Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wat mooi! Die brocoli, dat lukt mij echt nooit... Is zo 5*** waardig!

  2. quote:
    Dit schreef nienkevb
    Wat mooi! Die brocoli, dat lukt mij echt nooit... Is zo 5*** waardig!



    Ja, ik ben er ook erg blij mee. Wel als plantjes gekocht hoor, dus dat scheelt.
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik heb vandaag weer flink in de moestuin gewerkt. Bleekselderij en prei uitgezet. Mijn tomatenexperiment had ineens veel wortels dus die heb ik ook in de tuin h gezet. Er kwamen inmiddels spontaan veel tomatenplanten op. Natuurlijk op plekjes waar ze niet goed staan. Nu staat het weer beter. En vooral veel onkruid verwijderd. Ik had weer veel kweekgras vanuit het perceel van de buurman in het grensgebied. Flinke emmer met de riek uitgezeefd en alles thuis in de groene bak. Ik wil dat spul echt niet in mijn composthoop.

    Alles groeit als kool, behalve mijn erwten. Erwten en ik zijn geen vrienden, dit is echt het laatste jaar dat ik het probeer.... Ik heb zo'n mooie piramide gemaakt , zijn ze 30 centimer hoog geworden... er hangen al een paar vruchten aan. Zal wel niet heel veel meer worden.
    Plaatje
    Plaatje
  4. Wat een paradijsje met al die bloemen!
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Vandaag (een handjevol) erwtjes, 3 tuinbonen, pluksla, rucola, bieslook en basilicum. Vanavond pasta met groenten en een sla.
    Plaatje
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Leuke oogst weer, je bloemenveld is prachtig
  7. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Tuinbonen geoogst. De zak scheurde af door het gewicht. Smile

    En de choggia bietjes zijn uitgedund omdat ze veel te dik waren gezaaid. Vriend wist niet dat uit elk zaadje drie plantjes kan komen. Smile
    Dus straks ga ik bietjes koken en laten afkoelen voor bietensalade voor morgen. Vanmiddag had ik ze rauw gebruikt. Zien er zo mooi uit.

    Ja, mooi die bloemen. Ik heb ook van alles gezaaid maar de phacelia, komkommerkruid en de papavers overheersen tot nu toe wel. Hopelijk gaat de oostindische kers snel woekeren. Zo mooi.
    Plaatje
    Plaatje
  8. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    quote:
    Dit schreef Anthea
    Tuinbonen geoogst. De zak scheurde af door het gewicht. Smile

    En de choggia bietjes zijn uitgedund omdat ze veel te dik waren gezaaid. Vriend wist niet dat uit elk zaadje drie plantjes kan komen. Smile
    Dus straks ga ik bietjes koken en laten afkoelen voor bietensalade voor morgen. Vanmiddag had ik ze rauw gebruikt. Zien er zo mooi uit.

    Ja, mooi die bloemen. Ik heb ook van alles gezaaid maar de phacelia, komkommerkruid en de papavers overheersen tot nu toe wel. Hopelijk gaat de oostindische kers snel woekeren. Zo mooi.


    Wat zijn die bietjes prachtig🥰
  9. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    Het wordt wat!😁
    Plaatje
  10. Wow, dat wordt inderdaad een mooie aubergine Ditty!
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Prachtig! Ik zie al een moussaka in de dop!

    Mijn aubergine had de laatste nachtvorst niet overleefd dacht ik. Alle bloempjes en toppen bevroren. Maar ik zag er weer kleine knopjes inkomen. Misschien straks toch nog een aubergine!
  12. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Een vijg doet het echt overal. Ik heb er nog nooit 1 gehad. Dit voorjaar een piepklein vijgenboompje gezet en er komen gewoon al vruchtjes aan.
    Plaatje
Terug naar de lijst