Werkgever zegt dat er minuren zijn bij ontslag

Werkgever zegt dat er minuren zijn bij ontslag 

Onderwerp van Dimaxx

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Brenda zelf op 12 april 2018 om 14:09:45

Terug naar de lijst
  1. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx

    quote:
    Dit schreef meeuw


    De vraag is wat er in zijn contract staat over opzeggen. In principe kent een jaarcintract geen oozegging tenzij het expliciet genoemd staat in het contract. De werknemer heeft dan maand oozegtermijn, de werkgever mag binnen een jaarcontract alleen opzeggen met toestemming van uwv.

    Dit zal cruciaal zijn in de afhandeling.

    Heeft je zoon zijn rooster nog van de weken dat hij ziek was? Die zal nodig zijn om aan te tonen dat hij wel uren toegewezen had gekregen die als ziekte-uren gelden en niet als min-uren.

    Echt balrn deze situatie



    Het rooster hangt in de keuken op een soort kladje dus dat zal er niet meer zijn , denk ik.
    Het opzeggen is akkoord bevonden door werkgever, per mail. Dus ik ga ervanuit dat daar geen misverstanden over kunnen komen.
    Het gaat nu dus puur over die zogenaamde minuren waar tot een week geleden nooit over gesproken is , sterker nog .. er werd hem gezegd dat hij teveel uren had gemaakt. Ik weet van zoon's collega's dat ze de overuren niet kunnen uitbetalen in het winterseizoen omdat de zaken dan niet zo best gaan. Vanaf mei wordt dat een ander verhaal want dan begint het topseizoen.
    Ik denk zomaar dat ik de komende 3 weken nog even flink aan de bak moet om zoon's gelijk te krijgen. Maar de sfeer wordt er niet beter op, gisteren is hij door een collega gevraagd om maar naar huis te gaan omdat de baas steeds bozer en chagrijniger werd.
    Tja zo kom je in de komende 3 weken nog wel aan minuren inderdaad.
    Vader en ik zijn beiden niet van het ziekmelden maar dit moet niet nog vervelender gaan worden.
  2. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    Als een werkgever zelf zegt dat je naar huis moet gaan, wordt dat niet beschouwd als min-uren
    Maar dit klinkt als een restauranteigenaar die wetkgever moet zijn en daar eigenlijk geen sjoege van heeft

    Laat de begeleiding van school zich hier ook over uit? In ieder geval alles per mail bespreken
  3. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx

    quote:
    Dit schreef Anke
    Als een werkgever zelf zegt dat je naar huis moet gaan, wordt dat niet beschouwd als min-uren
    Maar dit klinkt als een restauranteigenaar die wetkgever moet zijn en daar eigenlijk geen sjoege van heeft

    Laat de begeleiding van school zich hier ook over uit? In ieder geval alles per mail bespreken



    Hij zit niet op school.
    En het is een restauranteigenaar die boos is omdat er geen personeel te krijgen is.
    Het zou voor baas verstandiger zijn om naar zijn aandeel in dit geheel te bekijken , waarom wil mijn zoon de horeca uit.
    Hij vindt het koken geweldig , vond het in zijn leerwerkjaar bij een hotel al leuk maar omdat dat echt een leerwerktraject was en eindigde toen hij zijn diploma had behaald, kon hij naar dit restaurant waar hij gevraagd was . Bij het hotel kwam alles uit pakjes en zakjes en hier niet . Dat vond hij nog veel leuker, mam hier leer ik echt koken.
    Hij kocht kookboeken , had zijn eigen messenset en snuffelde het internet af voor allerlei handige kookhulpjes.
    Maar hij kwam al redelijk snel mokmend thuis , want het rooster voor de komende week kreeg hij pas op zondag dus hij kon nooit wat plannen. Als hij wel wat had moest hij dat aangeven maar puntje bij paaltje kreeg hij dan toch een werkdag toegewezen en was er geen vrij mogelijk. Hij heeft ook sinds begin september geen vrij kunnen nemen behalve de 3 toegewezen vrije dagen tussen kerst en nieuwjaar. Toen zijn zus voor een jaar naar Amerika vertrok en hij daar een vrije dag voor had gevraagd kreeg hij die ook niet. Tja hoe haal je de motivatie weg bij een jongen van 17.
    Nou ja , we gaan maandag bellen met vakbond of juridisch loket en gaan wel.zien waar dit eindigt.
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    Vervelende zaak voor jullie.
    Als ik het goed begrijp heeft je zoon al wel een andere baan?

    Wat wilde de vrouw van de baas bereiken met de opmerking over' te veel' uren?


    quote:
    Dit schreef Brenda



    (..). Maar de sfeer wordt er niet beter op, gisteren is hij door een collega gevraagd om maar naar huis te gaan omdat de baas steeds bozer en chagrijniger werd.
    Tja zo kom je in de komende 3 weken nog wel aan minuren inderdaad.
    (..)


