Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef frida_m
    Ik ga de laatste dagen iedere avond op slakkenjacht in de tuin en vind zeker 30 per avond. Die eindigen allemaal in de kliko. Gebruik ook slakkenkorrels, maar die helpen niet voldoende. De basilicum is helaas al helemaal verdwenenSmile


    Wow, dat is wel echt heel veel...
    Smile
  2. quote:
    Dit schreef nienkevb


    Wow, dat is wel echt heel veel...
    Smile


    Vanavond waren het er nog maar 10Smile
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Haha, ja, dat is ook een oplossing!

    Ik heb hier wel slakken in de tuin maar ze eten niet alles op. Wel eens ergens een blad half weg maar niets overmatigs ofzo. Ik laat ze maar, ze ruimen ook dood afval in de tuin op. Maar ik zou ook wel wat bedenken als ze al mijn lekkere groenten op zouden eten hoor...


    Ik heb sowieso hele grote en heel veel slakken in de brem, dus ik weet niet of ik die nog hou.
    Ze zitten k wel wat in mijn stokrozen en andere planten, maar bij mijn sla planten hadden ze de helft van de planten al opgegeten. Dat wil ik niet.

    Insecten zijn in principe welkom in mijn tuin, maar niet alles opeten.
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef frida_m


    Vanavond waren het er nog maar 10Smile


    Toen wij kippen hadden kregen die de slakken
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Reuze oogst vandaag, zijn wel erg lekkere aardbeitjes
    Plaatje
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Reuze oogst vandaag, zijn wel erg lekkere aardbeitjes


    Klein maar fijn Rose, smakelijk!

    Ik was toevallig ook aan het aardbeientussendoortje toe...

    Ik heb heel veel kleine aardbeien en naar een paar groot formaat. Ik heb die 'grote' planten nu gemerkt en als ze straks uitlopers krijgen dan ga ik die gebruiken voor een nieuw bed.
    Plaatje
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Klein maar fijn Rose, smakelijk!

    Ik was toevallig ook aan het aardbeientussendoortje toe...

    Ik heb heel veel kleine aardbeien en naar een paar groot formaat. Ik heb die 'grote' planten nu gemerkt en als ze straks uitlopers krijgen dan ga ik die gebruiken voor een nieuw bed.


    Ja dat is wel zo slim.
    Dit zijn zaailingen van een bosaardbei, ik heb ook nog een bosaardbei met grotere vruchten. We plukken en eten wat rijp is.
    Doordat ik nu doordragers heb en niet doordragers en verschillende rassen hebben we diverse vormen en maten. Ik vind dat wel erg leuk.
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ja dat is wel zo slim.
    Dit zijn zaailingen van een bosaardbei, ik heb ook nog een bosaardbei met grotere vruchten. We plukken en eten wat rijp is.
    Doordat ik nu doordragers heb en niet doordragers en verschillende rassen hebben we diverse vormen en maten. Ik vind dat wel erg leuk.


    Ik wil eigenlijk ook nog bosaardbeitjes, volgend jaar denk ik. Kruisen die zich met de gewone aardbei? Ik heb een tijd en paar ananasaardbeitjes tussen mijn aardbeien gehad. Die woekeren zo enorm dat ik na verloop van tijd bijna alleen maar ananasaardbeien had.
    Maar ik zit me nu te bedenken dat dat natuurlijk door de uitlopers kan komen. Als die veel eerder zijn dan de rode aardbei, dan nemen ze ook alle ruimte in. Ben dit jaar in ieder geval voor het eerst uitlopers aan het verwijderen.

    Voor wie geinteresserd is, ik heb mijn eerste oogst van mijn wormenhotel. Ruim een halve emmer mooie voedzame grond voor in mijn tuin. Ze voelen zich inmiddels goed thuis, hebben zichzelf flink vermeerderd en hebben dus mijn groentenresten van afgelopen maanden omgezet naar bodemmateriaal. Af en toe heb ik er ook wat hooi en keutels uit het caviahok ongedaan. Ze verwerken alles! Experiment geslaagd!

    Op de foto lijken het weinig wormen maar ze vinden het maar niks dat ik in hun fabriek kwam kijken. Ze vluchten naar beneden...
    Plaatje
    Plaatje
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik zal ff kijken of ik nog een bosaardbeistekje heb
  10. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    Eindelijk een uurtje tijd

    Framboos/aalbes/chilijam

    Plaatje
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef indigo
    Eindelijk een uurtje tijd

    Framboos/aalbes/chilijam



    Lijkt me erg lekker
  12. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef indigo
    Eindelijk een uurtje tijd

    Framboos/aalbes/chilijam



    Dat ziet er lekker uit! Gebruik je de pepers van vorig jaar?

    Ik wilde gisteren ook jam maken maar dochter en vriendin zijn framboosverslaafd. Ze hebben bijna de hele bak leeggegeten🤣
Terug naar de lijst