deze zin aan elkaar hangen, zou ik dit idee toejuichen.
    Iets met "lichtere verteerbaarheid" van sommige beslissingen of zoiets.

    Nou ja, met het sneuvelen van een principe wat nota bene zelfs op Facebook toegepast kan worden (terwijl dat echt een commerci?le zuigsite is) : "Actieve (zelf)afscherming", voor allerlei dingen soortgelijk aan wat bijvoorbeeld ook Cato noemt, zie ik het "thuisvoelen op OA" voor veel mensen bepaald niet dichterbij komen.
    Ik zie dat als een gemiste kans in een proces waar ik in het verleden wel eens de vraag gesteld heb horen worden hoe het zou kunnen komen dat het ledenaantal op OA daalt of zo drastisch gedaald is.
    (De nieuwe aanwinsten daargelaten als gevolg van recente exposure op TV.)
  4. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja
    Ik zou een cli?ntenraad dus niet toejuichen. Wie gaat daar in dan? Moet daar voor gestemd worden? En dan het gediscussieer. Hoe meer mensen als kapitein, hoe meer overleg en meningen.
    Alsof als er een cli?ntenraad zou zijn, mensen geen vragen meer gaan stellen...er geen draadjes meer komen over het hoe en waarom?

    Ik ben er meer voor dat een ieder eens begint met naar zichzelf te kijken en hoe men soms reageert op elkaar. Soms echt te belachelijk voor woorden en daar moet dan een cli?ntenraad zich over gaan beradenSmile
    Triest als dat nodig zou zijn....

    Als mensen weg willen moet je dat gewoon doen en niet gaan of blijven roepen dat je het niks meer vindt. M.i. geeft ook dat een negatieve sfeer.
    Ga wat vaker op je handen zitten zoals SFR al aangaf of....
    Plaatje
  5. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Saskieja (O.a.)
    Ik zou een cli?ntenraad dus niet toejuichen. .........
    ..............
    ..............
    Ga wat vaker op je handen zitten zoals SFR al aangaf of....

    In zijn geheel een mooi en goed pleidooi, niets mis mee lijkt me, ik geloof dat iedereen het hier mee eens kan zijn.
    Voor mij is het echter te vergelijkbaar met idie?le reclame.
    De groep die je wil bereiken daar heeft het geen effect op.
    Op de momenten dat ik niet goed in mijn vel zit is "op mijn handen zitten" gewoon te hoog gegrepen.

    Nou ja, ik hoef niet eens bij mezelf te blijven om te zien dat we dit al geprobeerd hebben, dat deze insteek, dit app?l al vaker gedaan is en dat het menselijkerwijs, in de praktijk, niet voldoende in te vullen blijkt.
    Alle goede wil ten spijt.

    Dat maakt dat ik van mening blijf dat je naar manieren moet blijven kijken om e.e.a. te verbeteren.

    In zijn geheel kan ik me in "Als mensen weg willen moet je dat gewoon doen en niet gaan of blijven roepen dat je het niks meer vindt." niet vinden.
    Klinkt een beetje alsof negatieve dingen niet genoemd mogen worden.

    Ben je ontevreden over de gang van zaken ?
    Mond houden of opdonderen !

    Zo klinkt het voor mij.
    Ik vind dat je mag vechten voor wat je waard bent om iets wat je de moeite waard vind te verbeteren.
    In veel gevallen zal dat niet lukken zonder de negatieve dingen te benoemen.
  6. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja
    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    In zijn geheel een mooi en goed pleidooi, niets mis mee lijkt me, ik geloof dat iedereen het hier mee eens kan zijn.
    Voor mij is het echter te vergelijkbaar met idie?le reclame.
    De groep die je wil bereiken daar heeft het geen effect op.
    Op de momenten dat ik niet goed in mijn vel zit is "op mijn handen zitten" gewoon te hoog gegrepen.

    Nou ja, ik hoef niet eens bij mezelf te blijven om te zien dat we dit al geprobeerd hebben, dat deze insteek, dit app?l al vaker gedaan is en dat het menselijkerwijs, in de praktijk, niet voldoende in te vullen blijkt.
    Alle goede wil ten spijt.

    Dat maakt dat ik van mening blijf dat je naar manieren moet blijven kijken om e.e.a. te verbeteren.

    In zijn geheel kan ik me in "[B]Als mensen weg willen moet je dat gewoon doen en niet gaan of blijven roepen dat je het niks meer vindt.
    " niet vinden.
    Klinkt een beetje alsof negatieve dingen niet genoemd mogen worden.

    Ben je ontevreden over de gang van zaken ?
    Mond houden of opdonderen !

