Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik kom ook net terug met de oogst van de dag. Heel veel aardbeien, frambozen en rode bessen, een paar kruisbessen. Wat een overdosis vitaminen zo.... en dan moet ik deze week ook nog de tuin van mijn ouders bijhouden omdat ze op vakantie zijn. "Je mag alle aardbeien wel plukken hoor" Smile

    Verder nog een kropsla, twee courgettes, rucola, basilicum en peterselie. Ik hoop dat de capucijners nog een dag of twee kunnen hangen.... ze zijn eigenlijk al goed maar ik heb nog geen tijd om ze te eten. ..
    Plaatje
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef frida_m
    Heerlijke oogst allemaal dames! Ik nam vandaag cioggia bietjes, radijs, aardbeien, lollo rosso en sugarsnaps mee. En bloemen. Einde van de week kan ik denk ik de eerste courgettes oogsten.


    Wow, heb je al bietjes? Die van mij zijn nog hele kleine plantjes... wat een mooie oogst heb zeg!
    Mijn bloemenveldje is iets anders geworden dan ik eigenlijk dacht dat het ging worden. Ik heb een bijenmengsel uitgezaaid. De planten zijn niet erg gelijkmatig uitgekomen en het zijn ook geen echte bloemen voor in de vaas. Ik struin tegenwoordig gewoon de verlaten tuintjes af. Ons moestuintjes complex zal over een jaar of 5 moeten sluiten in verband met woningbouw. Dus de een na de ander houdt het voor gezien. Ik struin nogal eens in verlaten tuintjes dus, op zoek naar bloemen en vergeten oogst....
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Volgende keer mix in doosje bij de Lidl kopen, kost weinig, goed resultaat


    Goede tip, ik ga het tegen die tijd in de gaten houden!

    Nog even, en een beetje off topic, maar ik ben vanavond met mijn courgette-overschot aan de slag gegaan.... onder andere een courgette-walnotencake van gemaakt en hij is h??rlijk.
    Plaatje
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef 00h
    Net m'n eerste boomui door de sla gedaan, met peterselie en andere kruiden die in de tuin groeien.
    Die boomui kwam ik tegen op een plantenmarkt k had geen idee hoe zich dat zou ontwikkelen
    op de stengel groeien nieuwe uien die door de zwaartekracht verderop neerkomen en zo voortplanten.
    K vind m erg leuk!



    Die boomui is leuk! Ik had er nog nooit van gehoord. Smaken ze ook als gewone ui?
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef 00h

    eerlijk gezegd heb ik niet goed geproeft, alles zat gemengd.

    Die kleine uitjes kun je zo in de grond stoppen en dan begint t opnieuw.
    k Kan er 1 opsturen voor wie wil.
    Ze zijn nu nog klein, t groeit heel grillig


    (Als er meer mensen t willen kan ik beter een 'Boom uitje' organiseren.)


    Goed plan, ik heb nog ananasaardbei en rabarber in de aanbiedingSmile
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ben benieuwd wat je verrassingsoogst wordt Carlita! Spannend wat er uit komt!

    Ik ben net een bak aardbeien en frambozen in groep 3 van mijn dochter gaan brengen. We hebben dit jaar wel heel veel. En ik heb zojuist de eerste capucijners geoogst. Dadelijk nog even een lekkere chorizo kopen en dan wordt het vanavond capucijners met chorizo en een kruidenfritata
    Plaatje
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Drieske


    Ohoo die dochter van jou is maar een bofkont. Ik lust ook wel zo'n bak frambozen Smile krijg jij van mij wat vruchtjes van mijn krentenboom


    Deal! Doe ook maar een stekje van de boom.... die wil ik wel! En de vlier!

    Ik heb nu een overvloed aan frambozen en de bramen komen daarna.
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef 00h

    Zijn kapucijners paars?
    Wat een mooie oogst!
    k zal s gaan kijken of de courgette nog gegroeid is.


    Ja, en van binnen hebben ze mooie groene erwtjes.

    Heb je al kunnen oogsten?
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Yvonne72
    Wij hebben vorige wekwat courgette gezaaid en die komen al omhoog. Dat groeit snel!

    En.ik heb mijn eerste krop ijsbergsla geoogst ...Smile

    Ik word hier wel blij van. De frambozen worden ook langzaam zichtbaar.


    Die frambozen zijn rood voor je het weet!

    Ik ga ook nog eens proberen om een late courgette te kweken. Vandaag heb ik een hele doos ah moestuintjes gevonden in de schuur (ik heb zoveel zooi dat ik bij het opruimen allemaal ontdekkingen doe...). Geen idee of er ?berhaupt nog wat gaat kiemen, we zien wel. Daarnaast heb ik savooiekool en palmkool voor in de winter gezaaid. En romaine sla. Dat is vorig jaar mislukt. Nu dus nieuwe poging!
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef 00h


    Er komt een eerste courgette aan en de tweede heeft wel heel veel bloemen, misschien moet ik er een paar af halen,
    wat denken jullie?


    Geen idee of dat beter is. Ik doe dat nooit en er komen zoveel courgettes van een plant dat ik het wel goed vind zo. Af en toe haal ik er een bloempje vanaf om te frituren. Das ook lekker! Ik probeer de courgettes niet te groot te laten worden, ik vind ze jong veel lekkerder en dan zitten die grote zaden er nog niet in.
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wat een mooie oogsten weer Anthea, margoos en Lilaoena! En zelfs eigen eitjes! Heerlijk!

    Ik kwam zojuist weer eens na een paar dagen in mijn tuintje en ik wist niet wat ik zag. .. Tijden van overvloed op zijn zachtst gezegd inderdaad. Heel veel courgettes, frambozen, kruiden, kapucijners en ik heb nu een boontjesberg. Laatste keer stonden ze in bloei en hadden ze minuscule boontjes aan de takken. Wat moet ik nu toch gaan eten?

    De aardbeien beginnen nu (gelukkig) aan het eind te komen.
    Plaatje
  12. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    De bramen beginnen te kleuren! Mss dit weekend al wel een eerste oogst.....
    Plaatje
Terug naar de lijst