Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Net geoogst!


    Wat zijn de paarse bonen?
    Mooie oogst weer
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Gele tomaatjes met daaronder sla, ik ben benieuwd.
    Plaatje
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Wat zijn de paarse bonen?
    Mooie oogst weer


    Dat zijn kapucijners. Heb ze net gedopt, je houdt er zo weinig van over . Gelukkig lusten de kinderen ze niet....
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Gele tomaatjes met daaronder sla, ik ben benieuwd.


    Dat gaat rap! Die stangen heb ik trouwens ook. Ik vond ze mooi en stevig en niet eens zo duur en ze gaan heel lang mee, handig.

    Past dat straks allemaal in jouw plantenpot als de sla volgroeid is?

    Ik had me een beetje vergist met de bietjes. 4 per vak van de metermoestuin. Die staan nu best wel op elkaar, flink wat loof dat er overheen hangt. Ben benieuwd, ik voelde al een kleine bol onderaan het loof!.
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Dat gaat rap! Die stangen heb ik trouwens ook. Ik vond ze mooi en stevig en niet eens zo duur en ze gaan heel lang mee, handig.

    Past dat straks allemaal in jouw plantenpot als de sla volgroeid is?

    Ik had me een beetje vergist met de bietjes. 4 per vak van de metermoestuin. Die staan nu best wel op elkaar, flink wat loof dat er overheen hangt. Ben benieuwd, ik voelde al een kleine bol onderaan het loof!.




    Mijn eigen planten zat roest in, dus deze heb ik gekocht. Ik oogst geen kroppen, alleen de buitenste blaadjes, dus het zal wel passen. Hoop ik :)


    Het is weleens uitkiezen hoe je alles zet idd, kun je je bietjes nog verplanten?
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s




    Mijn eigen planten zat roest in, dus deze heb ik gekocht. Ik oogst geen kroppen, alleen de buitenste blaadjes, dus het zal wel passen. Hoop ik :)


    Het is weleens uitkiezen hoe je alles zet idd, kun je je bietjes nog verplanten?


    Dan zal het wel lukken, ik verbaas me erover hoe snel en hoe groot zo'n krop zich ineens vormt. Ik heb in een vierkantje ook een bos pluksla, en dat groeit ook zo als... sla... Ik pluk er elke en hele dag elke dag blaadjes uit en hij ziet e nog steeds fris uit.
    Mijn bietjes ga ik niet meer verplaatsen. Ben een beetje bang dat ik daarmee de knolvorming teniet doe. Volgens mij komt het wel goed. Een ervaring voor volgend jaar.
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik vond dat ik een cadeautje verdiend had een heb mezelf een kookboek cadeau gedaan. Duurzaam lekker eten. Het zero waste kookboek: klimaatvriendelijk, gezond en lekker. Heb het heel diagonaal en snel gescand. Er staan ook veel teelttips in en tips van wat je kunt maken van niet gangbare (delen) van groente. Ik ben heel benieuwd!
    Plaatje
  8. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Leuk cadeau Nienke


    De slakken hebben de helft van mijn sla al opgegeten, de veldsla vinden ze niet lekker zag ik.
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Leuk cadeau Nienke


    De slakken hebben de helft van mijn sla al opgegeten, de veldsla vinden ze niet lekker zag ik.


    Echt waar? Balen zeg... ga je wat tegen de slakken doen?
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Echt waar? Balen zeg... ga je wat tegen de slakken doen?


    Opeten?


    Geintje, ik gebruik eco korreltjes, meestal komt het dan wel goed en anders is het pech gehad
  11. Ik ga de laatste dagen iedere avond op slakkenjacht in de tuin en vind zeker 30 per avond. Die eindigen allemaal in de kliko. Gebruik ook slakkenkorrels, maar die helpen niet voldoende. De basilicum is helaas al helemaal verdwenenSmile
  12. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Opeten?


    Geintje, ik gebruik eco korreltjes, meestal komt het dan wel goed en anders is het pech gehad


    Haha, ja, dat is ook een oplossing!

    Ik heb hier wel slakken in de tuin maar ze eten niet alles op. Wel eens ergens een blad half weg maar niets overmatigs ofzo. Ik laat ze maar, ze ruimen ook dood afval in de tuin op. Maar ik zou ook wel wat bedenken als ze al mijn lekkere groenten op zouden eten hoor...
Terug naar de lijst