Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Heerlijke oogst allemaal dames! Ik nam vandaag cioggia bietjes, radijs, aardbeien, lollo rosso en sugarsnaps mee. En bloemen. Einde van de week kan ik denk ik de eerste courgettes oogsten.
    Plaatje
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ik kom ook net terug met de oogst van de dag. Heel veel aardbeien, frambozen en rode bessen, een paar kruisbessen. Wat een overdosis vitaminen zo.... en dan moet ik deze week ook nog de tuin van mijn ouders bijhouden omdat ze op vakantie zijn. "Je mag alle aardbeien wel plukken hoor" Smile

    Verder nog een kropsla, twee courgettes, rucola, basilicum en peterselie. Ik hoop dat de capucijners nog een dag of twee kunnen hangen.... ze zijn eigenlijk al goed maar ik heb nog geen tijd om ze te eten. ..



    Wat een rijkdom is het toch
  3. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Als ik dit allemaal lees en zie, overweeg ik om volgend jaar toch ook zelf weer een moestuin te beginnen. Helaas hoor ik de buurvrouw steeds mopperen dat alle plantjes opgegeten worden. Haar moeder hoorde ik zeggen dat het door slakken komt, maar die zie ik hier weinig. Denk eerder konijnen....
  4. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Als ik dit allemaal lees en zie, overweeg ik om volgend jaar toch ook zelf weer een moestuin te beginnen. Helaas hoor ik de buurvrouw steeds mopperen dat alle plantjes opgegeten worden. Haar moeder hoorde ik zeggen dat het door slakken komt, maar die zie ik hier weinig. Denk eerder konijnen....

    Goedkope emmers de bodem eruit halen en om je planten zetten.
    Voor de emmers kan je ook naar een restaurant stappen en vragen of de keuken de lege emmers ( van boter, mayonaise ed.) voor je wil bewaren.
    Ik gooi per week ongeveer 5 emmers weg.Smile
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef frida_m
    Heerlijke oogst allemaal dames! Ik nam vandaag cioggia bietjes, radijs, aardbeien, lollo rosso en sugarsnaps mee. En bloemen. Einde van de week kan ik denk ik de eerste courgettes oogsten.


    Wow, heb je al bietjes? Die van mij zijn nog hele kleine plantjes... wat een mooie oogst heb zeg!
    Mijn bloemenveldje is iets anders geworden dan ik eigenlijk dacht dat het ging worden. Ik heb een bijenmengsel uitgezaaid. De planten zijn niet erg gelijkmatig uitgekomen en het zijn ook geen echte bloemen voor in de vaas. Ik struin tegenwoordig gewoon de verlaten tuintjes af. Ons moestuintjes complex zal over een jaar of 5 moeten sluiten in verband met woningbouw. Dus de een na de ander houdt het voor gezien. Ik struin nogal eens in verlaten tuintjes dus, op zoek naar bloemen en vergeten oogst....
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Als ik dit allemaal lees en zie, overweeg ik om volgend jaar toch ook zelf weer een moestuin te beginnen. Helaas hoor ik de buurvrouw steeds mopperen dat alle plantjes opgegeten worden. Haar moeder hoorde ik zeggen dat het door slakken komt, maar die zie ik hier weinig. Denk eerder konijnen....



    Ik heb alles in bakken( hoge poten) en de andere ingespoten met siliconen spray. Dat lijkt erg goed te helpen
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Wow, heb je al bietjes? Die van mij zijn nog hele kleine plantjes... wat een mooie oogst heb zeg!
    Mijn bloemenveldje is iets anders geworden dan ik eigenlijk dacht dat het ging worden. Ik heb een bijenmengsel uitgezaaid. De planten zijn niet erg gelijkmatig uitgekomen en het zijn ook geen echte bloemen voor in de vaas. Ik struin tegenwoordig gewoon de verlaten tuintjes af. Ons moestuintjes complex zal over een jaar of 5 moeten sluiten in verband met woningbouw. Dus de een na de ander houdt het voor gezien. Ik struin nogal eens in verlaten tuintjes dus, op zoek naar bloemen en vergeten oogst....


    Volgende keer mix in doosje bij de Lidl kopen, kost weinig, goed resultaat
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef frida_m
    Heerlijke oogst allemaal dames! Ik nam vandaag cioggia bietjes, radijs, aardbeien, lollo rosso en sugarsnaps mee. En bloemen. Einde van de week kan ik denk ik de eerste courgettes oogsten.


    Eet smakelijk
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Volgende keer mix in doosje bij de Lidl kopen, kost weinig, goed resultaat


    Goede tip, ik ga het tegen die tijd in de gaten houden!

    Nog even, en een beetje off topic, maar ik ben vanavond met mijn courgette-overschot aan de slag gegaan.... onder andere een courgette-walnotencake van gemaakt en hij is h??rlijk.
    Plaatje
  10. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Goede tip, ik ga het tegen die tijd in de gaten houden!

    Nog even, en een beetje off topic, maar ik ben vanavond met mijn courgette-overschot aan de slag gegaan.... onder andere een courgette-walnotencake van gemaakt en hij is h??rlijk.


    Ziet er heerlijk uit Smile
  11. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Lekker, nu al bietjes. Die van mij zijn net gezaaid maar dar wordt nog een keer zaaien denk ik. Morgen ga ik kijken.
    Ik denk ook einde deze week de eerste courgettes. En de tuinbonen ga ik echt maar beginnen te oogsten deze week, dus dan veel tuinbonen gerechten de komende tijd. Maar ik ga ook eens op zoek naar buitenlandse recepten want in Nederland is niet zoveel variatie ermee.

    Ik ben benieuwd hoe het is met het nieuw aangelegde kolen en knolselderijbed morgen.

    Ja, heerlijk die cake. Binnenkort kunnen we weer courgettes uitdelen denk ik. Smile
  12. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Net m'n eerste boomui door de sla gedaan, met peterselie en andere kruiden die in de tuin groeien.
    Die boomui kwam ik tegen op een plantenmarkt k had geen idee hoe zich dat zou ontwikkelen
    op de stengel groeien nieuwe uien die door de zwaartekracht verderop neerkomen en zo voortplanten.
    K vind m erg leuk!

Terug naar de lijst