    Zo klinkt het voor mij.
    Ik vind dat je mag vechten voor wat je waard bent om iets wat je de moeite waard vind te verbeteren.
    In veel gevallen zal dat niet lukken zonder de negatieve dingen te benoemen. [/B]


    Ik vind dat er een verschil is tussen "even niet lekker in je vel zitten" en daardoor miss anders reageren dan wanneer je gebruikelijk doet, of elkaar openlijk in een draadje afzeiken.
    Op die momenten zou t iemand sieren om niet in alle emotie mee te gaan en dus "ff op je handen kunt zitten" of even tot 10 telt.

    Ben het met je eens dat je naar manieren kunt kijken om iets te verbeteren. Maar dat doe je niet met maar klakkeloos roepen dat je oa helemaal niks meer vindt en dat het niet meer is wat het was. En dat dan ook herhaaldelijk blijft roepen. Dit alles in combinatie met wat ik hiervoor benoemde, doet mij zeggen dat je dan idd een keuze moet maken. Of je gaat kijken hoe je zelf of samen dingen kunt verbeteren ( en je neemt daar initiatieven in), of legt je zorg bij Bart neer en kijkt wat je kunt doen of blijft afgeven op alles en iedereen. En bij die laatste denk ik dan idd...of hou een keer je mond of zoek een andere hobby.

    En voor mij is een cli?ntenraad dan geen oplossing. En waarom heb ik al geschreven.
    Om het voor mezelf "leuker" te maken ben ik actiever geworden in het organiseren van kleinschalige uitjes, nieuwe leden erbij betrekken en de chat weer wat leven inblazen met nog enkele andere actievelingen. Super gezellig waar geouwehoerd wordt, maar soms ook iets serieus behandeld wordt. Net als gisteravond. Verschillende meningen, maar wel respectvolle reacties! Ik blijf van mening dat de verandering vooral ook in jezelf zit. En ja dat is miss een ideologie ....
  7. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    In zijn geheel een mooi en goed pleidooi, niets mis mee lijkt me, ik geloof dat iedereen het hier mee eens kan zijn.
    Voor mij is het echter te vergelijkbaar met idie?le reclame.
    De groep die je wil bereiken daar heeft het geen effect op.
    Op de momenten dat ik niet goed in mijn vel zit is "op mijn handen zitten" gewoon te hoog gegrepen.

    Nou ja, ik hoef niet eens bij mezelf te blijven om te zien dat we dit al geprobeerd hebben, dat deze insteek, dit app?l al vaker gedaan is en dat het menselijkerwijs, in de praktijk, niet voldoende in te vullen blijkt.
    Alle goede wil ten spijt.

    Dat maakt dat ik van mening blijf dat je naar manieren moet blijven kijken om e.e.a. te verbeteren.

    In zijn geheel kan ik me in "[B]Als mensen weg willen moet je dat gewoon doen en niet gaan of blijven roepen dat je het niks meer vindt.
    " niet vinden.
    Klinkt een beetje alsof negatieve dingen niet genoemd mogen worden.

    Ben je ontevreden over de gang van zaken ?
    Mond houden of opdonderen !

    Zo klinkt het voor mij.
    Ik vind dat je mag vechten voor wat je waard bent om iets wat je de moeite waard vind te verbeteren.
    In veel gevallen zal dat niet lukken zonder de negatieve dingen te benoemen. [/B]



    zwembandje voor je mening uitkomen mag, waarom niet, maar kwtsend worden, vingerwijzend, beledigend tot bijna schelden aan toe dat is niet voor je mening uitkomen of ervoor vechten zoals je zegdt

    daar begint zoals saskija zegt t respect voor je mede oa-er en je normale boeren verstamd
  8. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    een goede moderator die t draadje lijd is beter dan een groep stuurlui . als er niet respctvol in een draadje word gereageerd moet er gewoon een halt zijn. zonder eerst een grote oa vergadering

    Ik persoonlijk lees al vele draadje niet meer. waarom? omdat zodra t draadje langer dan 2 pagina's word t respect vaak al verloren gaat, ok er zijn uizonderingen maar dat zijn dan de luchtige ontspannende draadjes, daar kan met het wel respectvol onderling doen

    quote:
    Dit schreef Saskieja


    Ik vind dat er een verschil is tussen "even niet lekker in je vel zitten" en daardoor miss anders reageren dan wanneer je gebruikelijk doet, of elkaar openlijk in een draadje afzeiken.
    Op die momenten zou t iemand sieren om niet in alle emotie mee te gaan en dus "ff op je handen kunt zitten" of even tot 10 telt.

