Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Willemijn
    Wabi Sabi, volvo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Willemijn
    De snijbiet doet het echt enorm goed net als de mosterdspinazie en de boerenkool, die laatste begint wel door te schieten nu, dat maakt hem wat bitterder maar nog steeds erg lekker. Drie soorten aardappels en bieten zijn al de grond ingegaan, net als de peultjes. De knoflook (in okt 2019 de grond in gegaan) groeit lekker nu, de groene sprietjes gaan elke dag door het eten.

    De pompoensoep, tomatensoep, koolrabi/spitskoolsoep vliegen de vriezer uit en de zelfgemaakte pastasaus ook. Handig hoor om in Coronatijd een vriezer vól te hebben zodat je minder de winkel in hoeft.

    De vensterbank staat vol met zes soorten tomaten, zes.soorten paprikas, acht soorten pepers en spinazie en pluksla. Die laatste twee staan er in de winter ook altijd, twee bakken die ik om en om leeg eet. :-)
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Jaaaaaaa, het is zover, het liefde geven heeft gewerkt! De eerste asperges steken hun kopjes boven de grond. Dat worden asperges vanavond!
    Plaatje
    Plaatje
  3. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    ooh wat cool!!
  4. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Jaaaaaaa, het is zover, het liefde geven heeft gewerkt! De eerste asperges steken hun kopjes boven de grond. Dat worden asperges vanavond!

    Wow!!
    Ze worden heeeel schaars, vrees ik. Niet bij jouSmile
  5. Wixy
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Wixy
    Wat super Nienke!! Heerlijke asperges, smullen!Smile
  6. Radijsjes, sla en rucola in mijn hoge bak. De sla heb ik twee weken terug gekocht als plantjes, de rucola en radijs zijn gezaaid. Heb hiernaast ook nog een lage bak van tweextwee meter in de achtertuin.
    Plaatje
  7. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Dat ziet er mooi uit Frida, doe jij er ieder jaar nieuwe aarde in? Of... hoe doe je het???
  8. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Jaaaaaaa, het is zover, het liefde geven heeft gewerkt! De eerste asperges steken hun kopjes boven de grond. Dat worden asperges vanavond!

    Zooo dat is een proces van drie jaar... waar je nu de vruchten van plukt?
    Toch? Zo ging het vroger tenminste... en dan mocht je de helft niet steken want dan had je het volgende jaar niets mee...
    of gaat dit tegenwoordig sneller?
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef 00h

    Zooo dat is een proces van drie jaar... waar je nu de vruchten van plukt?
    Toch? Zo ging het vroger tenminste... en dan mocht je de helft niet steken want dan had je het volgende jaar niets mee...
    of gaat dit tegenwoordig sneller?


    Dat werkt nog steeds zo, gelukkig verandert de natuur niet zo snel. Ik heb mijn aspergebed al een paar jaar, denk dat dit nu jaar 3 wordt dat ik kan oogsten. Maar het kost in den beginne echt heel veel geduld. Maar als je daar doorheen bent, dan is het ook echt genieten!

    Edit: ah, nu snap ik het, ik bedoelde eigenlijk de eerste asperges van dit jaar!
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef frida_m
    Radijsjes, sla en rucola in mijn hoge bak. De sla heb ik twee weken terug gekocht als plantjes, de rucola en radijs zijn gezaaid. Heb hiernaast ook nog een lage bak van tweextwee meter in de achtertuin.



    Mooi hoor die ontkiemende plantjes! Ik vind soms het groeiproces nog wel boeiender dan het oogsten. Wonderlijk hoe die kleine plantjes dagelijks een groeispurt doormaken...
  11. quote:
    Dit schreef 00h
    Dat ziet er mooi uit Frida, doe jij er ieder jaar nieuwe aarde in? Of... hoe doe je het???


    Niet volledig nieuw, maar vul het wel aan met nieuwe potgrond.
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Ik heb vandaag een tomatenplant gehaald
    Cherrytomaatjes

    De voorgaande jaren altijd flink veel vanaf gehaald..Smile
Terug naar de lijst