Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ben benieuwd wat je verrassingsoogst wordt Carlita! Spannend wat er uit komt!

    Ik ben net een bak aardbeien en frambozen in groep 3 van mijn dochter gaan brengen. We hebben dit jaar wel heel veel. En ik heb zojuist de eerste capucijners geoogst. Dadelijk nog even een lekkere chorizo kopen en dan wordt het vanavond capucijners met chorizo en een kruidenfritata
    Plaatje
  2. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-
    Wij hebben vorige wekwat courgette gezaaid en die komen al omhoog. Dat groeit snel!

    En.ik heb mijn eerste krop ijsbergsla geoogst ...Smile

    Ik word hier wel blij van. De frambozen worden ook langzaam zichtbaar.
    Plaatje
  3. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ben benieuwd wat je verrassingsoogst wordt Carlita! Spannend wat er uit komt!

    Ik ben net een bak aardbeien en frambozen in groep 3 van mijn dochter gaan brengen. We hebben dit jaar wel heel veel. En ik heb zojuist de eerste capucijners geoogst. Dadelijk nog even een lekkere chorizo kopen en dan wordt het vanavond capucijners met chorizo en een kruidenfritata

    Zijn kapucijners paars?
    Wat een mooie oogst!
    k zal s gaan kijken of de courgette nog gegroeid is.
  4. Drieske
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Drieske
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ben benieuwd wat je verrassingsoogst wordt Carlita! Spannend wat er uit komt!

    Ik ben net een bak aardbeien en frambozen in groep 3 van mijn dochter gaan brengen. We hebben dit jaar wel heel veel. En ik heb zojuist de eerste capucijners geoogst. Dadelijk nog even een lekkere chorizo kopen en dan wordt het vanavond capucijners met chorizo en een kruidenfritata


    Ohoo die dochter van jou is maar een bofkont. Ik lust ook wel zo'n bak frambozen Smile krijg jij van mij wat vruchtjes van mijn krentenboom
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Drieske


    Ohoo die dochter van jou is maar een bofkont. Ik lust ook wel zo'n bak frambozen Smile krijg jij van mij wat vruchtjes van mijn krentenboom


    Deal! Doe ook maar een stekje van de boom.... die wil ik wel! En de vlier!

    Ik heb nu een overvloed aan frambozen en de bramen komen daarna.
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef 00h

    Zijn kapucijners paars?
    Wat een mooie oogst!
    k zal s gaan kijken of de courgette nog gegroeid is.


    Ja, en van binnen hebben ze mooie groene erwtjes.

    Heb je al kunnen oogsten?
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Yvonne72
    Wij hebben vorige wekwat courgette gezaaid en die komen al omhoog. Dat groeit snel!

    En.ik heb mijn eerste krop ijsbergsla geoogst ...Smile

    Ik word hier wel blij van. De frambozen worden ook langzaam zichtbaar.


    Die frambozen zijn rood voor je het weet!

    Ik ga ook nog eens proberen om een late courgette te kweken. Vandaag heb ik een hele doos ah moestuintjes gevonden in de schuur (ik heb zoveel zooi dat ik bij het opruimen allemaal ontdekkingen doe...). Geen idee of er ?berhaupt nog wat gaat kiemen, we zien wel. Daarnaast heb ik savooiekool en palmkool voor in de winter gezaaid. En romaine sla. Dat is vorig jaar mislukt. Nu dus nieuwe poging!
  8. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ja, en van binnen hebben ze mooie groene erwtjes.
    Heb je al kunnen oogsten?

    K heb ze nog nooit in de tuin gehad.
    Ja kruiden natuurlijk maar ook een augurk, die was al een stuk opgekweekt, drie dikke lekkere augurken zijn geoogst.
    Er komt een eerste courgette aan en de tweede heeft wel heel veel bloemen, misschien moet ik er een paar af halen,
    wat denken jullie?
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef 00h


    Er komt een eerste courgette aan en de tweede heeft wel heel veel bloemen, misschien moet ik er een paar af halen,
    wat denken jullie?


    Geen idee of dat beter is. Ik doe dat nooit en er komen zoveel courgettes van een plant dat ik het wel goed vind zo. Af en toe haal ik er een bloempje vanaf om te frituren. Das ook lekker! Ik probeer de courgettes niet te groot te laten worden, ik vind ze jong veel lekkerder en dan zitten die grote zaden er nog niet in.
  10. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik laat de bloemen ook lekker zitten. Hoe meer bloemen, hoe meer mogelijkheden tot bestuiving denk ik dan.
    Ik heb een paar aardappelen geoogst en tuinbonen, zes courgettes (drie weggegeven) en knoflook.
    Plaatje
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Anthea
    Ik laat de bloemen ook lekker zitten. Hoe meer bloemen, hoe meer mogelijkheden tot bestuiving denk ik dan.
    Ik heb een paar aardappelen geoogst en tuinbonen, zes courgettes (drie weggegeven) en knoflook.


    Mooie oogst
  12. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Frambozen, iedere avond een bakje, heerlijk toetje met yoghurtSmile
    Plaatje
Terug naar de lijst