    Ben het met je eens dat je naar manieren kunt kijken om iets te verbeteren. Maar dat doe je niet met maar klakkeloos roepen dat je oa helemaal niks meer vindt en dat het niet meer is wat het was. En dat dan ook herhaaldelijk blijft roepen. Dit alles in combinatie met wat ik hiervoor benoemde, doet mij zeggen dat je dan idd een keuze moet maken. Of je gaat kijken hoe je zelf of samen dingen kunt verbeteren ( en je neemt daar initiatieven in), of legt je zorg bij Bart neer en kijkt wat je kunt doen of blijft afgeven op alles en iedereen. En bij die laatste denk ik dan idd...of hou een keer je mond of zoek een andere hobby.

    En voor mij is een cli?ntenraad dan geen oplossing. En waarom heb ik al geschreven.
    Om het voor mezelf "leuker" te maken ben ik actiever geworden in het organiseren van kleinschalige uitjes, nieuwe leden erbij betrekken en de chat weer wat leven inblazen met nog enkele andere actievelingen. Super gezellig waar geouwehoerd wordt, maar soms ook iets serieus behandeld wordt. Net als gisteravond. Verschillende meningen, maar wel respectvolle reacties! Ik blijf van mening dat de verandering vooral ook in jezelf zit. En ja dat is miss een ideologie ....
  9. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    de chat voor in groepsverband te kletsen is wel een item wat na mijn mening moet blijven, maakt toch het sfeertje van mekaar betere leren kennen en ook samen uitjes maken of je dag te bespreken. ook al is het geen 40 man meer in t cafe de benen steken er nog redelijk vaak uit met 14 personen
  10. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef Saskieja


    Ik vind dat er een verschil is tussen "even niet lekker in je vel zitten" en daardoor miss anders reageren dan wanneer je gebruikelijk doet, of elkaar openlijk in een draadje afzeiken.
    Op die momenten zou t iemand sieren om niet in alle emotie mee te gaan en dus "ff op je handen kunt zitten" of even tot 10 telt.

    Ben het met je eens dat je naar manieren kunt kijken om iets te verbeteren. Maar dat doe je niet met maar klakkeloos roepen dat je oa helemaal niks meer vindt en dat het niet meer is wat het was. En dat dan ook herhaaldelijk blijft roepen. Dit alles in combinatie met wat ik hiervoor benoemde, doet mij zeggen dat je dan idd een keuze moet maken. Of je gaat kijken hoe je zelf of samen dingen kunt verbeteren ( en je neemt daar initiatieven in), of legt je zorg bij Bart neer en kijkt wat je kunt doen of blijft afgeven op alles en iedereen. En bij die laatste denk ik dan idd...of hou een keer je mond of zoek een andere hobby.

    En voor mij is een cli?ntenraad dan geen oplossing. En waarom heb ik al geschreven.
    Om het voor mezelf "leuker" te maken ben ik actiever geworden in het organiseren van kleinschalige uitjes, nieuwe leden erbij betrekken en de chat weer wat leven inblazen met nog enkele andere actievelingen. Super gezellig waar geouwehoerd wordt, maar soms ook iets serieus behandeld wordt. Net als gisteravond. Verschillende meningen, maar wel respectvolle reacties! Ik blijf van mening dat de verandering vooral ook in jezelf zit. En ja dat is miss een ideologie ....



    +1
  11. quote:
    Dit schreef SFR




    Overigens, jammer dat ik in de reacties op JWmartin een hoop 'gelach' lees. Komt op mij als' belachelijk maken' over...Smile

    Iemand zal nog eens iets (durven) schrijven hier..Smile

    Je kan ook lachen als je op' je handen zit' hoorSmile



    Ik snap dat gelach wel. De term cli?ntenraad komt uit de ggz. Als dat je referentie kader is. Smile Wil niet zeggen dat hier soms best een aflevering van Loenatik gedraaid zou kunnen worden. Smile

    Los van de terminologie, denk eerder dat medezeggenschap een betere term is, zie ik het ook niet zo zitten. Dit is gewoon de toko van Bart. Een bedrijf. Als mijn bakker niet verkoopt wat ik wil of de winkel bevalt niet dan ga ik elders. Kan het aan de bakker vragen of hij me tegemoet wil komen maar daar ga je toch ook geen klantenraad installeren die overleggen welk brood verkocht wordt en welke klanten wel of niet binnen mogen komen. En de bakker heeft alle recht om klanten die zich niet naar zijn regels gedragen buiten te zetten.

    Bart informeert in dit draadje naar wensen en suggesties van klanten. Heel klant vriendelijk. Maar t blijft zijn keuze om daar iets mee te doen of niet.
  12. Saskieja
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Saskieja
    wcz ( wat Clara zegt)Smile
Terug naar de lijst