    Mag die collega dat, formeel, wel doen?
    Als het zonder instemming van de baas is, kan de baas zich op het standpunt stellen dat er niet gewerkt.is.terwijl.er.wel ingeroosterd was. Minuren dus.. op z'n minstSmile
  5. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Brenda

    ..Nou ja , we gaan maandag bellen met vakbond of juridisch loket en gaan wel.zien waar dit eindigt.


    zoals ik al eerder zei .. verstandig! .. de nummers heb je nu.. maar wat mij vooral treft in je verhaal is de liefde voor een vak dat een beetje ontluikt bij je zoon en de beren op de weg die hij daarbij tegenkomt... misschien zou ik daar wel meer aandacht aan geven... zorgen dat dat niet te snel ondersneeuwt.
  6. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx

    quote:
    Dit schreef SFR
    Vervelende zaak voor jullie.
    Als ik het goed begrijp heeft je zoon al wel een andere baan?

    Wat wilde de vrouw van de baas bereiken met de opmerking over' te veel' uren?

    Nee, hij heeft nog niks anders. Gaat komende week ergens proefdraaien.
    Wat de vrouw vd baas ermee wilde weet ik niet. Toen ik de baas zei wat z'n vrouw gezegd had , vertelde hij me dat zij zich helemaal niet moet bemoeien met dat soort zaken.
    Zijn 3 collega's zeggen alledrie dat hij geen minuren heeft.


    Mag die collega dat, formeel, wel doen?
    Als het zonder instemming van de baas is, kan de baas zich op het standpunt stellen dat er niet gewerkt.is.terwijl.er.wel ingeroosterd was. Minuren dus.. op z'n minstSmile


    Geen idee of hij dat mag. Er staat al een paar maanden geen eindtijd op het rooster dus daar kan baas zich niet aan vasthouden , lijkt mij .
  7. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx

    quote:
    Dit schreef jellehl


    zoals ik al eerder zei .. verstandig! .. de nummers heb je nu.. maar wat mij vooral treft in je verhaal is de liefde voor een vak dat een beetje ontluikt bij je zoon en de beren op de weg die hij daarbij tegenkomt... misschien zou ik daar wel meer aandacht aan geven... zorgen dat dat niet te snel ondersneeuwt.



    Dat doet mij ook het meest zeer jellehl.
    Maar zoon heeft natuurlijk niet voor niks hulp gehad van een jeugdhulpverlener en ik weet wat hem de juiste kant op willen pushen teweeg brengt, ben ik daar heel voorzichtig mee.
    Hij mag foute keuzes maken , daar leert hij van . Hij wil nu de horeca uit en denkt op de bloemenveiling zijn roeping te vinden dus ik laat hem daarin maar .
    Hopelijk komt hij over een paar maanden tot het besef dat hij het koken mist . Dan kan hij altijd weer die richting op.
  8. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Brenda



    Dat doet mij ook het meest zeer jellehl.
    Maar zoon heeft natuurlijk niet voor niks hulp gehad van een jeugdhulpverlener en ik weet wat hem de juiste kant op willen pushen teweeg brengt, ben ik daar heel voorzichtig mee.
    Hij mag foute keuzes maken , daar leert hij van . Hij wil nu de horeca uit en denkt op de bloemenveiling zijn roeping te vinden dus ik laat hem daarin maar .
    Hopelijk komt hij over een paar maanden tot het besef dat hij het koken mist . Dan kan hij altijd weer die richting op.


    Meebuigen, meebewegen en liefhebben... en soms een beetje de goede kant opduwen..
  9. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx

    quote:
    Dit schreef jellehl


    Meebuigen, meebewegen en liefhebben... en soms een beetje de goede kant opduwen..



    Precies .... op het juiste moment
  10. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    quote:
    Dit schreef as


    Bij een 38 jarige werkweek is de maand 164.67 uur
    En over je vakantie uren krijg je ook vakantie uren.


    Poeh wat zijn jouw werkweken lang!

    Maar ff back on topic, dit is een heel vervelende situatie voor je zoon en voor jou, maar TS, wat pak je het goed op!
  11. Dimaxx
    pomtiedomtiedom

    Toon alleen de berichten van Dimaxx

    quote:
    Dit schreef Joy


    Poeh wat zijn jouw werkweken lang!

    Maar ff back on topic, dit is een heel vervelende situatie voor je zoon en voor jou, maar TS, wat pak je het goed op!



    Dank je Joy, ik doe mijn best maar ik ben ook niet alleswetend en ben blij dat ik hier wat goede tips lees.
  12. as
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van as
    quote:
    Dit schreef Joy


    Poeh wat zijn jouw werkweken lang!

    Maar ff back on topic, dit is een heel vervelende situatie voor je zoon en voor jou, maar TS, wat pak je het goed op!


    Ha ha ha 38 uur per werkweek 🤣
Terug naar de lijst